Citat:
Ursprungligen postat av
Doehora
Hahaha, så du erkänner nu själv att Trump döms för att ha vunnit presidentvalet 2016!
Lite kul att du är så sinnessjukt pervers att du vill veta vilka presidentkandidaterna har haft sex med och att de ska presentera en lista på vilka de har haft sex med 10 år innan valet…
Det är också kul att du tror att ett val påverkas av vem någon låg med för 10 år sen. Låt mig krossa dina illusioner; folk är inte så sinnessjukt perversa som du är.
Folk bryr sig inte vem presidenten låg med för 10 år sen.
Självklart så ska det inte vara ett brott i NY för republikaner att vinna ett presidentval.
Hahahha, och nu så babblar du om Melania!
Du är verkligen ett pervo!
Det du babblar om bevisar bara en sak, du är ett pervo som hatar Trump, yttrandefrihet och demokrati.
Nope inte denna gång heller, du verkar ha det jobbigt och förstå fakta.
Fakta är att donalds köpte sig en fördel genom muta stormy och ett gäng till, och i samband med detta gjorde bokföringsbrott.
Och om donalds inte hade vunnit, så kanske de hade missat brotten.
Och det betyder aldrig det du säger, oavsett hur många ggr du upprepar det felet.
Kanske det är dax att sluta att gråta över at donalds är en klant och gör brott som hen blir påkommen och dömd för.
Citat:
Ursprungligen postat av
Doehora
Trump har inte betalat någon muta.
Trump har inte begått något brott.
Demokraterna däremot har korrumperat rättsväsendet i New York, ägnar sig åt politisk förföljelse och har haft det som uttalat mål sen dag ett.
Du är en obildad vänsterextremist.
Jo, flera mutor betalde donalds för få personer att vara tysta.
Och uppenbarligen har donalds begått brott, då en jury har fällt donalds på 34 åtalspunkter.
Hur kan du ha missat det?
Din ad hominem bara bekräftar att du redan vet vad jag säger är korrekt, för annars hade du haft saklighet som pekar på annat.
Men tyvärr för dig så finns inte den för dig, och donalds är en dömd brottsling.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-hasse
😂
Jag satsar 5 kr här och nu om någon magadonian på fullast allvar intygar att de läst igenom domslutet (3 sidor) och sedan pekar på varför Donald är oskyldig.
Bonus om de kan använda partsinlagor som är felaktiga, prejudikat bland åtalspunkterna som friar hellre än att fälla, eller domslut som inte borde vunnit laga kraft.
Till dess konstaterar jag att våldtäktsmannen Donald Trump nu även är dömd för att ha förfalskat Business records och därmed är en dömd bedragare och en convicted felon.
Donald får inte ens rösta på sig själv hädanefter. Därför att Floridas vallag förbjuder dömda brottslingar från att delta i val.
He's fucked. Donald Trump is soo fucked in November
Det nromala de brukar säga när de läser domen, så säger dom att det är inte bevisat och bara för det inte står i domen var exakt bevisen är.
Och sen försöker de låtsas om att det inte är avhandlat i själva rättegången, jag är helt säker vi får höra ett gäng sådana och för det är vad som brukar ske.
Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Så en kriminell får plötsligt en egen flygel och en het stab i sitt fängelse?
Han är fortfarande kriminell och således ska han inte kunna uppbära högsta säkerhetsklass (ja, jag vet att USAs röda tejp är rena hönsgården av kriminella fån). Han ska då inte kunna fungera som president när han inte kan ta hand om frågor som rör rikets säkerhet. Samtidigt är det olämpligt att låta honom bli vald då han kan, vid tiden för återinträde som president, benåda sig själv.
Kan bli så ja, då det är ingen vanlig fånge.
Men det är den där hemska elitismen som MAGA-sekten ropade om innan, och nu inte längre ett problem
Samtidigt så ska väl de andra fångarna vara överlyckliga att slippa ha en som skiter på sig och luktar kiss.
Men det som de säger är troligast är att inget fängelsestraff utdelas.
Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Ja, det är som du skriver.
Jag googlade på "muta" och fick då bland annat beskrivningarna "gåva i smyg" och "köpa". Och det är ju precis vad som skett här, den kriminella trumpeten har köpt daniels tystnad och för det gett henne pengar i smyg.
Det förefaller vara extremt många klantigheter i agerandet kring det här, och Cohen är ju verkligen inte en jurist av rang som orsakar så många brott av en enda transaktion. trumpetens andra advokat den där borgmästaren giuliani verkade inte heller vara en särskilt skarp juristkniv, och när man tittar på trumpetens legal team i detta fallet så har ju även de verkat väldigt tafatta och helt missat att fokusera på svagheterna i åklagarens framställan.
Kanske var det som vissa mindre begåvade trumpet-fanatiker i tråden vill göra gällande, att trumpetens jurister inte ens fattade vad han var åtalad för

Ja, detta var ett brott som var ovanligt obegåvat att göra, och speciellt när det hamnar på papper på multipla ställen.
Hade donalds betalat ur sin egen privatekonomi, så hade hen kunnat trolla bort 34st brott med en knäppning med ett finger.
Och då hade bara brotten kring kampanjlagarna varit kvar, och de i sig är jobbiga att åtala och pga det finns så extremt lite erfarenhet med det brottet.
Jag vet bara om ett tillfälle, men där var brottet gjort så långt före valet att de valde att fria.
Kan tyvärr inte alla detaljer, men donalds gjorde det i samband och det är nog det som sätter spiken i kistan där.