2024-06-02, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Försök att inte tänja på reglera. Gör vad du blir tillsagd, ta del av alla öppenvårdsinsater du erbjuds även om du inte tycker att låter roligast i världen. Gör helt enkelt det som efterfrågas av dig. Försök inte hitta en massa kryphål, då är risken stor att det går åt skogen.

Alright, nä kryphål då brukar de gå illa ja..
Citera
2024-06-02, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Dom borde förpassas till sina hemländer och vårdas där och inte ligga Svenska skattebetalare till last.

Träffat patienter som dömts till utvisning (för att maska: till ett afrikanskt land) men suttit inlåsta sen 2015. Så det verkar inte gå att verkställa liksom, dom sitter kvar där dom sitter.

Enda positiva är att dom inte får nåt bidrag av staten om dom är utvisningsdömda, men längre än så sträcker sig inte lagens arm i dagens läge.
Citera
2024-06-02, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Smarta kriminella åker aldrig dit själva. Det är bara korkade fotfolk/WT-kriminella som inte vet bättre som åker dit. Ingen och igen. Inte direkt den smartaste halvan av genpoolen.

Vad är "smarta kriminella" enligt dig då Mister?

Al Capone? Han åkte dit
Tony Montana? Han åkte dit

Eller lite mer cash? Verklighetstroget?
Bernie Madoff? Han åkte dit

Många som suttit inne och kommit ut och lyckats också med sin kriminella bana.

Eller är du en sån som tror de finns massa "smarta kriminella" som "aldrig åker fast",? Dom är inte kriminella i så fall, du kanske tror de dock, för dom framstår som ohederliga oseriösa osv, men kanske är smartare än dig utan att va krim för den delen.

Du vågar inte riktigt definiera "smarta kriminella" märker ja.. trodde inte du va den rädda typen mtflash!
Citera
2024-06-02, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Gör ett försök på seriöst svar då...

1 - du skippar den där muckningsfesten som polarna planerat! Vill de och du själv dig väl så ger ni faen i en fyllefest. Det är som gjort för direkt tillbaks i gamla hjulspår.
2 - ät en fin middag med tjejen istället
3- är det öl du längtar efter finns alkoholfri, den smakar i princip lika
4- du går på varenda möte som frivården kräver, gör allt av provtagningar etc
5- ta de mediciner du måste
6- Förvaltningsrätten har väl gjort en bedömning, följ den
7 - har du ett missbruk i bagaget signar du upp i första bästa aa, smart recovery, länkarna eller vad du nu föredrar
8 - det finns ju diverse föreningar du kan gå med i för psykisk ohälsa, gör det. En del driver också med jobb
9 - var snäll mot tjejen, värdesätt henne och relationen. Gör du fina grejer för henne kommer du troligen må bättre själv
10 - se om du kan bli med i nån sport, också för att få ett annat umgänge
11 - är det svårt med ekonomin, be om stöd. Behöver inte vara förmyndare utan bara nån som hjälper till och styr upp
12 - försök verkligen få jobb. Typ klippa gräs, rivare, diskare vad som är bättre än att vara sysslolös. Eller plugga.
13 - du kommer klara detta om du verkligen vill. Men det är ju just det... Ingen kan ändra din väg eller hjälpa dig om du inte är beredd att göra jobbet själv också

Tackar för svar! Muckfesten får jag fundera på absolut. Vill bli fri nu.
Citera
2024-06-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
TS kommer ju utan tvekan fortsätta begå småbrott. Annars tänker man inte "hur man ska ducka polisen" i fortsättningen eller att "kriminalitet lockar". Så ja du, fortsätt gärna begå småbrott men undvik att skada någon annan fysiskt. Det positiva med att du fortsätter på brottets bana är att du skapar arbetstillfällen. Om ingen vore som du hade så att säga väldigt många blivit arbetslösa. Jag hejar på dig!

Tackar.

Nä har inga tankar på att begå nya brott.
Citera
2024-06-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charmigentvatrefyr
Tackar.

Nä har inga tankar på att begå nya brott.

Det hade du så sent som igår.

Svårt att vara konsekvent märker jag. Bådar inte gott.
Citera
2024-06-02, 19:00
Medlem
Citat:
Det hade du så sent som igår.

Svårt att vara konsekvent märker jag. Bådar inte gott.

Det är dåligt att vara konsekvent om man har dåliga vanor. Håller du med?

Om man t ex begått brott historiskt sett, varför ska man då vara konsekvent livet ut?

Om du funderar på saken.
Citera
2024-06-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Tack TS för att du med din attityd och historia av att kosta samhället miljonbelopp, lyckas lätta mitt samvete över att jobbat svart lite då och då samt varit arbetslös i vissa perioder. Jag känner mig som en samhällets stöttepelare just nu faktiskt

Inga problem.

Tack för maten, snälla staten.
Citera
2024-06-02, 19:36
Medlem
Citat:
Det är dåligt att vara konsekvent om man har dåliga vanor. Håller du med?

Om man t ex begått brott historiskt sett, varför ska man då vara konsekvent livet ut?

Om du funderar på saken.

Igår var du helt inne på en fortsatt kriminell karriär. Vad har fick dig att ändra bana?
Citera
2024-06-02, 19:48
Medlem
Citat:
Ska kika på det när jag är ute. Arbetsförnedringen ja,.. finns nog nån gräddfil att få när man sutte.

Arbetsgivaren behöver inte veta din bakgrund men Af måste för att bevilja stöd. Jobbade med handläggning av stöd för några som suttit inne.

Men börja med att skriva in dig. Kan du göra redan nu tror jag. Lycka till
Citera
2024-06-02, 19:49
Medlem
Citat:
Tjena

Ska mucka från rättspsyk där jag suttit 3 år nu, ej min första volta. Fälldes för lite våldsbrott och hot.

Va ska man tänka på? Man sitter rätt tajt.

Hur funkar det med egen bostad när man sitter på rättspsyk?
Om man har en bostad när man åker in, får man då hjälp med hyran eller mister man bostaden?

Hur funkar det då när man kommer ut ifall man inte har någon bostad?
Eller släpps man ut på gatan med ett stort lycka till?
Citera
2024-06-02, 20:00
Medlem
Citat:
Igår var du helt inne på en fortsatt kriminell karriär. Vad har fick dig att ändra bana?

Nä, jag har varit stabil rätt länge så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in