2024-06-02, 23:10
Medlem
DenArgaNegerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurdiskahoran
Han har pris på sitt huvud
Gäng sthlm fått uppdraget
Äntligen lite good vibes
Citera
2024-06-02, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Svara då på frågorna nedan. Förklara hur det ska kunna gå till. Eftersom det hitintills inte har funkat att polisanmäla våld i nära relationer utan bevis eller utan ett offer som är villig att samarbeta med polisen.
Det finns massor med såna fall, och dem skulle säkert vilja ha dina expert råd hur dem ska kunna rädda en anhörig eller vän som vägrar lämna och skyddar förövaren.

Du ger order här ser jag. Gör inte det.
Citera
2024-06-02, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Mycket gapande på snubben i veckor/månader att allt brorsan säger är rent påhitt, men när det väl kommer till kritan så betyder pengar mer än att ta chansen att få ut sin berättelse som han skrivit om den senaste tiden.
Samma sak som att han inte har fullt ut rentvår sin sambo. Det är inte en prioritet för det gynnar inte han på något sätt.

Jag tänker att han kanske kom på att det han gapar och skriker om inte är sant. Att han bara beter sig så när det inte finns risk att bli avslöjad som lögnare och då kan vi snacka om svenska folket som han tror nu har koll på honom.
Citera
2024-06-02, 23:29
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Du ger order här ser jag. Gör inte det.
För att han berättar om och om igen hur enkelt det är att anmäla någon och rädda en utsatt kvinna från våld utan bevis, utan vittne och utan att kvinnan vill samarbeta.
Och eftersom jag vet att massor med människor kämpar dagligen med att försöka hjälpa anhöriga och vänner ifrån en våldsam relation dem inte vill lämna.
Så tyckte jag han kunde berätta i detalj hur man ska göra, eftersom det enligt honom är så extremt enkelt.

Får se om han kommer göra det, eller sluta tjata om hur det bara är att anmäla så kommer Chrippa åka dit, utan bevis, utan vittne, och utan att Linnea samarbetar.
Citera
2024-06-03, 00:47
Medlem
Citat:
Ytterligare en sak.
Den stora frågan är om Kräftan är en kvinnoboxare eller inte. Det är vad det hela handlar om.
Allt om barnmisshandel var lögn från Jullan och Kräftan så det gör de direkt till opålitliga och smutsiga personer.
Resten om skattefiffel, alla soc-papper etc är inte relevant om hurvida Kräftan har pucklat på L eller inte.

Så du som förvarar Kräftan till punkt och pricka kan ju tala om för alla hur det ligger till. Ljuger L om att hon blivit misshandlad eller är Kräftan en kvinnoboxare?
Återkom med saklig kritik. Jag har aldrig försvarat Chrippa till punkt och pricka, jag har förespråkat en likvärdig behandling och en likvärdig bedömning av samtliga parter utifrån den informationen vi har

Linnéa och Cluee är dom enda som hela tiden visar sig vara trovärdiga och deras påståenden behöver inte ifrågasättas.

Jocke har alltid ljugit, om nästan allt
Anjo är starstruck ljuger om allt Jocke ber honom att ljuga om
400Ben ljuger om att Jocke berättar för honom att han ska ljuga om
Chrippa är ljuger när han blir pressad till det och ibland häver han ut sig ogenomtänkta lögner för att han vill vinna diskussioner

Har du sett häktningspromemorian?
Citera
2024-06-03, 06:45
Avslutad
Citat:
Dem pratar om att hon bar Chrippas kläder jämnt, och att det fanns något i sekten om att ta över eller ta kontroll över en person genom att bära den personen kläder

Men snälla! Jag är inget fan av Linnea, men vilken tjej går inte runt i pojkvännens för stora kläder hemma?
Citera
2024-06-03, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Återkom med saklig kritik. Jag har aldrig försvarat Chrippa till punkt och pricka, jag har förespråkat en likvärdig behandling och en likvärdig bedömning av samtliga parter utifrån den informationen vi har

Linnéa och Cluee är dom enda som hela tiden visar sig vara trovärdiga och deras påståenden behöver inte ifrågasättas.

Chrippa är ljuger när han blir pressad till det och ibland häver han ut sig ogenomtänkta lögner för att han vill vinna diskussioner

Så då menar du att Cluee är säker och har bevittnat att L blivit påpucklad i Spanien och valde att inte anmäla, utan försvara en kvinnoboxare. I och med att han är trovärdig enligt dig.

Du babblar om saker som kommit upp i efterhand, det som spelar roll är om Kräftan är en kvinnoboxare och om L har misshandlat barnet, det andra har Kräftan själv sagt att han ljugit om.
Så då återstår en fråga, är han en kvinnoboxare?
Resten om soc-papper hit och dit är skitsamma, det har ingenting med att göra om Kräftan klappat på sin sambo.
Citera
2024-06-03, 09:18
Medlem
Citat:
För att han berättar om och om igen hur enkelt det är att anmäla någon och rädda en utsatt kvinna från våld utan bevis, utan vittne och utan att kvinnan vill samarbeta.
Och eftersom jag vet att massor med människor kämpar dagligen med att försöka hjälpa anhöriga och vänner ifrån en våldsam relation dem inte vill lämna.
Så tyckte jag han kunde berätta i detalj hur man ska göra, eftersom det enligt honom är så extremt enkelt.

Får se om han kommer göra det, eller sluta tjata om hur det bara är att anmäla så kommer Chrippa åka dit, utan bevis, utan vittne, och utan att Linnea samarbetar.

Alltså du läser ju inte de jag skriver, kontakta polisen berätta om din oro för personen i fråga, sen avgör polisen om det ska göras en anmälan och dom kan då ta in Chrippa på förhör.
Jag tycker inte man kan sitta här och skriva hur svårt Linnea har det hon blir misshandlad psykiskt och fysiskt, Chrippa hotar henne och allt vad ni skriver men ingen av er försöker göra något åt det, ni är så jäkla kaxiga bakom skärmarna men i grunden vet jag att så är verkligen inte fallet.
Att stoppa huvudet i sanden hjälper inte utsatta kvinnor.
Citera
2024-06-03, 09:22
Medlem
Citat:
Mycket gapande på snubben i veckor/månader att allt brorsan säger är rent påhitt, men när det väl kommer till kritan så betyder pengar mer än att ta chansen att få ut sin berättelse som han skrivit om den senaste tiden.
Samma sak som att han inte har fullt ut rentvår sin sambo. Det är inte en prioritet för det gynnar inte han på något sätt.
Vi uppfattar nog Chrippas beslut om att inte medverka på olika sätt.

Från början va det ju inget tal om att Chrippa ville ha betalt.
Det verkar också vara så han trodde (dåligt att han inte kollade upp det innan) att han, mamman, pappan och Jacke skulle få samma utrymme i dokumentären som Jocke har fått.
När det visade sig (samma dag som tv4-teamet kom till Spanien) att Jocke har blivit filmad i nåt halvår och dessutom fått betalt drog Chrippa öronen åt sig och ville bygga upp ett nytt avtal.
Han blev tydligen erbjuden en summa, men jag antar att han resonerade som så att pengarna inte kan få undan ojämnheten i den här dokumentären och avböjde sin medverkan.

Ett beslut han förmodligen har tagit tillsammans med sin mamma och pappa som också skulle ha varit med.

Pengarna betyder ju ingenting i sammanhanget eftersom Chrippa med familjs syfte att medverka inte kommer att infrias.
Då drog de sig ur, hela familjen.
Jacke har ju redan blivit intervjuad så han kommer ju förmodligen vara med, vilket Chrippa beklagade.

Jag vet hur journalister fungerar, de har säkert förskönat vinklingen till Chrippa och det har varit en ’sanning med modifikation’ och med det har Chrippa hakat på det här i god tro.
Det är lätt hänt med en som inte är helt erfaren i hur det fungerar..

Chrippa va sent på bollen med att verkligen ta reda på vad det hela handlar om, men bättre sent än aldrig.

Hursomhelst så får ju Jocke sin egen lilla dokumentär och han kan återigen ’älta ut’ oemotsagd.

Förhoppningsvis snappar ett nytt (på riktigt oberoende) tv-team upp Chrippas familj och ger dessa en möjlighet att ge sin sida av allt Jocke har anklagat dem för och vilka konsekvenser det har gett.

För även om det Jocke säger om sin mamma (eventuellt) skulle vara sant, så är hela familjen uthängda och Jocke har fått härja fritt.
Det är illa nog.

Med det sagt så tror jag inte alls att Chrippa egentligen va ute efter några pengar i det här sammanhanget.
Citera
2024-06-03, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal

Wow, så Cluee talar sanning han vet alltså att Linnea blivit misshandlad men inte gjort något åt de, fy fan alltså.

Hahaha Jocke ljuger om allt den har vi hört förr.
Igår skulle du till och med dra in jockes syster i detta dina ord är värd noll.
Citera
2024-06-03, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Vi uppfattar nog Chrippas beslut om att inte medverka på olika sätt.

Från början va det ju inget tal om att Chrippa ville ha betalt.
Det verkar också vara så han trodde (dåligt att han inte kollade upp det innan) att han, mamman, pappan och Jacke skulle få samma utrymme i dokumentären som Jocke har fått.
När det visade sig (samma dag som tv4-teamet kom till Spanien) att Jocke har blivit filmad i nåt halvår och dessutom fått betalt drog Chrippa öronen åt sig och ville bygga upp ett nytt avtal.
Han blev tydligen erbjuden en summa, men jag antar att han resonerade som så att pengarna inte kan få undan ojämnheten i den här dokumentären och avböjde sin medverkan.

Ett beslut han förmodligen har tagit tillsammans med sin mamma och pappa som också skulle ha varit med.

Pengarna betyder ju ingenting i sammanhanget eftersom Chrippa med familjs syfte att medverka inte kommer att infrias.
Då drog de sig ur, hela familjen.
Jacke har ju redan blivit intervjuad så han kommer ju förmodligen vara med, vilket Chrippa beklagade.

Jag vet hur journalister fungerar, de har säkert förskönat vinklingen till Chrippa och det har varit en ’sanning med modifikation’ och med det har Chrippa hakat på det här i god tro.
Det är lätt hänt med en som inte är helt erfaren i hur det fungerar..

Chrippa va sent på bollen med att verkligen ta reda på vad det hela handlar om, men bättre sent än aldrig.

Hursomhelst så får ju Jocke sin egen lilla dokumentär och han kan återigen ’älta ut’ oemotsagd.

Förhoppningsvis snappar ett nytt (på riktigt oberoende) tv-team upp Chrippas familj och ger dessa en möjlighet att ge sin sida av allt Jocke har anklagat dem för och vilka konsekvenser det har gett.

För även om det Jocke säger om sin mamma (eventuellt) skulle vara sant, så är hela familjen uthängda och Jocke har fått härja fritt.
Det är illa nog.

Med det sagt så tror jag inte alls att Chrippa egentligen va ute efter några pengar i det här sammanhanget.

Den info jag har fått så var det Jacke som avrådde chrippa från att vara med, antagligen för att Jacke förstår att det skulle sluta illa då chrippa har svårt att hålla sig till sanningen och överdriver en del.
Citera
2024-06-03, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Den info jag har fått så var det Jacke som avrådde chrippa från att vara med, antagligen för att Jacke förstår att det skulle sluta illa då chrippa har svårt att hålla sig till sanningen och överdriver en del.
Nu va det ju inte bara Chrippa som drog sig ur, utan hans föräldrar också.
Vem som har sagt vad har ju inte jag någon insyn i…jag talar mest utifrån vilken uppfattning jag har fått utifrån vad som kommit ut.

Och Jocke blir i sin tur inte mer trovärdig bara för att Chrippa inte är det.
Jocke är dock ’skickligare’ på att manipulera än vad Chrippa är.
DÄRFÖR blir också det hela mer intressant om ALLA fick medverka med exakt samma förutsättningar och utrymme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in