2024-06-01, 07:49
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Det fungerar inte så som du påstår. Jag har en viss inblick i NYC rättsväsende då några av mina morbröder är advokater just i den staden så nej, du har antingen fel på grund av ren okunskap eller så driver du en agenda delvis i affekt.

Inte mig du citerade men nu blev jag nyfiken.

Jag ser ej något påstående som avviker från min egen omvärldsbevakning av händelsen. Ben Shapiro framförde att det lutar åt det hållet i inlägget du citerade. https://youtu.be/siV-Xu9sdTs?si=P__t1284SvL4vu25

Kan du dela med dig mer specifikt kring din inblick, det här är ett diskussionsforum i någon mån
Citera
2024-06-01, 07:54
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Juryn samplades från USA:s mest trumphatande distrikt: Manhattan. Trump vann mindre än 6% av rösterna i vissa distrikt där 2020. Det är självklart att en sådan jury automatiskt blir partisk och lika självklart att detta var demokraternas plan med att hålla rättegången på Manhattan. Domaren och åklagaren är notoriska trumphatare och domaren begick tjänstefel när han sade åt juryn att de bara behövde enas om att trump hade gjort något grövre brott, inte om vilket brott det var. Mussolini skulle ha varit avundsjuk över hur demokraterna styr NY.

Att sampla en jury? Inspelad??

Denna typ av brott, avgörs alltid i denna domstol. Eller du tänker att man flyttar domstolen till valfri plats efter någons önskemål?
Domaren gjorde instruktioner som de alltid gör.

Rättegången är öppen och det finns lagkunniga som ser allt hela tiden. Även republikanska lagkunniga. Ex Todd Blanche.
Tror man att allt sker bakom stängda dörrar?
Jisses så mycket konspirationsmänniskor det finns här i Sverige som sitter och tycker saker om ett amerikanskt brottsmål. Många sakkunniga experter 🤣🤣👍
Citera
2024-06-01, 07:58
Medlem
Såg nånstans att hans motståndare har plockat bort Hans secret service livsvaktstyrka nu..kommer Han att bli mördad nu innan valet?
Citera
2024-06-01, 07:59
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxit
De som gav pengarna gav dem till Trump.

Trump vet väl bäst själv hur de ska användas.
Pengarna donerades inte till Trump personligen utan till en kampanjkassa. Det finns regler för sådana i USA som inkluderar bokföring. Det var där brottet begicks.
Citera
2024-06-01, 08:00
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Nä, det tror jag inte.

Donald Trump har ju revisorer, jurister och ekonomer som sköter sådana saker pt honom.
Trump var ansvarig för brottet.
Citera
2024-06-01, 08:00
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Fast om det inte var hans pengar så var det ju stöld, vem stal han av?
Stal och stal - det var bokföringsbrott. Rörde en kampanjkassa.
Citera
2024-06-01, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Jag bara korrigerade dig angående att "målet är avslutat" eftersom det formellt sett inte är det. Alla juridiska experter är överens om att överklagandet kommer att prövas. Merchan har brutit mot i princip alla regler som han är skyldig att följa, bland annat genom sina instruktioner till juryn inför deras överläggningar.

Jag håller med dig om att det är sannolikt att en överklagan accepteras, detta framförallt beroende på VEM som står åtalad, dvs Trump. Haft detta varit average Joe då hade en överklagan aldrig överlevt. Trump har tillåtits ett svängrum i dina rättegångar, och även i de inte påbörjade rättsprocesserna som INGEN annan hade tillåtits.
Citera
2024-06-01, 08:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Inte mig du citerade men nu blev jag nyfiken.

Jag ser ej något påstående som avviker från min egen omvärldsbevakning av händelsen. Ben Shapiro framförde att det lutar åt det hållet i inlägget du citerade. https://youtu.be/siV-Xu9sdTs?si=P__t1284SvL4vu25

Kan du dela med dig mer specifikt kring din inblick, det här är ett diskussionsforum i någon mån

Nu är inte Ben Shapiro den som alltid håller sig till sanningen.

Det finns en handbok kring hur en Grand Jury väljs och den är väldigt tydlig med 4 kriterier.

1. Du får inte vara tidigare dömd för brott, måste ha fyllt 18 år, vara amerikansk medborgare samt kunna kommunicera på engelska.

2. Du får inte ha några mentala eller fysiska hinder för att kunna fullfölja din uppgift.

3. Du får inte ha någon form av ekonomisk tvist eller

4. Någon form av partisk koppling eller partisk koppling till fallet eller den misstänkte.

Detta är översatt från handboken för hur man väljer en Grand Jury i New York som publicerades 2016 och som har granskats och uppdateras 2021 och 2022.
Citera
2024-06-01, 08:05
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doehora
Inget brott har begåtts, ingen skada har skett.

Det här åtalet väcker bara ilska bland vanliga människor som är trötta på demokraternas korruption och antidemokratiska beteende.

Det är inte en slump att åtalet skedde i demokraternas högborg, åtalet är politiskt och skulle ha fördömts unisont om det hade skett i Ryssland, Ungern eller Ooga Booga i Afrika.
Hade du något att tillföra förutom att återupprepa talking points från Trump? För vi har sett dom förut.
Citera
2024-06-01, 08:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Såg nånstans att hans motståndare har plockat bort Hans secret service livsvaktstyrka nu..kommer Han att bli mördad nu innan valet?

Jag vågar sätta pengar på att det är en lögn.

Även Nixon hade sin secret service livet ut och likaså kommer det att vara för Trump
Citera
2024-06-01, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Stal och stal - det var bokföringsbrott. Rörde en kampanjkassa.
Och om Trump gjort tvärt om och betalat horan med kampanjkassan tror du att demokraterna inte skulle ha åtalat honom för detta istället? Du vet att svaret är ja. Oavsett hur Trump betalade skulle de åtala honom, men det är fortfarande inget brott att betala en NDA. Så vari ligger brottet? Det väldigt allvarliga brott som trump sannolikt kommer att fängslas för om inte Bidens opinionssiffror vänder uppåt.
Citera
2024-06-01, 08:06
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doehora
Lägg ner, du är så patetiskt okunnig.

Spelet är riggat, det är inte en slump att domen kommer i NYC, demokraternas högborg.

Biden och Clinton har haft det korrupta rättsväsendet som styrs av demokrater på sin sida. De är inte smartare, de är bara mer korrupta och har fördärvat det amerikanska rättsväsendet.

Det finns nog inte en enda vuxen människa med en fungerande hjärna som undrar hur en man som fått ca 50% av landets röster i två presidentval kan dömas av en enig jury…

Det han döms för har ju varit allmänt känt sen åtminstone 2018, ingen reagerade då på att det skulle ha varit brottsligt men nu så har 12 personer varit eniga om att det skulle ha varit ett allvarligt brott 😂😂😂

Vet du vad sannolikheten för det är? 0.0%

Nä, det enda som har bevisats är hur korrupt rättsväsendet i NYC är.

Rent politiskt så tjänar Trump på det här.

Om de korrupta demokraterna hade varit lite smarta så hade de fått honom fälld för något som människor anser vara seriös brottsligt eller åtminstone i en republikansk delstat.

Fetade nr 1.
Om folk ser bevisen och ser att Trump visste om detta, så är det enkelt att komma fram till samma sak. Skyldig.
Trump har också med egna ord bekräftat detta. Inspelad.
Att 40% röstade på honom har ingen bärighet. Annat vore märkligt.

Fetade nr 2
Verkar vara det som många anhängare bryr sig om först. Inte lagen om rätt och fel.
Jag säger då så. Om valet 2024 gynnas av detta.
Sitt ner. Luta er bakåt. Njut av resan. Det måste vara fantastiskt att fällande domar hjälper Trump.
Behövs inga kampanjer. Behövs inga pengar. Sluta donera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in