2024-06-01, 11:35
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Droidbishop summerar det bäst
Dessa 3 premisser är alltså inte sanna och kan inte användas för att bygga ett rättsligt fall. Men tro du på vad du vill.
Citera
2024-06-01, 11:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Dessa 3 premisser är alltså inte sanna och kan inte användas för att bygga ett rättsligt fall. Men tro du på vad du vill.
Ingen inbillar sig det heller, dock summerar det upp fallet perfekt
För du förstår att det finns vittnen och bevis som styrker allt också, eller?
Citera
2024-06-01, 11:51
Medlem
DroidBishops avatar
Något annat som man bör ha i åtanke att just denna specifika typ av "brott" aldrig tidigare har varit i domstol i NY, just för att det inte tidigare har setts som en grov förbrytelse utan en ren formalia som på sin höjd har gett en automatisk bot eller liknande.
Citera
2024-06-01, 11:53
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Något annat som man bör ha i åtanke att just denna specifika typ av "brott" aldrig tidigare har varit i domstol i NY, just för att det inte tidigare har setts som en grov förbrytelse utan en ren formalia som på sin höjd har gett en automatisk bot eller liknande.

Med ett maxstraff på 4 år i fängelse

Citera
2024-06-01, 11:57
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ingen inbillar sig det heller, dock summerar det upp fallet perfekt
För du förstår att det finns vittnen och bevis som styrker allt också, eller?
Nej, det finns inga vittnen eller bevis som styrker att ett faktiskt brott av graden "felony" har begåtts. Du har Stormy Daniels och Michael Cohen vars vittnesmål var så groteskt uppenbart missvisande att jag tror till och med den korrupte domaren i fråga inte kunde använda dom och all media även liberala som CNN och MSNBC avfärdade dom på rak arm. Cohen har dessutom erkänt att han stulit från Trump och han är en känd lögnare.

Det är en fråga om felklassifiering som är så patetiskt löjlig att ingen vid sinna sinnes fulla bruk anser att det ska ge något straff förutom en formell bot till någon ekonomiavdelning.

Att det skulle röra sig om valfusk är också felaktigt och domaren förbjöd försvaret att presentera sitt vittne som är en expert på just frågor om valfusk att tekniskt bevisa att det inte var valfusk.

Det enda "brott" som begåtts här, är ett bokföringsfel i en annars laglig transaktion.
Citera
2024-06-01, 12:02
Medlem
DroidBishops avatar
Alla instanser som nu går efter Trump i det här specifika fallet kunde ha dragit upp det för flera år sedan. Men man gör det nu. Det är Bidens DOJ som missbrukar lagen för att få bort sin motståndare. Inget annat.
Citera
2024-06-01, 12:12
Medlem
Citat:
Alla instanser som nu går efter Trump i det här specifika fallet kunde ha dragit upp det för flera år sedan. Men man gör det nu. Det är Bidens DOJ som missbrukar lagen för att få bort sin motståndare. Inget annat.
Hur menar du att Biden var inblandad i det han precis dömts för?
Citera
2024-06-01, 12:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej, det finns inga vittnen eller bevis som styrker att ett faktiskt brott av graden "felony" har begåtts. Du har Stormy Daniels och Michael Cohen vars vittnesmål var så groteskt uppenbart missvisande att jag tror till och med den korrupte domaren i fråga inte kunde använda dom och all media även liberala som CNN och MSNBC avfärdade dom på rak arm. Cohen har dessutom erkänt att han stulit från Trump och han är en känd lögnare.

Det är en fråga om felklassifiering som är så patetiskt löjlig att ingen vid sinna sinnes fulla bruk anser att det ska ge något straff förutom en formell bot till någon ekonomiavdelning.

Att det skulle röra sig om valfusk är också felaktigt och domaren förbjöd försvaret att presentera sitt vittne som är en expert på just frågor om valfusk att tekniskt bevisa att det inte var valfusk.

Det enda "brott" som begåtts här, är ett bokföringsfel i en annars laglig transaktion.
Stormys vittnesmål kunde ha blivit krossat av Melania tex, och ändå kallades inte hon.
Sen alla detaljer gjorde stormy mycket trovärdig, och sen har vi det lilla faktumet att betalade henne också för hålal tyst.
Så där föll den för dig som en fura.

Och det Cohen säger styrks av andra vittnen.

Bara för du blundar, så betyder inte det att bevisen och vittnen inte skulle existera.
Inte heller kan du kompartmetalisera bort något, för då berättar du bara att du inte vill och att du bestämt dig att donalds ska stå över lagen.

Frågan är hur du inbillar dig din okunskap skulle berätta något här, för det enda du berättar är att du inte vill veta av det som bevisar donalds bokföringsbrott och brott mot kampanjlagarna.

Eller ska donalds stå över lagen menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Hur menar du att Biden var inblandad i det han precis dömts för?
Bra fråga.

Och en intressant detalj, donalds hade aldrig behövt göra brotten från början ens.
Och nu gråter de över att donalds får ta ansvar för sina brott.
Tycker det är rätt märkligt faktiskt, för inte faan skulle jag försvar en demokrat som gör brott.(Och nej, konspirationer funkar inte, bara bevis och vittnen.)

Mitt enda tag av de som är här och försvarar donalds, det är att de alla anser donalds står över lagen, men de vågar inte säga det.
Citera
2024-06-01, 12:31
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Stormys vittnesmål kunde ha blivit krossat av Melania tex, och ändå kallades inte hon.
Sen alla detaljer gjorde stormy mycket trovärdig, och sen har vi det lilla faktumet att betalade henne också för hålal tyst.
Så där föll den för dig som en fura.

Och det Cohen säger styrks av andra vittnen.

Bara för du blundar, så betyder inte det att bevisen och vittnen inte skulle existera.
Inte heller kan du kompartmetalisera bort något, för då berättar du bara att du inte vill och att du bestämt dig att donalds ska stå över lagen.

Frågan är hur du inbillar dig din okunskap skulle berätta något här, för det enda du berättar är att du inte vill veta av det som bevisar donalds bokföringsbrott och brott mot kampanjlagarna.

Eller ska donalds stå över lagen menar du?
Jag är en av de här i tråden som gett mest uttömmande och konkreta svar. Inte mycket har kommit från det andra lägret. Gällande Stormy Daniels så kan du bara gå tillbaka i historien och titta på intervjuver när hon låter helt annorlunda. Men du väljer att lita på henne? En porrskådis som flippfloppar och har erkänt att hon mer eller mindre utpressat Trump? Inte ens de liberala medierna orkar försvara varken Daniels eller Cohen. Trumps försvar försökte kalla fram expertvittnen som skulle tekniskt bevisa att man INTE brytit mot kampanjlagar, men domaren vägrade och lade munkavle! Domaren är en aktiv donator till Biden och hans dotter tjänar pengar på spektaklet.

Kom igen! Nån måtta får det väl ändå vara. Varför envisas ni med att anta att rättsystemet fungerar när det så uppenbart är korrupt!? Var inte du en av de som envist trodde att Trump var i lag med Putin när den historien begav sig? Lär ni er aldrig?

Man behöver inte gilla Trump, men när man så flagrant använder rättsystemet som ett politiskt vapen så måste man ju begripa att det inte är okej! Eller vill du verkligen att USA ska bli en bananrepublik? På många sätt är dom ju redan det, men det här tog verkligen priset.
Senast redigerad av DroidBishop 2024-06-01 kl. 12:33.
Citera
2024-06-01, 12:35
Medlem
Benny98s avatar
Citat:

Jag kan inte föreställa mig hur man ska kunna formalisera att man tar pengar ur kampanjkassan och kallar det för advokattjänster för att tysta en sexskandal, vilket skulle rendera i en automatisk bot.

Ni anhängare har nog inte förstått hur mycket den här domen misskrediterar Donald Trump. Anhängarna är lika hängivna som någonsin gentemot sin idol, men väljarna i mellanskiktet börjar tveka. Vill man ha en sådan här ledare, skulle det inte vara skönare med en vanlig politiker, till exempel Nikki Haley, som kunde ta upp mer jordnära frågor om företagande och sjukvård och annat, och som inte vill göra sig till ovän med alla andra länder?

Det är inte säkert att Trumps politik skiljer sig jättemycket från andra republikanska ledares politik, men det är personen Donald Trump som börjar bli ett problem.
Citera
2024-06-01, 12:40
Medlem
jontepsgs avatar
USA bevisar ännu en gång hur korrupt land det är.

Jag ogillar Trump och anser att han är väldigt långt ifrån att vara en lämplig president för USA, jag är också lite lätt orolig för hur landet kommer se ut efter 4 nya år med honom. MAGAs blir bara galnare och galnare. Jag ogillar också Biden och förstår inte hur fan demokraterna inte lyckats få fram ett bättre alternativ än honom?!

Men, NY är en väldigt demokratisk stad och allt med detta åtal har från början till slut känts jävligt mysko. Har Trump betalat Stormy med valpengar borde det väl inte vara så svårt att bevisa? Jag gissar att Trump återigen blir friad av högsta domstolen, likt Colorado.
Citera
2024-06-01, 12:41
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Jag kan inte föreställa mig hur man ska kunna formalisera att man tar pengar ur kampanjkassan och kallar det för advokattjänster för att tysta en sexskandal, vilket skulle rendera i en automatisk bot.

Ni anhängare har nog inte förstått hur mycket den här domen misskrediterar Donald Trump. Anhängarna är lika hängivna som någonsin gentemot sin idol, men väljarna i mellanskiktet börjar tveka. Vill man ha en sådan här ledare, skulle det inte vara skönare med en vanlig politiker, till exempel Nikki Haley, som kunde ta upp mer jordnära frågor om företagande och sjukvård och annat, och som inte vill göra sig till ovän med alla andra länder?

Det är inte säkert att Trumps politik skiljer sig jättemycket från andra republikanska ledares politik, men det är personen Donald Trump som börjar bli ett problem.
Väljare i mellanskiktet är redan medvetna om att systemet är korrupt. Jag kan inte tänka mig att den här farsen skulle ändra på den saken. Kanske det yngre segmentet som inte är så insatta.

Nikki Haley? En neocon som gjorde ett helt horribelt val även i sin hemstat. Varför skulle någon vilja ha en "vanlig" politiker när "vanliga" politiker är själva orsaken till allt elände. Tulsi Gabbard skulle vara ett bättre val isåfall. Folk röstade ju på Trump just pga han INTE är en vanlig politiker. Hans sätt att uttrycka sig eller twittrande har inte någon betydelse för folks liv. Däremot har ekonomi, krig, sjukvård, invandring och sådana saker betydelse. Varför skulle jag vilja ha en falsk "vanlig" politiker som säger "rätt" saker men aldrig gör något konkret? Folk är ju spyless på sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in