Citat:
Ursprungligen postat av
VilaVila
Mycket gapande på snubben i veckor/månader att allt brorsan säger är rent påhitt, men när det väl kommer till kritan så betyder pengar mer än att ta chansen att få ut sin berättelse som han skrivit om den senaste tiden.
Samma sak som att han inte har fullt ut rentvår sin sambo. Det är inte en prioritet för det gynnar inte han på något sätt.
Vi uppfattar nog Chrippas beslut om att inte medverka på olika sätt.
Från början va det ju inget tal om att Chrippa ville ha betalt.
Det verkar också vara så han trodde (dåligt att han inte kollade upp det innan) att han, mamman, pappan och Jacke skulle få samma utrymme i dokumentären som Jocke har fått.
När det visade sig (samma dag som tv4-teamet kom till Spanien) att Jocke har blivit filmad i nåt halvår och dessutom fått betalt drog Chrippa öronen åt sig och ville bygga upp ett nytt avtal.
Han blev tydligen erbjuden en summa, men jag antar att han resonerade som så att pengarna inte kan få undan ojämnheten i den här dokumentären och avböjde sin medverkan.
Ett beslut han förmodligen har tagit tillsammans med sin mamma och pappa som också skulle ha varit med.
Pengarna betyder ju ingenting i sammanhanget eftersom Chrippa med familjs syfte att medverka inte kommer att infrias.
Då drog de sig ur, hela familjen.
Jacke har ju redan blivit intervjuad så han kommer ju förmodligen vara med, vilket Chrippa beklagade.
Jag vet hur journalister fungerar, de har säkert förskönat vinklingen till Chrippa och det har varit en ’sanning med modifikation’ och med det har Chrippa hakat på det här i god tro.
Det är lätt hänt med en som inte är helt erfaren i hur det fungerar..
Chrippa va sent på bollen med att verkligen ta reda på vad det hela handlar om, men bättre sent än aldrig.
Hursomhelst så får ju Jocke sin egen lilla dokumentär och han kan återigen ’älta ut’ oemotsagd.
Förhoppningsvis snappar ett nytt (på riktigt oberoende) tv-team upp Chrippas familj och ger dessa en möjlighet att ge sin sida av allt Jocke har anklagat dem för och vilka konsekvenser det har gett.
För även om det Jocke säger om sin mamma (eventuellt) skulle vara sant, så är hela familjen uthängda och Jocke har fått härja fritt.
Det är illa nog.
Med det sagt så tror jag inte alls att Chrippa egentligen va ute efter några pengar i det här sammanhanget.