Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Även om vi utgår ifrån att det är socialkontoren som styr Sverige (vilket ni verkar tro) så väger enl min mening deras ord tyngre än många av de föräldrar som skriker sig hesa på TT. Om något bekräftar soc utredningar det man ser på TT. Visst, jag har ingen insyn hur föräldern är med barnet, men mtp hur mammorna beter sig kan jag inte göra annat än ställa mig på soc sida.
Som sagt, att tolka information är inte er starka sida. Ni älskar nyhetsartiklar och artiklar. Ni läser sällan/aldrig hela studier utan nöjer er vid någon kort sammanfattning i en artikel och tror att ni har alla svar. Hittar ni en siffra lyckas ni alltid feltolka den.
Ni kanske kan börja med att läsa hela rapporter/studier innan ni tror er ha gjort ett genombrott i hatet mot soc.
Du verkar inte heller förstå detta med information och nyhetshantering.
Här citeras hela meningar inga lösryckta ord och tolkningar som ni hyenor fantiserar ihop utifrån domar och tiktok.
https://www.gu.se/nyheter/okad-risk-for-sjalvmord-och-brottslighet-efter-tvangsplacering
"Barn och ungdomar som tvångsplaceras i familje-, HVB- eller SiS-hem löper ökad risk för självmord, psykisk ohälsa och kriminalitet. Det visar en avhandling av Ronja Helénsdotter på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, som studerat effekterna av socialtjänstens ingripande.
Risken ökar med flera hundra procent
Studien visar att tvångsplaceringar har betydande påverkan på barns och ungdomars liv. I de fall där det inte är självklart om barnet borde placeras utanför hemmet ökar risken för död innan 20 års ålder med flera hundra procent, i huvudsak genom suicid.*Dessutom ökar risken för sjukhusvistelse på grund av psykisk sjukdom och risken för att begå icke-narkotiska brott, såsom vålds- och sexualbrott, inom det första året efter domstolsbeslutet.
–*Det finns många potentiella förklaringar: den emotionella stressen av att tas från sitt hem, missförhållanden i den nya miljön och avbrott i pågående behandlingar."