2024-06-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Fantasier är du bra på, snuttjulle.
Bara att kolla när dom har sina rubbade demonstrationer ute bland folk. Max 3 åskådare om dom har tur, och resten tillhör deras egen verklighetsfrånvända klick. "Debatten" som hålls på TikTok består av att samma psykfall sitter och ältar sin skit timme ut timme in, dygnet runt. Samma sjukskrivna, arbetslösa, bidragsberoende galningar cirkulerar runt, runt i de olika chatrummen men aldrig någonsin tillkommer några normala objektiva personer utan bara dessa underkända, misslyckade föräldrar i affekt med olika skit i bagaget som gör att det är helt rätt att rädda barnen från deras skruvade tillvaro.

Palm kommer aldrig att få tillbaka sina söner. Malin kommer aldrig att få tillbaka sin son. Lejonmamma kommer aldrig att få tillbaka sin son. Osv, osv, osv. Gott så. Det enda dom har är låtsasvärlden på TikTok och sina patetiska fantasier om att "nåt håller på att hända".

Det missade jag men jag minns tydligt när Malin och Marlene "symboliskt" brände en Torah utanför Israels ambassad den 3 januari i år, jag skrattade så jag tjöt åt idioterna. Absolut INGEN brydde sig.
Här har vi ett strålande exempel på när socälskarna visar sitt rätta sanna jag, fullständigt exploderar av blint hat och avsky. Sådana människor betackar vi oss för ute i samhället.
2024-06-02, 20:10
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Här har vi ett strålande exempel på när socälskarna visar sitt rätta sanna jag, fullständigt exploderar av blint hat och avsky. Sådana människor betackar vi oss för ute i samhället.

Vad ville du få sagt med ditt inlägg? Annat än att låta som en sur bitter gnällig kärring? 😂
2024-06-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Precis sådana här uttalanden som gör att normala friska människor slutar lyssna på er och promenerar vidare direkt 😂 noll verklighetsförankring.

Att ens försvara pistolMalin förklarar hur bäng i bollen du är.
Det är inte normalt att kidnappa sin unge från ett umgänge. Det är inte normalt att gånger flera kidnappa sin unge och försöka fly landet till Polen. Det är inte normalt att utnyttja veklingar till män och skicka dom på stalkinguppdrag där man terroriserar familjehemmet och barnet.

Domarna som postats online är riktiga domar. Går lixom att få tag på mot en kostnad. Att påstå något annat sätter ännu en gång en idiotstämpel på er och visar vilka clowner ni är.
Vill ni ha genomslag är det vanliga normala människor ni vill få på er sida. Inte antivaxxare och konspirationsteoretiker. Sådana människor har aldrig lyckats med något i sina liv.

Du förstår absolut nada, ingenting.
Domarna har inget med verkligheten att göra eftersom de bygger på utredningar som är skrivna av socialsekreterare som liksom du inte kan tolka minsta lilla information de/ni får. Socialsekreterare är samhällets bottenskrap som inte ens lyckas göra rättssäkra utredningar, sedan garvar de hela vägen till banken.
2024-06-02, 20:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Vad ville du få sagt med ditt inlägg? Annat än att låta som en sur bitter gnällig kärring? 😂

Nästa gång är det ditt eller en nära anhörigs barn som råkar illa ut.

Hur man kan försvara soc i ur och skur tyder på att det brunnit någonstans i proppskåpet.

https://hilaw.se/sv/kunskapsbrister-i-lvu-utredningar-ett-allvarligt-hot-mot-rattssakerheten
2024-06-02, 20:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Domarna har inget med verkligheten att göra eftersom de bygger på utredningar som är skrivna av socialsekreterare som liksom du inte kan tolka minsta lilla information de/ni får. Socialsekreterare är samhällets bottenskrap som inte ens lyckas göra rättssäkra utredningar, sedan garvar de hela vägen till banken.

Det kommer uppifrån. De enskilda socialsekreterarna gör bara vad de blir tillsagda. Säger chefen LVU så skrivs det en utredning enligt den mallen
2024-06-02, 20:22
Avslutad
Citat:

Som vanligt kan du inte läsa rummet för fem öre.

Jag uppskattar er! På samma sätt som jag uppskattar en tokrolig komedi av typen Dum, dummare t.ex. Man skrattar, man förundras, man gapar, sen skrattar man ännu högre. Endorfiner frigörs, etc etc.
Och sen känner man sig extra tacksam och ödmjuk för att man själv blev en fungerande människa som aldrig haft med soc eller liknande att göra, som har ett bra arbete, en trivsam och trygg tillvaro, en seriös funktion i samhället och harmoniska barn. Man känner en trygghet i att alla dessa galningars stackars, stackars barn fått en chans till ett värdigt liv. Kanske går det åt helvete för vissa av dem ändå, det är tunga prylar att vara född av en psykgalning och vi ska inte bortse från den ärftliga aspekten. Men det finns en strimma hopp för dessa barn nu. I sina biologiska föräldrars fortsatta "omvårdnad" hade dom varit förlorade.

Citat:
Socialsekreterare är samhällets bottenskrap som inte ens lyckas göra rättssäkra utredningar, sedan garvar de hela vägen till banken.

Så bra lön har inte socionomer hördu, den är rätt medioker ärligt talat. Fast visst, jämför man med ett socialbidrag eller lägsta sjukersättningen så. Allt är relativt.
Senast redigerad av Lailatjej 2024-06-02 kl. 20:26.
2024-06-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Säger vem? soc? Har du tillgång till allt material?
Hennes domar ligger ute på nätet , både brottmålen och det som rör lvu .

M* lin gick runt och kontaktade främmande polska lastbilschaufförer på parkering och försökte hitta någon som kunde ta med henne och sonen till Polen ..bara en sån sak en helt okänd person de skulle lifta med hon och litet barn.
2024-06-02, 20:23
Medlem
Vem är det som de har gripit i Grekland?
2024-06-02, 20:26
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Även om vi utgår ifrån att det är socialkontoren som styr Sverige (vilket ni verkar tro) så väger enl min mening deras ord tyngre än många av de föräldrar som skriker sig hesa på TT. Om något bekräftar soc utredningar det man ser på TT. Visst, jag har ingen insyn hur föräldern är med barnet, men mtp hur mammorna beter sig kan jag inte göra annat än ställa mig på soc sida.
Som sagt, att tolka information är inte er starka sida. Ni älskar nyhetsartiklar och artiklar. Ni läser sällan/aldrig hela studier utan nöjer er vid någon kort sammanfattning i en artikel och tror att ni har alla svar. Hittar ni en siffra lyckas ni alltid feltolka den.

Ni kanske kan börja med att läsa hela rapporter/studier innan ni tror er ha gjort ett genombrott i hatet mot soc.
2024-06-02, 20:27
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det är ju ni som kommer in i deras lives och kallar dem horor och hotar och är totalt vidriga.

Varför skulle jag ens göra reklam för vidriga hatande youtubers?

Jag känner inte till alla i FU då jag inte har möjlighet att kolla allt, men M*alin förde fram relevant kritik i sin manifestation i Stockholm då hon symboliskt brände ett papper.

Skillnaden mot andra föreningar är att Family United har en öppen förening och syns mer utåt. Det krävs oerhört stort mod att framträda öppet, och med tanke på allt spott och spe de får uthärda och publicerande av felaktiga domar på nätet blir det därför få som syns öppet. De flesta andra föreningar mot soc har en företrädare som sköter talan och jobbar i skymundan men utåt sett händer inte mycket och då hinner barnen bli vuxna, som ju hänt tidigare i decennier när människor kämpat i liknande föreningar i det tysta.

Det var först när den senaste LVU-kampanjen som startade 2021-22 myndigheterna blev skraja och drog i handbromsen och började sprida desinformation om LVU-kampanjen. Tidigare har de låtit kritik mot socialtjänsten vara, då den inte lyckats få så stor genomslagskraft.

Tidigare kritik mot soc har medvetet förminskats av media. Men att soc tar barn på felaktig grund är ett gammalt problem som orsakar ett enormt lidande för de familjer som drabbas.

Problemet är att socialsekreterare inte i princip är helt ostoppbara och kan ljuga utan hejd i sina utredningar utan att dömas för det rättsligt.

Kritik mot soc är heller inget nytt. Det här exempelvis äf inga "desinformatörer", utan informatörer.

https://m.facebook.com/899468816776979/posts/munkfors-och-tre-familjer-fick-hem-barnartikelhttpssverigesradiosesidaartikelasp/2254195781304269/
Senast redigerad av kurt-sune 2024-06-02 kl. 20:29.
2024-06-02, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
EqualSthlm är ju verkligen något att räkna med som släpper igenom vilken historia som helst och där personen i fråga är välkänd för att hitta på saker om allt och skaffat barn gång på gång med tveksamma personer som inte kan kompensera brister , kan man inte ens hålla koll när litet barn badar hemma i badkar så är föräldraförmågan tveksam
Nu jobbar ju journalisten på EqualSthlm annorlunda emot vad andra journalister gör, går till botten och kollar förldrars bevis, som jag har förstått.

Självklart ska man kolla när litet barn badar hemma i badkaret, såg själv detta hos en förälder i mammagruppen, i övrigt var hon en fantastisk mamma men underskattade faran av att just låta barnet bada själv i grunt vatten. Även sett en kontaktperson som scrollat i mobilen när lilla barnet lekt i plaskdammen. Givetvis superviktigt att hålla koll och att lära barnet vattenvett och att simma så tidigt som möjligt.

EqualSthlm gör ett jättebra jobb för många utsatta, till skillnad mot våra större tidningar och organisationer som väljer att blunda.
2024-06-02, 20:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hennes domar ligger ute på nätet , både brottmålen och det som rör lvu .

M* lin gick runt och kontaktade främmande polska lastbilschaufförer på parkering och försökte hitta någon som kunde ta med henne och sonen till Polen ..bara en sån sak en helt okänd person de skulle lifta med hon och litet barn.

Det är en bråkdel av materialet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in