2024-06-01, 14:27
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Kvinna svårt knivskuren [nu avliden /Mod] i Botkyrka

Ny rubrik: Mordet på Clara Hermelin i Botkyrka (2009-06-01)

/Mod
Citera
2024-06-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Ett mord dödar inte bara en människa utan också den närmaste familjen. Att förlora ett barn förvandlar självklart föräldrars liv till en misär. Det tog säkert åratal innan de kunde återhämta sig men då var det säkert för sent att få tillbaka barnbarnet. Hon hade antagligen hunnit rota sig hos sin fosterfamilj.

Om vi säger såhär, det var inget paradis där innan heller.
Citera
2024-06-01, 22:10
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilJared
Om vi säger såhär, det var inget paradis där innan heller.

Misstänkte det faktiskt…
Citera
2024-06-01, 22:14
Medlem
Verkar väldigt märkligt att föräldrarna inte ordnat gravsten till sin dotters grav, och att de inte kan hjälpa barnbarnet att "lära känna" sin mamma.
Ok att de kanske inte var lämpligt för barnbarnet att bo hos morföräldrarna, det köper jag.
Citera
2024-06-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Verkar väldigt märkligt att föräldrarna inte ordnat gravsten till sin dotters grav, och att de inte kan hjälpa barnbarnet att "lära känna" sin mamma.
Ok att de kanske inte var lämpligt för barnbarnet att bo hos morföräldrarna, det köper jag.

Jag håller med verkar som det funnits brister hos morföräldrarna.
Kanske kunde dom inte sluta se sin Dotters mördare i barnet?
Hela historien verkar otroligt skum, att en 12 åring ska skramla ihop till sin mors gravsten.
Men morföräldrarna lägger upp flera bilder när dom varit där och planterat?
Knepig familj helt klart.

För övrigt finns det en gammal bild på mördaren på Clar*s facebook, där han håller i dottern
Citera
2024-06-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masev
Jag håller med verkar som det funnits brister hos morföräldrarna.
Kanske kunde dom inte sluta se sin Dotters mördare i barnet?
Hela historien verkar otroligt skum, att en 12 åring ska skramla ihop till sin mors gravsten.
Men morföräldrarna lägger upp flera bilder när dom varit där och planterat?
Knepig familj helt klart.

För övrigt finns det en gammal bild på mördaren på Clar*s facebook, där han håller i dottern
Möjligt.
Aftonbladet skrev initialt att de var en stor familj med fem barn och med bra sammanhållning som bodde på en gård på landet.
Något verkar ha skurit sig mellan barnbarnet och morföräldrarna i samband med att hon flyttade till fosterhemmet. Annars borde ju de haft kontakt och hon fått berättat om sin mamma.
Senast redigerad av Tesla83 2024-06-01 kl. 22:58.
Citera
2024-06-01, 22:55
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Lever mördaren fortfarande?

Svar ja, sitter på klass 2
Senast redigerad av polsek 2024-06-01 kl. 23:01.
Citera
2024-06-25, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Föräldrarna hade ordnat ett kors och inte en gravsten tror jag. Stod ett kors med hennes namn där innan gravstenen kom på plats.
Citera
2024-07-11, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Ja, helst.. Eller att livstid faktiskt var livstid på riktigt.
Har vi tur så blir han utvisad när han släpps.

Vill ens Erdgan ha fanskapet i sitt land?
Säkert därför straffet fortfarande inte är tidsbestämt haha
Citera
2024-07-11, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koralldjur
Föräldrarna hade ordnat ett kors och inte en gravsten tror jag. Stod ett kors med hennes namn där innan gravstenen kom på plats.

Jo tror Claras föräldrar fixat ett vanligt gravkors och att dottern säkerligen tyckte den var ful och bad dem byta ut den. Hon betalade nog inte för hela gravstenen utan betalade nog bara en liten andel av den då gravstenar är otroligt dyra.

Hon har säkert kontakt med morföräldrarna, men då hennes pappa står som nån slags vårdnadshavare så tvångförflyttades hon av säkerhetsskäl. De vill nog inte att mördaren ska komma ut och hitta Claras föräldrar så antar jag att det rent säkerhetsmässigt var bättre för dottern att placeras i fosterhem istället.
Eller så har Claras familj helt enkelt förskjutit hennes barnbarnet av outgrundlig anledning, de kanske inte var superglada att Clara blev gravid så ung och med en asylsökande man dessutom.
Nej jag kallar dem inte rasister, utan mer situationen han befann sig i är inte precis det alla föräldrar drömmer om för sina barn precis...oavsett deras bakgrund.

Bara de som vet...
Citera
2024-08-23, 16:38
Medlem
KronPelles avatar
Jag ber till .kungen77 att "Ask and you shall recieve a FUP" fungerar en grå dag som denne..
Citera
2024-11-20, 19:00
Medlem
Mördaren blir kvar på livstid- mördade mamma framför dotter

Får inte tidsbestämt enl Dagens Juridik, artikel i länk nedan

Borde kanske stå att han blir kvar på ´ sin ´ livstidsdom, han kan ju ansöka om igen

https://gofile.io/d/SrMZ9J
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in