2024-06-04, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Vi ser nog på det olika.
När det kommer till Kräftan handlar det enbart om pengar. I varenda situation han befinner sig i handlar det om pengar.
Han föräldrar och brorsa är vuxna och kan ta egna beslut om de vill medverka eller ej. Det är inget Kräftan behöver styra eller lägga sig i.

Precis. Och att det glöms bort av ett fåtal som skriker högst och har kidnappat tolkningsföreträde att det handlar om Jockes barndom som han tydligen ljuger sig blå om. Att han har skrivit sin egen historia genom socpapper osv. Det finns inga gränser.

Jag har inga problem med att de tror på allt Chrippa säger. Det står var och en fritt. Jag har problem med den bottenlösa galenheten mot Jocke som sker här.

Jag har också problem med att vissa här redan nu vet hur dokumentären vinklas och har problem med det eftersom det troligen inte är en dokumentär som ska ställa Jocke i dålig dager. De vill inte diskutera. Skulle aldrig ändra sig. Vill bara ha rätt.
Citera
2024-06-04, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Tack!
Det är så jag menar.

Att ge kritik och att inte dela samma åsikter som en annan är att likställa med hat idag.
Det är illa när man inte kan debattera om en fråga utan att man ska komma och vifta med hat-kortet.
Men det är väl kanske för att deras egna ord och argument tar slut.

Chrippa har lika stor rätt att få upprättelse som en annan, vad man än tycker om honom.

Det är som att man plötsligt ställer sig helt och hållet bakom Chrippa bara för att man kritiserar Jocke.
I den här frågan (iofs) så står jag helt och hållet bakom Chrippa.

Vilket jag har upprepat förut, men det går inte in.

Man kan faktiskt tycka flera saker och dessutom klara av att hålla isär begreppen.
Men det verkar vara komplicerat för en del.

Men enligt Pallal kommer det ju ske i rättssalen så det är ju helt säkert att det kommer att bli så. Så det är ju klart. Upprättelse är ju på väg.

Vill han ha mer så är det väl bara att fixa det.
Citera
2024-06-04, 00:23
Medlem
Över 30 procents nedgång på Twitch på en månad, från 1458 pers i tittarsnitt till 948:
https://ibb.co/ZmG1FMZ

Man måste "vidga på vingarna", som Skabbe säger. Blir det en etta på Malta efter midsommar?
Citera
2024-06-04, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag nämnde tidigare att det antingen har hänt eller så är grabben, Cluee utpressad till att säga det.

Din slutledningsförmåga är något utöver det vanliga, fel, du verkar helt sakna den.

Att en person INTE säger att den har anmäl nåt betyder INTE att hen inte har gjort så. Ifall Cluee inte har anmält något han säger att han sett eller hört betyder det INTE att han försvarar en kvinnoboxare. I det fallet finns ett offer, som befinner sig med gärningsmannen. Däremot är det svårt att försvara att Jocke och Anjo inte har anmält penningtvätt. Dom har de facto försvarat en kriminell om han faktiskt har tvättat pengar. Det går inte att försvara på något sätt.

Jag tycker att du ska läsa in dig om våld i nära relation. Ifall vi antar att Cluee vet om att Chrippa har misshandlat henne efter 29/12 så är det inte säkert för Linnea om han anmäler utan hennes medverkan nu. Han gör däremot rätt i att kontakta Linnea och ge henne löfte om att han kan bistå henne som vittne i framtida utredningar om hon senare känner sig redo.

Ifall Chrippa redan har misshandlat henne illa och dessutom tar stereoider eller annat igen så är en anmälan som att tända stubinen på en dynamitgubbe. Det ska inte komma till hans kännedom att det är anmält när hon befinner sig i hans direkta närhet, det kan då vara direkt livsfarligt.

Soc-papperna hör definitivt hit eftersom allt ni kunnat grunda er uppfattning om Linnea på har kommit endera från eller via Joakim, som ljuger om hela sin bakgrund och hela sitt liv.

Ifall Joakims får fortsätta så kommer hans lögner en dag skörda en människas liv.

Så enda alternativet du menar är att antingen har L blivit misshandlad i Spanien och det Cluee sa till Jocke är sant.
Eller så har något utpressat Cluee att hitta på hela händelsen?

Jag grundar ingen uppfattning om någon vare sig från Jocke eller från några soc-papper.
Jag grundar min uppfattning på utefter personen i sig, vad den har sagt, inte sagt, säger, beter sig, visar upp offentligt, tilltalar andra, besvarar konstruktivt kritik, vilka sk "bevis" den lagt fram, vad den dementerar och bekräftar etc.

Du behöver inte tala om för mig hur väl i nära relationer, jag är väl insatt.
Citera
2024-06-04, 00:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Över 30 procents nedgång på Twitch på en månad, från 1458 pers i tittarsnitt till 948:
https://ibb.co/ZmG1FMZ

Man måste "vidga på vingarna", som Skabbe säger. Blir det en etta på Malta efter midsommar?
Vore intressant att veta demografin på dessa 1000 som tittar på Kräftan. Vad kan man få ut av det om man är äldre än 12 år?
Citera
2024-06-04, 00:26
Medlem
Citat:
Vi ser nog på det olika.
När det kommer till Kräftan handlar det enbart om pengar. I varenda situation han befinner sig i handlar det om pengar.
Han föräldrar och brorsa är vuxna och kan ta egna beslut om de vill medverka eller ej. Det är inget Kräftan behöver styra eller lägga sig i.
Det som talar emot att det hela skulle handla om pengar kring den här dokumentären, det är ju att Chrippa inte verkar ha haft en en tanke om det förrän tv-teamet hade landat på spansk mark.
Det va också först då han fick reda på hur upplägget såg ut och med det ville ha betalt, såsom Jocke, samt få samma utrymme som honom.
Det är vad han först blev presenterad och tackade ja till, gratis, utifrån det.

Jag har inte sett något som tyder på något annat.

Varifrån har du fått uppgiften om att Chrippa styr och ställer över sina föräldrars och Jackes beslut?
Citera
2024-06-04, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Precis. Och att det glöms bort av ett fåtal som skriker högst och har kidnappat tolkningsföreträde att det handlar om Jockes barndom som han tydligen ljuger sig blå om. Att han har skrivit sin egen historia genom socpapper osv. Det finns inga gränser.

Jag har inga problem med att de tror på allt Chrippa säger. Det står var och en fritt. Jag har problem med den bottenlösa galenheten mot Jocke som sker här.

Jag har också problem med att vissa här redan nu vet hur dokumentären vinklas och har problem med det eftersom det troligen inte är en dokumentär som ska ställa Jocke i dålig dager. De vill inte diskutera. Skulle aldrig ändra sig. Vill bara ha rätt.

Man får tror på vem man vill, man får grina över en dokumentär som inte är klar än, man får tro att Kräftan har talets gåva och är en reko kille, man får tro att Kräftan är ett offer i allt med det svagaste psyket som lyftes in in i Anjos studio och med en pickdoll i ryggen tvingades han att ljuga om att han är oskyldig och L är skyldig.

Jag har däremot problem med att fokus flyttas när det väsentliga är om snubben är en kvinnoboxare eller inte.
Citera
2024-06-04, 00:42
Medlem
Citat:
Det som talar emot att det hela skulle handla om pengar kring den här dokumentären, det är ju att Chrippa inte verkar ha haft en en tanke om det förrän tv-teamet hade landat på spansk mark.
Det va också först då han fick reda på hur upplägget såg ut och med det ville ha betalt, såsom Jocke, samt få samma utrymme som honom.
Det är vad han först blev presenterad och tackade ja till, gratis, utifrån det.

Jag har inte sett något som tyder på något annat.

Varifrån har du fått uppgiften om att Chrippa styr och ställer över sina föräldrars och Jackes beslut?

Det är ingen uppgift som någon gett mig. Det är baserat på Kräftans egna beteende både nu och tidigare, hur han talar om och tilltalar de i hans närhet.
Citera
2024-06-04, 00:44
Medlem
Citat:
Det är ingen uppgift som någon gett mig. Det är baserat på Kräftans egna beteende både nu och tidigare, hur han talar om och tilltalar de i hans närhet.
Jag tänkte mer att du menade över deras beslut om medverkan i dokumentären.

Då är jag med.
Citera
2024-06-04, 00:49
Medlem
Citat:
Tack!
Det är så jag menar.

Att ge kritik och att inte dela samma åsikter som en annan är att likställa med hat idag.
Det är illa när man inte kan debattera om en fråga utan att man ska komma och vifta med hat-kortet.
Men det är väl kanske för att deras egna ord och argument tar slut.

Chrippa har lika stor rätt att få upprättelse som en annan, vad man än tycker om honom.

Det är som att man plötsligt ställer sig helt och hållet bakom Chrippa bara för att man kritiserar Jocke.
I den här frågan (iofs) så står jag helt och hållet bakom Chrippa.

Vilket jag har upprepat förut, men det går inte in.

Man kan faktiskt tycka flera saker och dessutom klara av att hålla isär begreppen.
Men det verkar vara komplicerat för en del.

Det är ju fritt fram och han har haft chansen hur många gånger som helst, men väljer att inte ta den.
Om han nu kan lägga fram konkreta bevis så vad är problemet?
Han har mycket han kan berätta sanningen om, dementera och lägga fram konkreta bevis om något hänt, inte hänt etc.
Vad väntar han på? Han har ju varit med och ställt till den här cirkusen.
Citera
2024-06-04, 00:51
Medlem
Citat:
Det är ju fritt fram och han har haft chansen hur många gånger som helst, men väljer att inte ta den.
Om han nu kan lägga fram konkreta bevis så vad är problemet?
Han har mycket han kan berätta sanningen om, dementera och lägga fram konkreta bevis om något hänt, inte hänt etc.
Vad väntar han på? Han har ju varit med och ställt till den här cirkusen.
Ja det vore önskvärt att få höra hans sida av -ALLT!
Citera
2024-06-04, 00:57
Medlem
Citat:
Ja det vore önskvärt att få höra hans sida av -ALLT!

Ett tv-team får mer än gärna göra en opartisk dokumentär om Kräftan, med en bra journalist som kan gräva från start i varenda detalj och då kunna bekräfta det han säger är sant eller sticka hål på eventuella lögner.
Den skulle nog många vilja se och borde inte heller vara något problem för han att ställa upp på. Opartisk, han får vara huvudpersonen och han får äntligen komma ut med sin sida av alla historier och missuppfattelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in