Citat:
Ursprungligen postat av
Jack.Elam
På samma sätt som hans ambitioner stannade vid krim...
Japp! Vi vet ju alla att han är pålitligheten själv…
(Ovanstående kan innehålla spår av ironi.)
Jag hoppas att du ursäktar att jag citerar dig och inte postar ett eget inlägg men jag vill gärna haka på vad du skrev.
Snacket om att det, på riktigt, skulle finnas ett öst-Ukraina och ett väst-Ukraina är nytt och det är givetvis bara trams. Det är vår nya vatnik som har fört in det. Vi får se om andra flikar in.
Man skulle kunna tolka dels svamlet om öst och väst och dels det faktum att ryzzarna nu verkar gå in för att förstöra Ukrainas kraftverk att ryzzen har insett att kriget är förlorat och att de inte kommer att klara av att ockupera hela Ukraina. Då behöver man inte spara anläggningar man själv kunde ha nytta av utan det är bara att blåsa på för att djävlas så mycket som möjligt.
Då skickar man ut nya troll som försöker sälja in narrativet att öst och väst är en realitet när det gäller Ukraina.
Ambitionen, som du påpekar, är naturligtvis inte förändrad men man har insett att man har gapat över för mycket och behöver stanna och konsolidera för att kunna fortsätta senare. Därför också bölandet från trollen om en frusen konflikt. Detta är inte nytt men tanken om att, för tillfället i alla fall, dela landet är det.