2024-06-02, 17:24
Medlem
Petterrors avatar
Snacket om att Fredrik Hammar skulle vara en begränsad spelare släpper vi va?
Citera
2024-06-02, 17:32
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Om jag räknat rätt har ni vunnit 4 av de senaste 28 och då är två under pandemin. Vi har vunnit 18.

https://www.fctables.com/h2h/djurgaarden/hammarby/

19*
Citera
2024-06-02, 17:33
Medlem
baggebo1s avatar
Det är konstigt att Djurgården kan gå in med typ "derbyattityd" i matcher mot Malmö, men aldrig i derbyn.
Citera
2024-06-02, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
1-4 mot diffen till oss på tele2 för några år sedan.

Eller när ni kunde ta guldet mot oss 2001 på råsunda och blev fullständigt förnedrade med 5-2. T.o.m. Cratz stod och log över hur bra vi var.
1-4 var väl under pandemins restriktioner? Tycker det tar bort mycket av förnedringen när det inte är framför fulla läktare. Sen var väl ni favoriter i det derbyt. Lite skillnad mot idag när vi var stora underdogs.

2-5 2001 var också speciellt eftersom vi trots torsken tog ett kliv mycket närmare guldet tack vare andra resultat, var därför svårt att känna sig nedstämd efter den matchen, trots resultatet.

Sen tycker jag också tifot efter matchen idag spär på förnedringen, därav att jag håller denna match högre.
Citera
2024-06-02, 17:39
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Som sagt, Stockholms knulldockor! Total jävla överkörning på både plan och läktare med magiska tifon i tillägg. Forza!
Tack för respekten kompis 😉

Men jag förstår att ni är glada. Tyvärr.
Citera
2024-06-02, 17:44
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
16 av 66 derbypoäng (Bajen ,Aik ) har Kim och djurgården tagit sen Kim tog över..illa..
Det är alltså från 2019. Då skall vi ändå tänka på att Dif har 0 derbyvinster 2011 - 2019.

Men det HÄR gjorde dom bra, det skall jag ge dom.
Citera
2024-06-02, 17:51
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Diffen med självbilden att de är utmanare till guldet.
Men det är vi ju, i någon mån. Även om FF är för bra högst troligt.

Det och derbyn är ju helt olika saker. Dags för KoT att våga inse själva att de är helt värdelösa på att coacha ett lag i Derbyn.

Förvisso var vi bättre i starten idag än vi brukar vara. En straff o en frispark är ju som det är. Men det händer ju bara oss för att folk tar felbeslut i derbyn pga taskiga nerver.
Citera
2024-06-02, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Men det är vi ju, i någon mån. Även om FF är för bra högst troligt.

Det och derbyn är ju helt olika saker. Dags för KoT att våga inse själva att de är helt värdelösa på att coacha ett lag i Derbyn.

Förvisso var vi bättre i starten idag än vi brukar vara. En straff o en frispark är ju som det är. Men det händer ju bara oss för att folk tar felbeslut i derbyn pga taskiga nerver.
Jag tror fortfarande ni kommer komma tvåa, men det var en passning till att det snackats mycket om tvålagsrace från era led.

Jag skulle bli förvånad om det blev något race, Malmö har full kontroll på årets guldstrid.
Citera
2024-06-02, 17:59
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jag tror fortfarande ni kommer komma tvåa, men det var en passning till att det snackats mycket om tvålagsrace från era led.

Jag skulle bli förvånad om det blev något race, Malmö har full kontroll på årets guldstrid.
Ja. De har sina svackor som alla lag men vi kommer ju inte gå rent. Vi har ju haft lätt schema nu minus er idag.

Men visst. Hypotetiskt så kan vi ju hänga med ett tag. Särskilt om IKT går i sommar

Vad våra twitterkrigare snackar om orkar jag inte ha koll på elr bry mig om. Men jag tror dig. Så har det säkert låtit.
Senast redigerad av Pancev 2024-06-02 kl. 18:02.
Citera
2024-06-02, 18:17
Medlem
Jag vill förövrigt påstå att Besara är Stockholmderbyts bästa spelare i modern tid. 16 poäng (8+8) på 13 matcher mot två lag som oftast parkerar i tabellens övre skikt är rent bisarra siffror.
Citera
2024-06-02, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Kommentar från Kukräven?

Tror hans morsa har tagit internet från honom, inte sett honom på ett tag
Citera
2024-06-02, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Al Hakim avgör till Bajens fördel.

Hahahaha som vanligt domarens fel, skulle inte matchen spelats i Borås också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in