Det är möjligt att det var ett av hans företag som betalade och inte kampanjkassan, det ska jag ge dig. Men det är fortfarande samma brott. Privat utgift felaktigt bokförd som affärshändelse.
Stämmer inte. Privata företag betalar för NDAs precis hela tiden.
Donald Trump har ju revisorer, jurister och ekonomer som sköter sådana saker pt honom.
Men åklagaren måste ha lyckats bevisa (annars skulle han inte fällts) att Trump instruerade eller i vart fall kände till och var OK med felaktigheterna som bokfördes. Bevisningen måste ha varit rätt tung på denna fråga. Jag har inte följt rättegången i detalj, det tar för mycket tid.
Men åklagaren måste ha lyckats bevisa (annars skulle han inte fällts) att Trump instruerade eller i vart fall kände till och var OK med felaktigheterna som bokfördes. Bevisningen måste ha varit rätt tung på denna fråga. Jag har inte följt rättegången i detalj, det tar för mycket tid.
Men varför lägger de så mycket tid och energi på det?
Det är absolut en intressant situation med en kriminell president som sitter i fängelse och sedan ska försöka styra landet från en fängelsecell istället för från vita huset!
Han är dömd och kriminell.
Vill man verkligen att en kriminell person ska styra USA? Det känns, om inte annat, opraktiskt.
Om Trump blir vald till president kan han ju bara benåda sig själv.