2024-06-02, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Nej gravitation har inget med flygtid att göra.
Var just det jag ville veta vad ni tänker om, rund, platt eller trasselsudd.
När ni blir tillräckligt desperata framkallar ni magnetism och elektricitet som svar på allt ni inte förstår. Om det inte är anledningen till att planen måste ha tre gånger så hög hastighet för att komma fram i tid på en platt jord, vad är då anledningen?
Citera
2024-06-02, 11:25
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
När ni blir tillräckligt desperata framkallar ni magnetism och elektricitet som svar på allt ni inte förstår. Om det inte är anledningen till att planen måste ha tre gånger så hög hastighet för att komma fram i tid på en platt jord, vad är då anledningen?

Jag är tvärtemot desperat.. Jag vägrar "desperat" leta utanför det vi redan vet om.
Vill du jag ska hitta gravitation får du presentera den.

Sen kan väl det jag beskriver funka på en rund jord också..
Men om ett argument är att jorden inte kan vara platt med gravitation.
Så är ett annat att den kan vara platt om det är mer elektrisk baserat.
Självklart på ett sätt vi aldrig kan förstå riktigt.
Citera
2024-06-02, 11:26
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Jo men allting du styr dina muskler med är ju elektriska impulser. Sammandragningar och återväxt.
Vi är ju bevisat, helt uppenbart elektriska varelser. Eller styrda av elektriska signaler.

Känns bara dumt att förbise det och fokusera på varför döda ting faller.
Kan så vara att det är impulser som styr vad musklerna ska göra. Men det är ändå musklerna som utför arbetet att resa sig upp och gå.
Citera
2024-06-02, 11:32
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Kan så vara att det är impulser som styr vad musklerna ska göra. Men det är ändå musklerna som utför arbetet att resa sig upp och gå.

Japp. Men utan impulserna hade du inte tagit dig upp.
Tänkt på att ta dig upp.
kolla på en bit kött och se om den kan motverka gravitationen?
Nej. Men vi kan hoppa pga av att vi är elektrojärnhybrider el nåt.

Liv är elektriskt. Slår gnistor om oss. fysiskt som mentalt.
Citera
2024-06-02, 11:49
Medlem
Citat:
Ok. Vadå när det inte finns nån laddning? Du menar i en bur som människor byggt av materia med elektrisk laddning?

Ja i tex en bur.

För övrigt är det lätt att kolla att ett objekt som är negativt laddat faller åt samma håll som ett objekt som är positivt laddat.

Saker faller nedåt oavsett om de är oladdade, positivt laddade eller negativt laddade.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-06-02 kl. 11:53.
Citera
2024-06-02, 12:17
Medlem
Citat:
Jag är tvärtemot desperat.. Jag vägrar "desperat" leta utanför det vi redan vet om.
Vill du jag ska hitta gravitation får du presentera den.

Sen kan väl det jag beskriver funka på en rund jord också..
Men om ett argument är att jorden inte kan vara platt med gravitation.
Så är ett annat att den kan vara platt om det är mer elektrisk baserat.
Självklart på ett sätt vi aldrig kan förstå riktigt.
Om du inte är desperat, varför argumenterar du då? Gravitation har förklarats om och om igen även om alla erkänner att vi inte känner till alla detaljer. Att elektricitet och magnetism ska kunna förklara allt är något som plattjordseliten har hittat på för att ha en förklaring på alt de inte förstår, eller för att lura de godtrogna

Den här tråden handlar om huruvida jorden är rund eller platt, och då är det rätt patetiskt att du och Fleuch och alla andra platta absolut inte vill förklara t.ex. varför avstånden och allt annat på den platta jorden blir så helt fel söder om ekvatorn. Då det är säkrare att styra undan genom att prata om magnetism och densitet och elektricitet och Cavendish och jag vet inte vad.
Citera
2024-06-02, 12:37
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Japp. Men utan impulserna hade du inte tagit dig upp.
Tänkt på att ta dig upp.
kolla på en bit kött och se om den kan motverka gravitationen?
Nej. Men vi kan hoppa pga av att vi är elektrojärnhybrider el nåt.

Liv är elektriskt. Slår gnistor om oss. fysiskt som mentalt.
Utan blodet som transporterar syre och annat som är viktigt för muskler skulle musklerna dö. Så för att göra ett påstående i klass med dina galna påhitt så hävdar jag att det är blod som avgör om det finns gravitation eller inte.
Citera
2024-06-02, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Vad har landa ett plan med jordens form att göra inget skaffa dig ett liv

Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Så du har inget som helst resonemang om det faktum att vi känner till avstånd och riktningar mellan olika platser på jorden? Utan du föredrar att i stället att svamla om flygplanslandningar?

Jaha, men går det att landa ett plan enbart med GPS och erat älskade WGS84? Eller finns risk att man hamnar bredvid landningsbanan?
Citera
2024-06-02, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Jaha, men går det att landa ett plan enbart med GPS och erat älskade WGS84? Eller finns risk att man hamnar bredvid landningsbanan?

Det går att navigera mha WGS84 och avstånd och riktningar stämmer. Vi vet således att det är en korrekt modell över jorden.

Citat:
... går det att landa ett plan ...

Inte på en platt jord. Teorin om att jorden är platt förutsätter att man slänger all kunskap i papperskorgen, vi skulle naturvetenskapligt befinna oss på stenåldern. Så vi skulle inte klara av att vare sig bygga flygplan, navigera med dem eller landa dem

Ta bara en sådan sak som att beräkna stoppsträckan. Det är ju helt omöjligt med FE-fysik.

Citat:

Nu var inte mitt argument GPS utan "kartan" WGS84. Men visst låt oss sväva ut...

Ja GPS tillräckligt hög noggrannhet för det. Det är visserligen inte tillåtet men rent principiellt fungerar det såklart.

Har du någon annan erfarenhet av noggrannheten hos GPS? Tror du inte din mobil skulle hitta till en av landningsbanorna på t.ex Arlanda?
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-06-02 kl. 18:56.
Citera
2024-06-02, 18:36
Medlem
Citat:

Om du menar på en platt jord så fungerar inte ens GPS så då är svaret nej.
Pratar vi om den verkliga jorden vi lever på som ju är sfärisk så ger Galileo HAS en noggrannhet under 20cm. Vart tror du man har landningsbanor smalare än så?

Var nog dit sämsta tramsförsök hittills, vart ville du egentligen komma?
Citera
2024-06-02, 18:43
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Hur kommer det sig att befolkningen i Australien inte upptäckt att avstånden inte stämmer?

Om man flyger syd till norr stämmer inte avstånden alls med kartan.
Citera
2024-06-05, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Hur kommer det sig att befolkningen i Australien inte upptäckt att avstånden inte stämmer?

Om man flyger syd till norr stämmer inte avstånden alls med kartan.
Du kommer aldrig få något svar. När vi går till södra halvklotet försvinner de som dagg före solen, eller så börjar de prata frenetiskt om något annat. Förhoppningen är nog att det finns ett FE-geni i USA som ska kunna komma med en rimlig förklaring, men de väntar nog förgäves.

David Weiss försökte, men blev så grundligt avslöjad av "Professor Dave" att han var tvungen att be om att inte prata mer i ämnet. Hela FE-gemenskapen är förstås rasande, inte på David Weiss, utan på professor Dave.

Det finns ett annat geni som kallar sig Flat Earth Banjo. Han kommer triumferande med en förklaring av Söderkorset. Lite dumt kanske att hans förklaring visar att folk i Brasilien ser södra korset i nordöstlig riktning. Det hindrar honom inte från att kalla professor Dave för dum.

Så länge den här debatten pågår kommer våra lokala FE:er att krångla med gravitation och vattenpass och månlandningar. De kommer förmodligen inte att ge upp. Vi vet inte vad solen är, och allt är helt obegripligt, säger de. Förr sa dom att vi skulle lita på det vi själva ser, men det var i det förflutna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in