2024-06-03, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Helt ärligt det är ni som ger honom uppmärksamheten.
Om Jocke får chansen att göra en dokumentär så är det väl klart att han tackar ja.
Ja?

Liksom Chrippa (och hans föräldrar) har rätt att tacka nej, av sina egna anledningar.

Varför blir det ett sådant ramaskri för det?

Chrippa och hans föräldrar valde att dra sig ur när det stod dem tydligare hur dokumentären va upplagt.

Något som nämnts i tråden:
Varför skulle Chrippa, Mamman och pappan ställa upp på en dokumentär som inte är objektiv?
Uppenbarligen är det ju 3 individer som inte har fått hela upplägget presenterat för sig på ett rättvist sätt.
Därmed drog de sig ur.

Vilket man kan förvänta sig av TV4 (iofs).

Det hade inte heller förvånat mig om även Jacke hade valt att inte medverka om han hade vetat bättre. Den om någon vill ju hålla sig så neutral som möjligt.
Så det kan ju även vara så att Jacke också har blivit förd bakom ljuset av tv4 och förstod det hela först när de va på plats för att intervjua.
Och med det blev Chrippa upplyst av Jacke.

En liten spekulation av många andra, men ändå.
Det kan ju ligga något i det.
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2024-06-03 kl. 12:50.
Citera
2024-06-03, 12:49
Medlem
Citat:
Det kan du ju fråga Chrippa om han som gjorde en jäkla hype på hans medier att snart kommer ett filmteam hela sanningen ska fram blablabla…
Han gjorde några hintar om den här dokumentären utifrån hur han trodde det såg ut - DÅ!

Vilket förändrades samma stund som det gick upp för honom vad det hela skulle gå ut på.
Citera
2024-06-03, 12:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Ja?

Liksom Chrippa (och hans föräldrar) har rätt att tacka nej, av sina egna anledningar.

Chrippa och hans föräldrar valde att dra sig ur när det stod dem tydligare hur dokumentären va upplagt.

Varför skulle Chrippa, Mamman och pappan ställa upp på en dokumentär som inte är objektiv?
Uppenbarligen är det ju 3 individer som inte har fått hela upplägget presenterat för sig på ett rättvist sätt.
Därmed drog de sig ur.

Det hade inte heller förvånat mig om även Jacke hade valt att inte medverka om han hade vetat bättre. Den om någon vill ju hålla sig så neutral som möjligt.
Så det kan ju även vara så att Jacke också har blivit förd bakom ljuset av tv4 och förstod det hela först när de va på plats för att intervjua.

Såsom jag uppfattar Chrippa var det precis det som hände.
Citera
2024-06-03, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vad Chrippa tycker vet jag ju redan, frågan var hur du kunde tro att någon i familjen Berg skulle ställa upp på en dokumentär där huvudpersonen skulle vara Jocke? Jag tror ingen hade gjort det efter vad han utsatt familjen för. det säger ju sig själv. Produktionsbolaget har kanske inte varit siktigt ärliga, eller pågår det något mer bakom våra ryggar???
Det här är för mig helt självklart och jag har full förståelse för att de backade.

Varför ska de medverka frivilligt och gratis till ytterliga ett karaktärsmord, en offentlig avrättning?

Jag förstår inte varför man inte förstår det?
Citera
2024-06-03, 15:46
Avslutad
Säga vad man vill om Skabbe. Om Anjo eller Rask hade sagt något liknande hade förstås varit en sak, men att som familjemedlem uttrycka sig såhär är väl ändå på gränsen. https://www.youtube.com/watch?v=m_Yt81oN2Dk&t=1201s
Citera
2024-06-03, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Så då menar du att Cluee är säker och har bevittnat att L blivit påpucklad i Spanien och valde att inte anmäla, utan försvara en kvinnoboxare. I och med att han är trovärdig enligt dig.

Du babblar om saker som kommit upp i efterhand, det som spelar roll är om Kräftan är en kvinnoboxare och om L har misshandlat barnet, det andra har Kräftan själv sagt att han ljugit om.
Så då återstår en fråga, är han en kvinnoboxare?
Resten om soc-papper hit och dit är skitsamma, det har ingenting med att göra om Kräftan klappat på sin sambo.
Jag nämnde tidigare att det antingen har hänt eller så är grabben, Cluee utpressad till att säga det.

Din slutledningsförmåga är något utöver det vanliga, fel, du verkar helt sakna den.

Att en person INTE säger att den har anmäl nåt betyder INTE att hen inte har gjort så. Ifall Cluee inte har anmält något han säger att han sett eller hört betyder det INTE att han försvarar en kvinnoboxare. I det fallet finns ett offer, som befinner sig med gärningsmannen. Däremot är det svårt att försvara att Jocke och Anjo inte har anmält penningtvätt. Dom har de facto försvarat en kriminell om han faktiskt har tvättat pengar. Det går inte att försvara på något sätt.

Jag tycker att du ska läsa in dig om våld i nära relation. Ifall vi antar att Cluee vet om att Chrippa har misshandlat henne efter 29/12 så är det inte säkert för Linnea om han anmäler utan hennes medverkan nu. Han gör däremot rätt i att kontakta Linnea och ge henne löfte om att han kan bistå henne som vittne i framtida utredningar om hon senare känner sig redo.

Ifall Chrippa redan har misshandlat henne illa och dessutom tar stereoider eller annat igen så är en anmälan som att tända stubinen på en dynamitgubbe. Det ska inte komma till hans kännedom att det är anmält när hon befinner sig i hans direkta närhet, det kan då vara direkt livsfarligt.

Soc-papperna hör definitivt hit eftersom allt ni kunnat grunda er uppfattning om Linnea på har kommit endera från eller via Joakim, som ljuger om hela sin bakgrund och hela sitt liv.

Ifall Joakims får fortsätta så kommer hans lögner en dag skörda en människas liv.
Senast redigerad av Pallal 2024-06-03 kl. 16:32.
Citera
2024-06-03, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det har han inte, men produktionen talade inte klarspråk från början. Chrippa hade aldrig tackat ja till att delta i en dokumentär som skulle handla om "bara Jockiboi" Det fattar vem som helst

Men alla verkar ju ha fattat att den ska handla om Jockes barndom, inte ens chrippa kan ha missat detta då Jocke varit väldigt öppen sen flera månader tillbaka.
Det är pengar det handlar om i slutänden.
Citera
2024-06-03, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Ja?

Därmed drog de sig ur.

Men alltså vad hade dom trott, upplägget var klart från början, men såklart det är lätt att skylla på produktionen när det inte går som man vill.
Citera
2024-06-03, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är min uppfattning också att det finns ett litet fåtal människor som framställer Jocke som att han bara kan säga ett pip så lyder alla. Det är de som verkligen skulle vilja att han försvann långt bort till Långtbortistan.
Men det märkliga är att Chrippa gör så mycket för att efterlikna sin bror.

Ja avundsjukan lyser igenom ganska bra måste jag säga.
Citera
2024-06-03, 17:15
Avslutad
Citat:
Men alla verkar ju ha fattat att den ska handla om Jockes barndom, inte ens chrippa kan ha missat detta då Jocke varit väldigt öppen sen flera månader tillbaka.
Det är pengar det handlar om i slutänden.

Du menar att eftersom Jocke sagt så, så är det så?
Citera
2024-06-03, 17:15
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Alltså du läser ju inte de jag skriver, kontakta polisen berätta om din oro för personen i fråga, sen avgör polisen om det ska göras en anmälan och dom kan då ta in Chrippa på förhör.
Jag tycker inte man kan sitta här och skriva hur svårt Linnea har det hon blir misshandlad psykiskt och fysiskt, Chrippa hotar henne och allt vad ni skriver men ingen av er försöker göra något åt det, ni är så jäkla kaxiga bakom skärmarna men i grunden vet jag att så är verkligen inte fallet.
Att stoppa huvudet i sanden hjälper inte utsatta kvinnor.
Sluta med ditt jävla NI.
Jag har redan sagt till dig säkert 10 gånger nu att det är andra i tråden som påstår att dem vet om att Linnea blir misshandlad. Jag har aldrig sagt att jag personligen har sett eller har information att Linnea bli misshandlad.
Citera
2024-06-03, 17:16
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Men snälla! Jag är inget fan av Linnea, men vilken tjej går inte runt i pojkvännens för stora kläder hemma?
Vilken tjej? massor av tjejer, säkert 90% av alla tjejer som är i ett förhållande går någon gång runt hemma i sin partners tröja eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in