2024-06-01, 14:00
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Närdet blir krig mellan NATO och Ryssland så kommer de att bomba oss.

Nej, det finns bra mycket viktigare mål för ryssen, fattar du inte det?
Citera
2024-06-01, 14:00
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Det var nog en avledande manöver att skicka in värnpliktiga soldater som inte ens visste att de befann sig i Ukraina.
Det var det nog inte nej, lol! Avledning för vadå isåfallet?
Citera
2024-06-01, 14:01
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Det var nog en avledande manöver att skicka in värnpliktiga soldater som inte ens visste att de befann sig i Ukraina.

Så det nu ryssen plockar fram det man sparat i uralbergen?
Citera
2024-06-01, 14:01
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Vad fan är en kärnvapenurladdning?

Det är någonting som är framräknat av dom bästa databrickorna.
Citera
2024-06-01, 14:03
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Det är en förenklad bild. Ryssland har taktiska möjligheter i Ukraina och USA har strategiska möjligheter i Europa.

Genom en kraftansamling skulle Ryssland kunna göra ett nytt blixtangrepp från norr mot Kiev när Ukraina nu har fullt upp vid de nuvarande frontlinjerna. Sedan är förhandlingarna ett faktum.

USAs främsta mål är att försvaga Rysslands kärnvapenförmåga vilket de kan lyckas med genom ett storkrig i Europa.

Ryssland har inte medlen för en sådan kraftsamling utan en full allmän mobilisering och en uppbyggnadsperiod. De har inga stående styrkor som kan gå mot Kiev i eftermiddag. Skulle vi se en ny sådan uppbyggnad skulle väst svara på även det med ett anpassat stöd. Men det kommer inte ske för att full allmän mobilisering kan bli internt riktigt jobbigt för Putler.

Nu är det fortfarande så att alla de analytiker som bor i Västeuropa till 98% ändå delar en samsyn kring att ett Ryssland som stoppas från att själva sätta reglerna är den väg framåt vi har med minst risk.

Samtidigt som du pratar om förenkling så kommer du in med en ny oneliner som passar ditt narrativ så måste man ändå fråga sig:

Om nu det här är som du säger att USA har en agenda som består av ett storkrig i Europa som då skulle vara till gagn för USA så skulle det ju vara extremt bra då för Putin att dra sig ur Ukraina för att undvika detta storkrig? Sjukt snopet USA skulle bli då. Haha.

Givetvis har du fel. USA har en handelspartner som de kan lita på i ur och skur att handla amerikanskt och stå vid deras sida på den världspolitiska arenan.

Deras politk går nog antagligen inte ut på att ha en hemlig agenda där ett storkrig förstör den Europeiska kontinenten och därmed även den exportmarknaden bara för att decimera Rysslands nukleära förmåga.

Du drog faktiskt bara ett nytt argument ut ur din röv då det första började tryta.
Citera
2024-06-01, 14:03
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Du bestämmer alltså att i Ukrainatråden får vi inte prata fredsplan/förslag utan enbart fortsatt krig?

Väl magstarkt att kalla andra för troll när du själv spammar tråden med propaganda dagligdags med mängder av inlägg där du anklagar andra för att vara troll.
Din agenda är uppenbar.

Nej, det bestämmer moderatorerna. Finns avsedda trådar för det.

Jag är anti-Putin och är emot kriminella maffiaregimen i Ryssland som är ett hot mot vårt lands säkerhet samtidigt som regimen begår krigsförbrytelser, brott mot internationella lagar, bedriver folkmord och etnisk rensing, hotar omvärlden med kärnvapen, ständigt ljuger, förtrycker sin befolkning och pricken över i:et: är ansvariga för massmord på egna och ukrainska medborgare.

Jag förstår att en ryssapologet som du inte uppskattar mina inlägg.

Mina inlägg är av nyhetskaraktär eller dokumentation från fri media med bifogad länk. Jag förstår att en ryssapologet som du inte uppskattar nyheter från fri media.

Användaren som du försvarar, givetvis försvarar du alltid dina ryssapologetvänner, har en historik av att posta ryska propagandalögner. Han tillämpar samma taktik som rysstroll alltid gör, ställer en off topic fråga för att sedan följa upp med förberedda textväggar för att få diskussionen att spåra ur. Du vet mycket väl att vi diskuterar aktuella händelser och nyheter från Rysslanda invasion av Ukraina. Övrigt tas upp i lämplig tråd. Är det av någon speciell anledning som du till att tråden smutsas ner av rysstroll?
Citera
2024-06-01, 14:04
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Vad fan är en kärnvapenurladdning?
Det ofrånkomliga slutet på uppladdningen med kärnvapen.
Citera
2024-06-01, 14:06
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Finns inte en chans att ryssarna skulle "fjärrbomba" ett Natoland, gör dom det kommer dom invaderas av soldater från alla Natoländer. Allt från västeuropa till bortre asien. Då kommer ryssarna att be på sina bara knän om nåd.
Varför skulle inte ryssarna använda taktiska kärnvapen mot invaderande trupper?
Citera
2024-06-01, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Så det nu ryssen plockar fram det man sparat i uralbergen?
Vad har de sparat i Uralbergen?
Citera
2024-06-01, 14:12
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Nej, det bestämmer moderatorerna. Finns avsedda trådar för det.

Jag är anti-Putin och är emot kriminella maffiaregimen i Ryssland som är ett hot mot vårt lands säkerhet samtidigt som regimen begår krigsförbrytelser, brott mot internationella lagar, bedriver folkmord och etnisk rensing, hotar omvärlden med kärnvapen, ständigt ljuger, förtrycker sin befolkning och pricken över i:et: är ansvariga för massmord på egna och ukrainska medborgare.

Jag förstår att en ryssapologet som du inte uppskattar mina inlägg.

Mina inlägg är av nyhetskaraktär eller dokumentation från fri media med bifogad länk. Jag förstår att en ryssapologet som du inte uppskattar nyheter från fri media.

Användaren som du försvarar, givetvis försvarar du alltid dina ryssapolegetvänner, har en historik av att posta ryska propagandalögner. Han tillämpar samma taktik som rysstroll alltid gör, ställer en off topic fråga för att sedan följa upp med förberedda textväggar för att få diskussionen att spåra ur. Du vet mycket väl att vi diskuterar aktuella händelser och nyheter från Rysslanda invasion av Ukraina. Övrigt tas upp i lämplig tråd. Är det av någon speciell anledning som du till att tråden smutsas ner av rysstroll?

Du är flitig med rysstrollsanklagelser. Står inte det i forumets regler att det inte är tillåtet?
Du spammar tråden med mängder av propagandainlägg varje dag liknande detta.
En sak är helt säker, Ryssland förlorar informationskriget stort och tydligt.
Citera
2024-06-01, 14:13
Medlem
StigEngstroms avatar
Ryssarna har inte "sparat" ett skit till situationer som denna.
Anledningen att dom har enorma lager med gammalt skräp är att det kostar mycket pengar att skrota gamla stridsvagnar och utrustning.
Pengar som Kreml hellre lägger på annat.
Därför är det en billigare lösning att bara låta skiten stå på något öppet fält i väntan på besked att det ska skrotas.
Men alla vet att den dagen aldrig kommer.
Citera
2024-06-01, 14:14
Medlem
5 kraftverk
I ukraina sönderbombade natten mot idag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in