2024-06-01, 10:26
Medlem
Om ja, hur får det er att känna?
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2024-06-01 kl. 10:55.
Citera
2024-06-01, 10:31
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Om ja, hur går det er att känna?
Vilka då?
Tjejen som säljer sex åt mig?
Citera
2024-06-01, 10:33
Avslutad
Sexköpare känner nog inte att andras känslor är deras besvär utan snarare givande att gaslighta feminister och betamän som raggar och raggar med sina tuppkammar och tintin-luggar, vaskar champagneflaska efter champagneflaska utan att få komma till sprut.
Citera
2024-06-01, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Vilka då?
Tjejen som säljer sex åt mig?
Kanske. Samt stora delar av omgivningen.
Citera
2024-06-01, 11:02
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Kanske. Samt stora delar av omgivningen.
Hur viktigt är det att bli omtyckt av folk som jag avskyr?
Citera
2024-06-01, 11:16
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Om ja, hur får det er att känna?
Det är roande att veta att människor provoceras och mår dåligt över något man gör. För arga människor som äcklas mår inte bra. Och det är tillfredsställande.
Citera
2024-06-01, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Hur viktigt är det att bli omtyckt av folk som jag avskyr?
De människor du bryr dig om då, påverkar deras åsikter om sexköpare dig?
Citera
2024-06-01, 11:24
Medlem
Om de köper sex har de redan kastat ut tanken om att vara medmänniskor till de utsatta. Varför skulle dessa bry sig om vad andra tycker? Gissar på att den typen av person lever efter "jag lever bara en gång så jag gör vad jag vill tills jag dör."- mentaliteten.

Tror det enda som hade fått några att bry sig är om man outar de. Skam är något vi alla kan känna och fungerar bra mot vissa typer.
Citera
2024-06-01, 11:36
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Om de köper sex har de redan kastat ut tanken om att vara medmänniskor till de utsatta. Varför skulle dessa bry sig om vad andra tycker? Gissar på att den typen av person lever efter "jag lever bara en gång så jag gör vad jag vill tills jag dör."- mentaliteten.

Tror det enda som hade fått några att bry sig är om man outar de. Skam är något vi alla kan känna och fungerar bra mot vissa typer.
Fast är inte det ett tankefel? Själva konceptet skam bygger ju på att den uthängde bryr sig om vad andra tycker. Det finns ju ingen anledning att känna skam ifall andras åsikt inte spelar någon roll. Och det är ju det du säger i meningen innan, att de här människorna inte bryr sig om vad andra tycker.

Är det inte snarare så att skam bara fungerar på människor som försöker leva dubbelliv? En uthängning handlar ju om att visa upp den sida som den uthängde försöker dölja. Vi ser ju detta på exempelvis Dumpen. De enda som påverkas av uthängningen är sådana som har något att förlora, exempelvis fru eller arbete. Många gäddor saknar detta och påverkas inte, dvs saknar fallhöjd (vilket tråden om gäddorna ofta beklagar sig över). Och det är absolut inte lika stigmatiserande att köpa en vuxen hora som att försöka grooma ett barn. Prostitution är trots allt världens äldsta yrke och den svenska prostitutionslagstiftningen är väldigt ny. Det finns inte samma kulturella antipati mot horköpare som mot pedofiler.

Jag tror att du försöker skapa en förutsättning som inte finns, ärligt talat.
Citera
2024-06-01, 11:41
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
De människor du bryr dig om då, påverkar deras åsikter om sexköpare dig?
Jag skulle inte skicka vykort från bordellen till mina släktingar..
Jag är inte stolt över det.
Men jag skäms inte heller.
Det är naturligt och helt ok.
Citera
2024-06-01, 11:43
Medlem
I majoriteten av europeiska länder är sexköp legaliserat samt inte särklit stigmatiserat.

Det är mest bara i efterblivna psykos PK Sverige som det är olagligt samt extremt stigmatiserat.

Personligen föraktar jag människor som är för invandring. Är ni medvetna om de?

Utöver det så är det sexköpslagen som gör livet stufft för horerna. Men de vill ni ju inte tänka på.

Väldigt kul att när det handlar om abort så är det "My body, my rules" som gäller men när det kommer till prostitution då ska staten bestämma över era kroppar.
Citera
2024-06-01, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Fast är inte det ett tankefel? Själva konceptet skam bygger ju på att den uthängde bryr sig om vad andra tycker. Det finns ju ingen anledning att känna skam ifall andras åsikt inte spelar någon roll. Och det är ju det du säger i meningen innan, att de här människorna inte bryr sig om vad andra tycker.

Är det inte snarare så att skam bara fungerar på människor som försöker leva dubbelliv? En uthängning handlar ju om att visa upp den sida som den uthängde försöker dölja. Vi ser ju detta på exempelvis Dumpen. De enda som påverkas av uthängningen är sådana som har något att förlora, exempelvis fru eller arbete. Många gäddor saknar detta och påverkas inte, dvs saknar fallhöjd (vilket tråden om gäddorna ofta beklagar sig över). Och det är absolut inte lika stigmatiserande att köpa en vuxen hora som att försöka grooma ett barn. Prostitution är trots allt världens äldsta yrke och den svenska prostitutionslagstiftningen är väldigt ny. Det finns inte samma kulturella antipati mot horköpare som mot pedofiler.

Jag tror att du försöker skapa en förutsättning som inte finns, ärligt talat.

Jag förstår ditt svar. Jag lyckades inte separera mitt inlägg ordentligt. Det finns de som inte bryr sig och de som "något att förlora" men jag skulle vilja påstå att det finns mellanskvalpare som har den förstnämnda attityden men som ändå inte vill bli outade, just för att skamen fortfarande finns.

Alla människor (förutom undantaget de som har fel i hjärnan) känner känslor hur mycket man än inte vill det. "Jag skäms inte!" säger man ofta men själva känslan kan ändå komma fram, det är hur den hanteras som skiljer vissa ifrån. Visst kommer vissa att även trycka ner den skamen men jag tror många ändå inte vill att deras kollegor, vänner, föräldrar eller andra nära ska veta att de köper sex oavsett hur mycket de säger att de inte bryr sig.

Det är inte riktigt svart och vitt helt enkelt och jag ber om ursäkt om inlägget innan var lite magert.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in