Citat:
Ursprungligen postat av
Fleuch
Läste du han(bland svaren på Quora) som menade att GPS funkar på ett sätt som indikerar att det inte är satellit-baserat?
Är en karta verkligen samma sak som verkligheten? Du behöver inte ens titta? Landa ett plan enbart med GPS exempelvis?
Hittade du verkligen någon på Quora som tror att GPS fungerar utan satelliter. Du måste nog leta med en ficklampa för att hitta den där idioten som tror likadant som du.
Kartan visar terräng och avstånd sett uppifrån. Vad är fel med det? Varför motsvarar avstånden exakt verkligheten? Nog att nämna avstånden mellan kontinenterna söder om ekvatorn. Jag tror jag minnas att jag nämnde det tidigare, men jag kan inte minnas att du har gett en förklaring till varför du inte tror att avstånden på kartan överensstämmer med verkligheten.
Hur länge ska du fortsätta med det här tramset. Om det inte är gravitation och Cavendish, så är det GPS och satelliter. Samtidigt som du undviker alla bevis på att jorden är rund. Varför riktar vi i Norge och Sverige parabolerna mot en punkt lite ovanför horisonten, mens parabolerna i Kenya är riktade mot en punkt ungefär rakt upp? Bara ett exempel.