Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-06-02, 21:39
Bannlyst
Kommit upp i åldern då folk börjar gifta sig, flera polare även vissa som inte är naiva idioter utan förstår sig på kvinnor gifter sig trots detta som att de inte kan hålla sig.

Tror de flesta av dem vet att det statistiskt kommer sluta i skiljsmässa otrohet och en massa probem samtidigt som det inte gör deras liv lyckligare, tvärt om de kommer vara miserabla under den tiden äktenskapet faktiskt håller.

Ändå så kan de inte låta bli, de är som de gifter sig för att det är vad som förväntas av dem. Hade flickvän och klargjorde direkt att min gräns går vid ett särbo förhållande, kommer inte flytta ihop och definitivt inte gifta mig. Det tog med tiden slut vilket jag är ok med.

Ser ständigt och jämt män med sina fruar/flickvänner och man ser riktigt hur miserabla och nedtryckta de är. En äldre polare sa att om typ 5-10 år kommer skiljsmässorna börja trilla in och då kommer de komma till dig och förvänta sig att du ska slussa ut dem i singelivet, "show them the ropes" ta med dem på partyn och visa hur man lever livet som ungkarl. Stämmer detta? Varför gifter sig dårarna om de vet precis hur de kommer sluta om man tittar till statistik?
Citera
2024-06-02, 21:52
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimSlayer
Kommit upp i åldern då folk börjar gifta sig, flera polare även vissa som inte är naiva idioter utan förstår sig på kvinnor gifter sig trots detta som att de inte kan hålla sig.

Tror de flesta av dem vet att det statistiskt kommer sluta i skiljsmässa otrohet och en massa probem samtidigt som det inte gör deras liv lyckligare, tvärt om de kommer vara miserabla under den tiden äktenskapet faktiskt håller.

Ändå så kan de inte låta bli, de är som de gifter sig för att det är vad som förväntas av dem. Hade flickvän och klargjorde direkt att min gräns går vid ett särbo förhållande, kommer inte flytta ihop och definitivt inte gifta mig. Det tog med tiden slut vilket jag är ok med.

Ser ständigt och jämt män med sina fruar/flickvänner och man ser riktigt hur miserabla och nedtryckta de är. En äldre polare sa att om typ 5-10 år kommer skiljsmässorna börja trilla in och då kommer de komma till dig och förvänta sig att du ska slussa ut dem i singelivet, "show them the ropes" ta med dem på partyn och visa hur man lever livet som ungkarl. Stämmer detta? Varför gifter sig dårarna om de vet precis hur de kommer sluta om man tittar till statistik?

Handlar om reproduktion.

En fördel med akademiker är att de sällan gifter sig på första given utan väntar med det och barn till andra och få håller det ofta bättre då mer att förlora på att separera en andra gång när 50+
Citera
2024-06-02, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Handlar om reproduktion.

En fördel med akademiker är att de sällan gifter sig på första given utan väntar med det och barn till andra och få håller det ofta bättre då mer att förlora på att separera en andra gång när 50+

De klarar alltså inte av att icke agera på reptilhjärnans impuls att avla avkomma? Tragiskt.
Citera
2024-06-02, 21:59
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
De klarar alltså inte av att icke agera på reptilhjärnans impuls att avla avkomma? Tragiskt.

Många finner tillfredsställelse I att reproducera sig.
Citera
2024-06-02, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Många finner tillfredsställelse I att reproducera sig.

Nästa grej jag inte kan förstå, äktenskapet som i sig verkar miserabelt med tanke på dagens kvinnor och relationer leder enbart till en skrikig liten skitmaskin man ständigt måste byta blöja på, som sedan övervakas konstant de kommande 4-5 åren för att sedan kräva enormt mycket av ens energi och tid tills fanskapet fyller sådär 22-23.

Vad är det som är så lockande jag kan inte förmå mig att förstå detta?!
Citera
2024-06-02, 22:11
Medlem
så ditt eget förhållande tog slut men du anser dig vara i position att döma andra?
Citera
2024-06-02, 22:14
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Reptilhjärnan? Att avla avkomma är ju den absolut mest fundamentala delen i alla varelsers existens, det är trots allt det livet går ut på om man ser det ur ett biologiskt perspektiv.
Citera
2024-06-02, 22:16
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Nästa grej jag inte kan förstå, äktenskapet som i sig verkar miserabelt med tanke på dagens kvinnor och relationer leder enbart till en skrikig liten skitmaskin man ständigt måste byta blöja på, som sedan övervakas konstant de kommande 4-5 åren för att sedan kräva enormt mycket av ens energi och tid tills fanskapet fyller sådär 22-23.

Vad är det som är så lockande jag kan inte förmå mig att förstå detta?
!

Fråga dina föräldrar...
Citera
2024-06-02, 22:25
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Hur blir de nertryckta?
Citera
2024-06-02, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
så ditt eget förhållande tog slut men du anser dig vara i position att döma andra?

Gör ju inte bedömningen på mitt eget förhållande, gör ju tydligt att det var jag som själv fick det att ta slut genom att vägra ta det till ett seriösare stadie vilket hon ville. Dömer baserat på statistik, hälften, misstänker till och med att det ligger lite över hälften kommer att skilja sig. Inom 10 år dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Reptilhjärnan? Att avla avkomma är ju den absolut mest fundamentala delen i alla varelsers existens, det är trots allt det livet går ut på om man ser det ur ett biologiskt perspektiv.

Därför jag kallade det reptilhjärna, en biologisk instinkt de inte klarar av att kontrollera.

Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Hur blir de nertryckta?

Män i dagens förhållande gör ofta avkall på sin manlighet då dagens feministkvinnor betraktar den som toxisk. Man ser det i deras kroppspråk. De får inte gå ut och träffa sina polare som de vill, de går som en lydig hundvalp efter sin fru/flickvän, de ändrar sitt beteende och när man träffar dem tillsammans med deras flickvän är de nervösa för att de inte kan ha sin riktiga personlighet och vara grabbiga. De tillrättalägger sina åsikter för att inte göra flickvännen arg och så vidare.

När de får barn ska de i feminismens namn släppa sin mansroll helt och hållet de går med en sån där sele och bär sin bebis, som en kvinna.
Citera
2024-06-02, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Hur blir de nertryckta?

Om man bortser från ett vackert utseende, vilket försvinner på 10 år oftast, är det få svenskor med ett fint inre, lämplig historik, bra värderingar, särskilt familjevärderingar, men även allt galet politiskt trams de ständigt tjaffsar om. Med denna vetskap håller jag med ts, det är väldigt konstigt att giftermål intresserar så många trots detta. Tyder på någon desperation, eller förväntningar från andra som ska uppfyllas.

För det håller ju sällan iaf... man får lätt känslan att män tror om giftermål på samma sätt som man gjorde förr, medans kvinnor ser det som en flickdröm som ska uppfyllas, att va i centrum av uppmärksamhet av ett dyrt bröllop, sedan betyder det inget särskilt efteråt..

Äktenskap är enligt mig till för väldigt speciella kvinnor i dagens klimat, med särskilda värderingar, vilket betyder att de flesta nog borde undvika bröllop som det ser ut. Särskilt i kyrkan, det är ju inte schysst att förnedra kyrkan på det vis de flesta gör idag. Vit bröllopsklänning ska representera renhet...
Senast redigerad av ES-trader 2024-06-02 kl. 22:51.
Citera
2024-06-02, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
Om man bortser från ett vackert utseende, vilket försvinner på 10 år oftast, är det få svenskor med ett fint inre, lämplig historik, bra värderingar, särskilt familjevärderingar, men även allt galet politiskt trams de ständigt tjaffsar om. Med denna vetskap håller jag med ts, det är väldigt konstigt att giftermål intresserar så många trots detta. Tyder på någon desperation, eller förväntningar från andra som ska uppfyllas.

För det håller ju sällan iaf... man får lätt känslan att män tror om giftermål på samma sätt som man gjorde förr, medans kvinnor ser det som en flickdröm som ska uppfyllas, att va i centrum av uppmärksamhet av ett dyrt bröllop, sedan betyder det inget särskilt efteråt..

Lite så jag också känner, hela premissen för äktenskapet är ju förnedrande: Hon har under sin ungdom legat runt med allehanda kriminella muslimska brushor och annat löst pack, när den biologiska klockan tickar väljer hon en stackars "cuck" (vet att det är ett utjatat ord numera, men finns inget annat ord för att beskriva dem) för att slå sig ned mer. Hon har valt just honom då han är medgörlig, mesig och ängslig. Innerst inne avskyr hon honom och trånar fortfarande efter de maskulina män hon spenderade sina ungdomsår med. Med tiden är hon otrogen mot honom, medans han sitter hemma med ett fejk bröst och ammar bebisen och så springer hon på krogen på "tjejkväll" alltså ligger med en maskulin man hon träffat.

Detta försöker kvinnor spinna till något positivt: "Man vill ju inte slå sig ned med en badboy utan en vuxen mogen och stabil (se mesig medgörlig och nedtryckt cuck) "man".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in