Citat:
Ursprungligen postat av
Koralldjur
Föräldrarna hade ordnat ett kors och inte en gravsten tror jag. Stod ett kors med hennes namn där innan gravstenen kom på plats.
Jo tror Claras föräldrar fixat ett vanligt gravkors och att dottern säkerligen tyckte den var ful och bad dem byta ut den. Hon betalade nog inte för hela gravstenen utan betalade nog bara en liten andel av den då gravstenar är otroligt dyra.
Hon har säkert kontakt med morföräldrarna, men då hennes pappa står som nån slags vårdnadshavare så tvångförflyttades hon av säkerhetsskäl. De vill nog inte att mördaren ska komma ut och hitta Claras föräldrar så antar jag att det rent säkerhetsmässigt var bättre för dottern att placeras i fosterhem istället.
Eller så har Claras familj helt enkelt förskjutit hennes barnbarnet av outgrundlig anledning, de kanske inte var superglada att Clara blev gravid så ung och med en asylsökande man dessutom.
Nej jag kallar dem inte rasister, utan mer situationen han befann sig i är inte precis det alla föräldrar drömmer om för sina barn precis...oavsett deras bakgrund.
Bara de som vet...