Citat:
Ursprungligen postat av
DrFilip
Här har vi ett strålande exempel på när socälskarna visar sitt rätta sanna jag, fullständigt exploderar av blint hat och avsky. Sådana människor betackar vi oss för ute i samhället.
Som vanligt kan du inte läsa rummet för fem öre.
Jag uppskattar er! På samma sätt som jag uppskattar en tokrolig komedi av typen Dum, dummare t.ex. Man skrattar, man förundras, man gapar, sen skrattar man ännu högre. Endorfiner frigörs, etc etc.
Och sen känner man sig extra tacksam och ödmjuk för att man själv blev en fungerande människa som aldrig haft med soc eller liknande att göra, som har ett bra arbete, en trivsam och trygg tillvaro, en seriös funktion i samhället och harmoniska barn. Man känner en trygghet i att alla dessa galningars stackars, stackars barn fått en chans till ett värdigt liv. Kanske går det åt helvete för vissa av dem ändå, det är tunga prylar att vara född av en psykgalning och vi ska inte bortse från den ärftliga aspekten. Men det finns en strimma hopp för dessa barn nu. I sina biologiska föräldrars fortsatta "omvårdnad" hade dom varit förlorade.
Citat:
Ursprungligen postat av
DrFilip
Socialsekreterare är samhällets bottenskrap som inte ens lyckas göra rättssäkra utredningar, sedan garvar de hela vägen till banken.
Så bra lön har inte socionomer hördu, den är rätt medioker ärligt talat. Fast visst, jämför man med ett socialbidrag eller lägsta sjukersättningen så. Allt är relativt.