Citat:
Ursprungligen postat av
WTFSTHLM
VAD I HELVETE ?? Varför gjorde idiotryssen så?
En mängd faktorer spelade nog in här. Dels den korta utbildningstiden, sägs ligga på 2 veckor innan dom sätts i fält. Här kunde vi se förra veckan hur en ryss bedrev vapenvård med en yxa.. Så jag tror inte dom får någon längre utbildningstid på att korrekt desarmera FPV-drönare.
Dom flesta som nappar och far till Ukraina kommer från fattigare delar av Ryssland, kollade lite snabbt och där låg användningsgraden på internet på ca 50% men jag tror man måste bryta ner dom siffrorna ytterligare.
Sedan har vi problemet med droger och alkohol som många av dom Ryska soldaterna använder sig utav för att döva dom värsta aspekterna för att deltaga i kriget.
Till sist, med golfbilar och motorcyklar med copecages, mycket av dom här anfallen sker genom att dom springer ut, hittar en krater och gräver ner sig. Under konstant bombardemang samt logistikproblem att få fram vatten och mat till fronten så kan jag tänka mig att efter 2-3 dygn med dålig sömn, vätskebrist samt hunger att omdömet också kan svikta.