2024-06-01, 17:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk.
"Kameran filmar det som händer inne på stationen men utanför dörrarna kan man dock se hur bilen kör förbi på parkeringsplatsen utanför klockan 04.07 den 10 juli förra året" (gp.se)
Jeg vet ikke om artikkelforfatteren her eventuelt inkluderer også det området som inneholder vendepladsen når hen skriver parkeringsplatsen.

Kanskje. Eller kanskje bilen sto parkert nær taxi-holdeplassen rett før kl 04.07?
"På videoen herunder kan man i baggrunden se den lyse bil køre ud fra parkeringspladsen." (fra jyllands-posten-artikkelen).
Jag vet inte vart taxiplatsen är, men det måste vara rakt utanför dörrarna på stationshuset.

1.Om man tittar på rekonstruktionsfilmen så ser det ut som om han är nära entrén och åker i den där halvrondellen.
2. Om man tittar på rekonstruktionsbilden så matchar de dåligt - men pilen gör en halvbåge och sen ska han ut på Storebæltsvej enligt polisen.
Körriktningen (halvbågen) är väl åt samma håll som på filmen?
Inifrån och kamera ska då bilen komma från vä till hö om jag nu tänker rätt - har snart vrängt hjärnan ut och in ang skuggor, bilar och hur E har rört sig.
Funderar på att doktorera på Korsør station?
😂
Sen kan allt vara åt skogen när väl ÅK lossar tungan. Hahaha!

Hur som haver.
Det blir en tolkningsfråga om vart han kört.
Vad reportrar tror.
Nota Bene. Polisens uppgifter är dock ingen tolkning (om du kan hitta nåt direkt från dem?).

Om man tar med uppgifter som att
a) det är en kamera inne i stationen och ut genom glasdörrar ner mot parkeringen samt; b) att de zoomat men inte lyckas identifiera bilmärke, det är urdålig kvalitet och blir grynigt och måste kontakta expert i UK;

- då ställer jag mig tveksam till att han öht varit i närheten av vändplatsen. Han vore väl mer lättidentifierad?
Jag funderar på om rekonstruktionsfilmen kan vara en zoomad bild för att folk öht ska uppfatta nån bil.
Det är trots allt en slags efterlysning om folk sett nåt alt att ägaren ska ge sig tillkänna och kunna bockas av.
Citera
2024-06-01, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag vet inte vart taxiplatsen är, men det måste vara rakt utanför dörrarna på stationshuset.

1.Om man tittar på rekonstruktionsfilmen så ser det ut som om han är nära entrén och åker i den där halvrondellen.
2. Om man tittar på rekonstruktionsbilden så matchar de dåligt - men pilen gör en halvbåge och sen ska han ut på Storebæltsvej enligt polisen.
Inifrån och kamera ska då bilen komma från vä till hö om jag nu tänker rätt - har snart vrängt hjärnan ut och in ang skuggor, bilar och hur E har rört sig.
😂

Hur som haver.
Vad reportrar tror.
Nota Bene. Polisens uppgifter är dock ingen tolkning (om du kan hitta nåt direkt från dem?).

a) det är en kamera inne i stationen och ut genom glasdörrar ner mot parkeringen samt; b) att de zoomat men inte lyckas identifiera bilmärke, det är urdålig kvalitet och blir grynigt och måste kontakta expert i UK;

- då ställer jag mig tveksam till att han öht varit i närheten av vändplatsen. Han vore väl mer lättidentifierad?
Jag funderar på om rekonstruktionsfilmen kan vara en zoomad bild för att folk öht ska uppfatta nån bil.
Det är trots allt en slags efterlysning om folk sett nåt alt att ägaren ska ge sig tillkänna och kunna bockas av.
Takk. Du har gode poeng. Taxi-holdeplassen er få meter bak den blå lyktestolpen som er nevnt her: (FB) 17 år gamle Emilie Meng forsvunnet, Korsør, Danmark. Fundet død, juli 2016
Den nevnte blå lyktestolpen er synlig på i alle fall ett av etterlysningsbildene av den lyse bilen, der en lignende bil er parkert få meter foran taxi-holdeplassen (som ville ha vært til venstre i bildet sett fra kamera dersom den ble filmet av det omtalte overvåkningskameraet).

Sitatet fra bt.dk som jeg postet deler av her (FB) 17 år gamle Emilie Meng forsvunnet, Korsør, Danmark. Fundet død, juli 2016
er vel uttalelser fra Politiet?
"Det forklarer en mangeårig ansat ved politiet onsdag i Retten i Næstved, hvor en 33-årig mand står tiltalt for drabet på Meng."
"Den 10. juli 2016 holdt den pågældende bil på en af de fjerneste parkeringspladser ved en vendeplads foran stationen. Derfor skulle politiet fra disse pladser køre hver af de seks biler forbi, ligesom man ser på overvågningsmaterialet."
https://www.bt.dk/krimi/politiet-havde-ti-minutter-til-rekonstruktion-i-meng-sag
Citera
2024-06-01, 17:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
28.05.2024. "Men det er allerbagest i optagelsen - foran hovedindgangen - at skyggen bevæger sig mod højre.

Derfor er der zoomet meget ind på netop denne del, hvilket forringer billedkvaliteten en del. For at tydeliggøre, hvad politi og anklagemyndighed mener at se på optagelser, er der sat en rød ring om det centrale.

Små ti minutter senere - kort før klokken 04.07 - er der ifølge anklagemyndigheden bevægelse igen.

- Man kan se noget, der efter min opfattelse ligner to personer, der kommer fra højre, siger Susanne Bluhm."
https://nordjyske.dk/nyheder/krimi/alle-paa-station-ved-mengs-forsvinden-er-fundet-undtagen-to-skygger/5089262
"Men det er allerbagest i optagelsen - foran hovedindgangen - at skyggen bevæger sig mod højre."
Det kan kanskje bety at han beveget seg til et sted til høyre for Kodakstien for å gå gjennom terrenget parrallelt med Kodakstien?
"Små ti minutter senere - kort før klokken 04.07 - er der ifølge anklagemyndigheden bevægelse igen.
-Man kan se noget, der efter min opfattelse ligner to personer, der kommer fra højre, siger Susanne Bluhm"
Det kan kanskje bety at de to personene kom gående gjennom terrenget til høyre for Kodakstien?

Kanskje Kodakstien eventuelt ble unngått på tilbakeveien for å unngå å bli sett av eventuelle andre som kunne ha gått eller syklet på kodakstien?
Det beskrivs väl positioner utifrån där kameran sitter.
Polisbilden blir däremot från andra hållet.

De två skuggorna som ses komma från höger mot bilen (från kamerahållet sett) matchar rakt upp från stigen. Se polisbilden.

Jag överlämnar det med varm hand till Susanne. Hahaha!

Skuggorna är iaf intressanta för att de är direkt kopplade till bilen, överebsstämmer med tiden ang Emilies promenad ner till vittnets beskrivning och övergångsställe och det finns en drygt 9 minuters tidsspegel för ett övergrepp.
Sen lämnar då Hyundai i30 stationen.
Citera
2024-06-01, 17:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurorasangel
Underlättar jättemycket för oss som inte fattar danska eller orkar köra Google translate
Går in dagligen och hoppas du skrivit något så man kan hänga med i fallet
Tack, fast som du ser är det oerhört mycket höger och vänster kring stationen, rörigt, men det klarnar när ÅK väl kommer igång och summerar.
Nästa gång är intressant, jag tror det är rättsmedicin och några fler vittnen.
Citera
2024-06-01, 20:24
Medlem
"Her er datoerne over de resterende planlagte retsmøder, samt hvad de kommer til at indeholde:"

"3. juni: Fortsat afhøring af vidner i forhold til Korsør. Det er et vidne samt politiansatte fra findestedet ved Regnemarks Bakke samt obducent og kriminaltekniker

4. juni: Fortsat afhøring af tekniske vidner om DNA

13. juni: Fortsat afhøring af seks vidner i forhold til Korsør. Her er det venner af tiltalte samt en politiansat

14. juni: Fortsat afhøring af tekniske vidner til alle forhold samt dokumentation

17. juni: Afhøring af teleekspert samt dokumentation

18. maj: Reservedag

19. juni: Procedure vedrørende skyld og eventuel votering

26. juni: Votering

27. juni: Votering

28. juni: Skyldskendelse. Procedure vedrørende straf, votering og domsafsigelse"
https://www.sn.dk/art1587603/sjaelland/manden-fra-korsoer/manden-fra-korsoer-det-kommer-til-at-ske-paa-resten-af-retsdagene/
Citera
2024-06-02, 10:25
Medlem
Citat:
Tack, fast som du ser är det oerhört mycket höger och vänster kring stationen, rörigt, men det klarnar när ÅK väl kommer igång och summerar.
Nästa gång är intressant, jag tror det är rättsmedicin och några fler vittnen.

Jag har tittat och tittat flera gånger på rekonstruktionsfilmen och det enda jag kan tänka mig är att PWs bil stod parkerad på parkeringsplatsen som är markerad med vit pil. Troligtvis parkerade han där eftersom han inte ville bli filmad på nära håll och sedan hade han bra uppsikt mot Kodakstien så att han kunde följa om EM verkligen gick på Kodakstien.
Citera
2024-06-02, 10:56
Avslutad
Citat:

😂

Hur som haver.
Vad reportrar tror.

Slik jeg har forstått det, så sto bilen parkert ved de oppmerkede feltene midt på plassen, nesten helt øverst ved hovedutgangen, med fronten mot bussholdeplassen.

Når bilen kjører (Kl 04:07), rygger den først bakover, og det er slik baklyktene blir synlig på overvåkingskameraet inne på stasjonen.

Dette blir avgjørende for å avsløre biltypen.

"Vendepladsen" fungerer som en slags rundkjøring. Når man kjører inn på plassen, ligger taxiholdeplassen i feltet innerst til høyre, inntil sykkelparkeringen.

Det er nok PW som ses på overvåkingskameraet kl 03:57:53, skikkelsen som beveger seg fra venstre til høyre, da han beveger seg fra bilen på vei mot Kodakstien.

Jeg tror ikke at EM var kommet så langt på stien, før hun ble angrepet av PW. Antageligvis skjedde angrepet før kl 04:03, siden venninnen sendte en melding på det tidspunktet, som EM aldri mottok.

Mest sannsynlig var det PW og EM, de to skikkelsene, som beveget seg fra høyre mot bilen, og som ble observert på kamera kl 04:06:30.

Jeg tror, som deg develi, at EM ble truet med kniv, derfor gjør hun ikke motstand på vei inn i bilen.

30 sekunder senere, kl 04:07, forlater bilen Korsør stasjon.

Det innebærer stor risiko å parkere bilen på plassen foran togstasjonen.

Men PW tok jo unødvendig stor risiko ifm både kidnappingen av F og voldtekt-/kidnappingsforsøket i Sorø også. Etter å ha kidnappet F kjørte PW rundt omkring i distriktet, med henne inni bilen, han var til og med innom arbeidsplassen sin. Det var høyt risikonivå i Sorøsaken også. Flere vitner hadde observerte bilen hans parkert like i nærheten av åstedet.

Kanskje høy risiko er signaturen hans?
Den tanken var vel du også inne på, develi?

Muligens kan det være et tegn på dårlig planlegging og at det er hans modus operandi?

Eller visste han at overvåkingskameraet utenfor var ødelagt? Men så visste han ikke at det fantes et kamera inne på stasjonen, som fanget opp bevegelser utenfor?

Det er min oppfatning hittil.
Senast redigerad av Havhest 2024-06-02 kl. 11:04.
Citera
2024-06-02, 13:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag har tittat och tittat flera gånger på rekonstruktionsfilmen och det enda jag kan tänka mig är att PWs bil stod parkerad på parkeringsplatsen som är markerad med vit pil. Troligtvis parkerade han där eftersom han inte ville bli filmad på nära håll och sedan hade han bra uppsikt mot Kodakstien så att han kunde följa om EM verkligen gick på Kodakstien.
Det är svårt att få en korrekt bild eftersom ÅK inte ger en sammansatt bild än, väldigt få kommentarer till vad hon far efter.
Just nu matas fram fakta och material, det ordval som kamera, kameror, klockslag, höger och vänster och väderstreck. Sen finns den mänskliga faktorn att det är över 10 olika reportrar som ska återge via live och var och en ger sin uppfattning.
Att det stundom skiljer sig i små detaljer eller faller bort är märkbart, andra ggr matchar det bra.
Sen måste man saxa mellan svensk ö-sättning och dubbelkolla med danskt original för ibland är det helt ut i det blå.

Så pläderingen ska bli mycket intressant, det känns som om det är en skarp ÅK som är på hugget. Försvarets vittne som skulle kontra experten från uk högg hon mot som en reptil med sina motfrågor och han framstod nästintill värdelös. 😂

Återkommer separat om bilen.
Citera
2024-06-02, 14:30
Avslutad
Hoppas på att Philip får förvaring. Då kan han sitta på samma avdelning som Marcel Hansen, även kallad för Amerganmannen. En riktigt farlig jävel. Philip och Marcel kan runka varandras kukar och berätta om sina upplevelser. Troligen så får Philip mycket snopp i sig. Marcel har suttit inne länge. Den mannen saknar nog att doppa. Han tänker nog. Hål som hål. Philip nog ett välkommen lammkött. Ha det så roligt Philip.
Citera
2024-06-02, 15:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag tycker också det indikerar så.
Det jag funderat på, förutom kameran som fångade Westh, är de övriga uppgifterna kring Emilie.
Hon checkar ut kl 03.54 med sitt kort.
Hon beskrivs sen stå vid vägbanan till 03. 55.40 innan hon går västerut.

"Vilket är det sista tecknet på att Emilie är på stationen?
– Det är här de tre kompisarna hoppar in i taxin, och hon går bara bort från torget västerut. Det är det sista vi ser av Emilie, säger vittnet. "

Hade hon gått åt vänster så hade de förmodligen sett mer av henne." seoghör live

EB beskriver det snarlikt:
Västerut torde bli till höger om stationen ( jag förmodar att de beskriver det de ser från där de står.)

Seoghör:
Väninnan ser Emilie då de satt sig i taxin.
(..) Emilie går till höger om Korsør Station."

Nästa väninnan får kort därefter en skärmdump av Emilie via messenger, nåt som hennes flirt skrivit.

"– Hon skriver "hahahahahahahha", något jag uppfattar som sarkastiskt, säger vännen. "

Väninnan svarar men det levereras inte (det har sagts tidigare att detta är 04.03).

Det sista hon ser från taxin är hur Emilie går och fumlar med sitt headset.

Sen iakttas hon av två killar.
Den ena står still och pissar och hon passerar dem.

"Emilie gick därifrån med sin telefon. Hon gick och tryckte på den. Hon fortsatte att titta ner på sin telefon."

Det sammanfaller, skulle tippa att hon skickar skärmdumpen.

Hoppar till live EB och skuggorna.
"De kunde inte se bilen anlända till stationen på övervakningen. Först när den lämnar platsen.
Åklagaren visar nu två inspelningar."

"Nu visar åklagaren inspelningar från 03:57:53. Återigen, först på långt håll.
Och sedan den zoomade versionen."

"– Det är min uppfattning att man ser någon form av skugga eller rörelse av en person som rör sig från vänster till höger, säger åklagaren."

Vittnet (och övriga i gruppen) som granskat fimen håller med.

" – Det är min uppfattning att man ser någon form av skugga eller rörelse av en person som rör sig från vänster till höger, säger åklagaren. "

Sen beskriver reportern vad som förevisas:

"Det filmades från tunneln mot främre hallen.

Det är på väldigt långt avstånd och det är svårt att se vad som pågår.

Videon från en annan kamera är också direkt svår att tyda.
Åklagaren visar nu en version som är maximalt zoomad.
Här kan du se några bakljus på en bil svänga åt höger. "

Om det är två kameror, eller om ÅK snarare byter version, vet jag inte men det har bara såvitt jag vet talats om en enda kamera förut i en mkt kort sekvens där bilen då registrerats.
Dvs kameran inifrån stationen som då Westh lyckats hamna på.
Vad man dock blir varse om är att det är maximal zoom oavsett och har krävt expertanalys utomlands.

JP live om experten:
"Biltypen var blevet udpeget ved at nærstudere og bearbejde de grynede og stærkt zoomede overvågningsvideoer fra et stationskamera, der pegede ud mod parkeringspladsen."

JP live visar bilden (som jag la upp från polisen förrgår och igår) då de gick ut med efterlysning i juni 2017:
https://img.ritzau.dk/uploads/kort%20kors%C3%B8r%20station.jpg

Deras kommentar till bilden:
" Da politiet i 2017 gik ud med oplysningen om den mistænkelige lyse bil på Korsør Station, udsendte det også et kort.

Her kan det ses, hvor den lyse bil ifølge politiet holdt parkeret natten til 10. juli 2016, inden den klokken 04.07 kørte fra stationen."

EB:
"Hon stannar vid vändpunkten och går strax efter västerut på vändpunkten.
Det finns även en taxichaufför och andra som var där för att hämta.
De har alla förhörts, säger vittnet."

Edit.
Jag tappade visst svansen.

Om man nu ser E på vändpunkten så borde väl Hyundaien setts bättre?
Live skriver även att gruppen" kunde se".

Hoppar tillbaka till seoghör.
Det fanns tex en bra kamera som registrerade när de gick av tåget på baksidan och sen till
entrén.
Alla identifierades och sen säger han:
"De kunde se att någon blev upphämtad med taxi, andra hämtades, en cyklade och en gick. "
Senast redigerad av develi 2024-06-02 kl. 16:15.
Citera
2024-06-02, 16:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Slik jeg har forstått det, så sto bilen parkert ved de oppmerkede feltene midt på plassen, nesten helt øverst ved hovedutgangen, med fronten mot bussholdeplassen.

Når bilen kjører (Kl 04:07), rygger den først bakover, og det er slik baklyktene blir synlig på overvåkingskameraet inne på stasjonen.

"Vendepladsen" fungerer som en slags rundkjøring. Når man kjører inn på plassen, ligger taxiholdeplassen i feltet innerst til høyre, inntil sykkelparkeringen.
Ja precis, det är vad polisens bild visar och vändpunkten ses närmast stationen.
Jag begriper dock inte vad han ska upp till vändpunkten att göra då han lämnar området.(se föreg inlägg).
Citat:
Det er nok PW som ses på overvåkingskameraet kl 03:57:53, skikkelsen som beveger seg fra venstre til høyre, da han beveger seg fra bilen på vei mot Kodakstien.
Sammanfaller perfekt (om nu jag begripit vart hon är och går, gissningsvis parkeringens högra sida sett fr stationen) och mot det övergångsställe som är mer rakt över Kodakstigen (finns två, se polisbilden).
Citat:
Jeg tror ikke at EM var kommet så langt på stien, før hun ble angrepet av PW. Antageligvis skjedde angrepet før kl 04:03, siden venninnen sendte en melding på det tidspunktet, som EM aldri mottok.
Det kan vara så, men vanskligt att säga då hon säga ha extremt dåligt batteri och fumlar med både skärmdump (och kanske musik) strax innan.

Men det är iaf en tidsspegel på drygt 9 minuter från att skuggan Westh går ur bilen.
Kl 03.57.53-Kl 04.06.30 (och sen drygt 30 sek efteråt åker han iväg från stationen).

Skulle tippa att han låter henne gå en bit in på stigen för att komma bort från Storebæltsvej. Det finns väl möjlighet att dra henne åt sidan där åt nån buske, träd eller den där stora stenskylten och få ner henne på backen:
https://politiken.dk/incoming/img5771588.kr309b/ALTERNATES/p16x9_960/korsoer
Citat:
Mest sannsynlig var det PW og EM, de to skikkelsene, som beveget seg fra høyre mot bilen, og som ble observert på kamera kl 04:06:30.
Jeg tror, som deg develi, at EM ble truet med kniv, derfor gjør hun ikke motstand på vei inn i bilen.
Ja, eftersom föregående tycks matcha tider och hur hon gått. Kniv finns i MO och med en sån mot strupen har hon inte mycket utrymme att värja sig (med tex fängsel av buntband på ryggen).
Citat:
Men PW tok jo unødvendig stor risiko ifm både kidnappingen av F og voldtekt-/kidnappingsforsøket i Sorø også.
Ja, han är både en slarver och risktagare.
Citat:
Muligens kan det være et tegn på dårlig planlegging og at det er hans modus operandi?
Att stalka och ta vissa risker är nog urspännande, men jag tycker mer han visar tecken på slarv än att vara fräck.
Välorganiserad med sitt kartotek och rapekit, fint och prydligt likt sina perfekta fantasier och som han själv ger intryck av utåt sett att vara
- men oorganiserad i attackerna.
Som att han är för ivrig, upphetsad och blir nonchalant och tar risker?
Han tappar det på nåt sätt, men den subtypen är minst lika farlig via sin snabba brutalitet.
.. Och även en sån kan ha vind i seglen pga olika omständigheter. Vilket Westh har haft i både Sorø och ang Emilie.

Jag ser nog mer hans överfixering på kidnappning (inkl fånge/sexslav) har tyngd. Signatur är det han suktar efter, djupast i det inre och som återkommer som ett mönster. Nåt han tänder på och som inte han inte vill utesluta. Kan även vara mer likt en tvångshandling. Måste lämna nåt signum på BP el lägger offret på nåt visst sätt (mer rituellt).

Det är även nåt med nappflaskor och attiraljer kring barn (som jag tror matchar hans barnporr) och Emilie hade nån sån flaskborste i håret.
18 mars letade han efter en sån, sökte på Harald Nyborg ('flaskebørste' -'bottlebrush'.).

Det är mer vidriga detaljer släppta kring 13-åringen men de flesta undviker att skriva.

Han tänder iaf på bundna tjejer i bagageutrymmen - och framförallt kvävning och munkavle. Plastfolie, pack tejp, silvertejp (gaffa), han har använt gagball på 13-åringen.

Jag har funderat på en sak.

Emilie verkar inte tolkas ha levt så många jättemånga timmar om man ska titta på den bild som hittills vävts fram kring Emilie, tex vittnet vid Regnemarks Bakke (?).
Håller det dock öppet tills ÅK ger mer vägledning.

13-åringen hölls iaf vid liv bortåt 30 timmar. Hon var hans sexslav, mer som en trasdocka som våldtogs och som han använde otaliga sexleksaker på.
Detta tror jag är den ultimata drömmen.

Om nu den ultimata drömmen är timtals med utnyttjande och kränkningar och få leva ut och laborera med sina fantasier IRL så kan han ha dödat Emilie för fort, i sin iver att tejpa och äckla sig som rookie.
Att han går all time High direkt i sin serieförövare-CV med mord låter underligt ihop med uppehåll på 7 år.
Jag tror inte på mer mord, snarare att han försöker komma undan, ligga lågt och normalisera.
Sen kommer det ikapp honom igen, kort efter att ha lämnat dna relaterat till Emilie (fundering kring trigger).

Anyway;
Emilie hade dött via tejpen över andningsvägar, hon hade kvävts. Hon hittas med nån remsa vid halsen. Kanske det kanat ner, att han virat runt huvudet.
(bävar för vad rättsmedicin kommer beskriva, om än intressant..).

15-åringen fick han ingen ordning på, han höll bara handen över munnen och hon gallskrek.
13-åringen hittades med munkavle, bälte till en morgonrock. Inte invirad i tejp, dock bunden.
Tanken var om han är försiktigare med tejpen, iaf inledningsvis.
Senast redigerad av develi 2024-06-02 kl. 16:33.
Citera
2024-06-02, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Men PW tok jo unødvendig stor risiko ifm både kidnappingen av F og voldtekt-/kidnappingsforsøket i Sorø også. Etter å ha kidnappet F kjørte PW rundt omkring i distriktet, med henne inni bilen, han var til og med innom arbeidsplassen sin. Det var høyt risikonivå i Sorøsaken også. Flere vitner hadde observerte bilen hans parkert like i nærheten av åstedet.

Eller visste han at overvåkingskameraet utenfor var ødelagt? Men så visste han ikke at det fantes et kamera inne på stasjonen, som fanget opp bevegelser utenfor?

Det er min oppfatning hittil.
Citat:
Ut fra dette bildet (parkert bil ved hvit pil)
https://www.bt.dk/krimi/politi-om-nye-oplysninger-i-emilie-sag-derfor-kommer-videoen-foerst-nu og ut fra hva som vises på videofilmen her https://nyheder.tv2.dk/krimi/2024-05-29-saadan-lykkedes-det-britisk-ekspert-at-identificere-et-af-politiets-vigtigste-spor-i-drab et-paa-emilie-meng
så sto bilen parkert med bakenden mot bussholdeplassen, dersom video-opptaket viser bilens ferd fra den parkeringsplassen som er merket med hvit pil.

(Det jeg omtaler som Bussholdeplassen er den store grå og tomme plassen til høyre i bildet her som er merket med et blått "buss-symbol": https://www.bt.dk/krimi/politi-om-nye-oplysninger-i-emilie-sag-derfor-kommer-videoen-foerst-nu )

Citat:
Baklyktene blir jo synlige når bilen blir kjørt ut fra parkeringsplassen og bilen svinges mot venstre (bakenden peker da mot kamera) ned mot Storebæltvej (se hvit pil: https://www.bt.dk/krimi/politi-om-nye-oplysninger-i-emilie-sag-derfor-kommer-videoen-foerst-nu ).

Etter å ha lest flere innlegg og å ha sett på filmen igjen, ser jeg at bilen ikke var så nært stasjonsbygningen som jeg først trodde. Det kan stemme veldig bra at det vi ser på filmen er bilens ferd fra den parkeringsplassen som er merket med hvit pil: Først kjøres den rett frem (retning mot stort firkantet grønt-område) for deretter å svinges ned mot venstre for bilen ned mot Storebæltsvej.

Mellom 04.07-bilen og stasjonsbygningen er det noe som ser ut som en parkert mørk bil som er med på å gi inntrykk av avstander og da også inntrykk av hvor langt borte 04.07-bilen var. På filmen ser det ikke ut til at 04.07-bilen var så langt oppe på plassen foran stasjonsbygningen som forbi taxi-holdeplassen og ved halvsirkelen rett foran stasjonsbygningen slik som jeg tidligere trodde.
Senast redigerad av z-z-z 2024-06-02 kl. 17:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in