Citat:
Jag vet inte vart taxiplatsen är, men det måste vara rakt utanför dörrarna på stationshuset.Takk.
"Kameran filmar det som händer inne på stationen men utanför dörrarna kan man dock se hur bilen kör förbi på parkeringsplatsen utanför klockan 04.07 den 10 juli förra året" (gp.se)
Jeg vet ikke om artikkelforfatteren her eventuelt inkluderer også det området som inneholder vendepladsen når hen skriver parkeringsplatsen.
Kanskje. Eller kanskje bilen sto parkert nær taxi-holdeplassen rett før kl 04.07?
"På videoen herunder kan man i baggrunden se den lyse bil køre ud fra parkeringspladsen." (fra jyllands-posten-artikkelen).
"Kameran filmar det som händer inne på stationen men utanför dörrarna kan man dock se hur bilen kör förbi på parkeringsplatsen utanför klockan 04.07 den 10 juli förra året" (gp.se)
Jeg vet ikke om artikkelforfatteren her eventuelt inkluderer også det området som inneholder vendepladsen når hen skriver parkeringsplatsen.
Kanskje. Eller kanskje bilen sto parkert nær taxi-holdeplassen rett før kl 04.07?
"På videoen herunder kan man i baggrunden se den lyse bil køre ud fra parkeringspladsen." (fra jyllands-posten-artikkelen).
1.Om man tittar på rekonstruktionsfilmen så ser det ut som om han är nära entrén och åker i den där halvrondellen.
2. Om man tittar på rekonstruktionsbilden så matchar de dåligt - men pilen gör en halvbåge och sen ska han ut på Storebæltsvej enligt polisen.
Körriktningen (halvbågen) är väl åt samma håll som på filmen?
Inifrån och kamera ska då bilen komma från vä till hö om jag nu tänker rätt - har snart vrängt hjärnan ut och in ang skuggor, bilar och hur E har rört sig.
Funderar på att doktorera på Korsør station?
😂
Sen kan allt vara åt skogen när väl ÅK lossar tungan. Hahaha!
Hur som haver.
Det blir en tolkningsfråga om vart han kört.
Vad reportrar tror.
Nota Bene. Polisens uppgifter är dock ingen tolkning (om du kan hitta nåt direkt från dem?).
Om man tar med uppgifter som att
a) det är en kamera inne i stationen och ut genom glasdörrar ner mot parkeringen samt; b) att de zoomat men inte lyckas identifiera bilmärke, det är urdålig kvalitet och blir grynigt och måste kontakta expert i UK;
- då ställer jag mig tveksam till att han öht varit i närheten av vändplatsen. Han vore väl mer lättidentifierad?
Jag funderar på om rekonstruktionsfilmen kan vara en zoomad bild för att folk öht ska uppfatta nån bil.
Det är trots allt en slags efterlysning om folk sett nåt alt att ägaren ska ge sig tillkänna och kunna bockas av.