Citat:
Ursprungligen postat av
R4D4
Både Sachs och Mesrsheimer var väl kända för mig innan de lade ut texten i denna fråga. Sachs främst genom sitt arbete i Ryssland efter Sovjetunionens fall men också för att han verkat för att öka det ekonomiska biståndet i världens rikare länder till 0.7 % av BNP. Det senare lyckades han aldrig så väl med, men jag gissar att han som ekonom gjort kalkylen att sådana biståndsnivåer väl skulle betala tillbaka sig då de skulle minska riskerna för krigsföring och andra typer av humanitära kriser. Mearsheimer är känd främst för sin beskrivning av den Israeliska lobbyn i USA som han beskrivit som den mäktigaste där. Jag lyssnar på honom både nu vad avser kriget i Ukraina som rörande kriget på Gaza.
Seagal och Tucker är också ganska kända för många , säker för dig också, poängen är att det alltid går att hitta ett par tvärtom-kärringar och nutheads om precis allt i världen, det finns " forskare" som tror att jorden är platt.
Det råder konsensus om vad som sker i ryssland och varför ,
det debatteras bara om detaljerna som ex, är ryzzland en fascist-stat eller är det en auktoritär diktatur..