Citat:
Ursprungligen postat av
DemosthenesNu
Ok, jag har inte researchat det här, men ditt inlägg känns spontant som ett dubbelfel. Ifall du pratar om den senaste rättegången var det inte i en "federal domstol".
För övrigt handlar ju bokföringsbrotten delvis om hur partikassan har hanterats, och det är ju en federal fråga ("violation of federal campaign finance limits".
Men jag är öppen för att jag har fel, förklara gärna hur i så fall.
Det är som sagt INTE ett bokföringsbrott åtalet handlar om, eftersom det inte är rätt instans att åtala det i.
Men alla lögner har ett uns av sanning i sig. Det handlar nämligen om en bokföringspost av uttagna medel som åklagaren hävdar använts i strid mot just Federal lagstiftning. Något som försvararet förnekar och menar att det använts för att betala advikstarvode med, vilket inte strider mot några vallagar eller ksmpanjregler.
Att just detta förfarande, om det vore sant, skulle vara olagligt är sedan från åklagarens sida en teori eftersom det aldrig prövats tidigare.
Skulle det visa sig vara olagligt så sitter snart halva det politiska etablissemanget och skakar galler inom en snar framtid.
Därav att så många, från båda sidor, reagerar så kraftig MOT detta, även CNN:s och ABC:s juridiska experter förkastar detta.
Denna galenskap bara stärker Trump, det är det många som är frustrerade över nu, just för att det aldrig kommer hålla i högre instans och Trump kommer tack vare denna fars få ändå mer människor att tappa tron på etablissemanget och därför rösta på honom i ren protest.