2024-05-31, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliseMilan
Du ska inte glömma att LVU är den sista instansen soc använder. Då har man gått igenom alla andra alternativ. Lejonmamman hade LVU i hemmet men hennes vanföreställningar fick henne att tro att förskolepersonalen var ond och att pappan var pedofil. Hon hade sonen hemma från förskolan trots överenskommelse med soc om att han skulle gå. Hon barrikaderade även ytterdörren som öppnas inåt. Tycker du på riktigt det är sunt för ett litet barn att leva med en mamma som är så psykiskt sjuk att hon inte kan skilja på fantasi och verklighet? Jag förstår att hon lider och att barnens LVU skapat ett trauma i henne men hon är inte mottaglig för hjälp och medicinering.
Hon har ätit medicin tidigare men sa i ett tidigt skede efter att sonen omhändertagits slutat med alla mediciner sedan länge och även avslutat kontakt med psykiatrin trots att de inte tyckte att hon skulle det,
Ligger i denna typ av sjukdom att personer slutar att medicinera när man tycker att man är "frisk" och då tar det en viss tid innan personen åter blir lika sjuk som innan medicinering . Det fungerade uppenbarligen bra under ett antal år med medicinering sedan det var tvångsvård när barnet var knappt 1 år och ingen farhåga efter den inläggningen att det inte skulle fungera hemma , blev ju ingen form av placering då.
2024-05-31, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I Lejons exempel är det y
Du har ingen som helst insyn i hur det egentligen ligger till. Mangla på bara med dina antaganden som kränker människor. 2.132 inlägg enbart för att skada människor. Ond är du.
2024-05-31, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliseMilan
Du ska inte glömma att LVU är den sista instansen soc använder..
Nej verkligen inte. Då har du inte fattat nånting av LVU-kampanjen.
2024-05-31, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Du har ingen som helst insyn i hur det egentligen ligger till. Mangla på bara med dina antaganden som kränker människor. 2.132 inlägg enbart för att skada människor. Ond är du.
Inte mitt problem att du inte hört henne berätta sin historia och hört henne läsa upp en massa utredningar och beslut och berättat om sina tidigare domar mot de stora barnens pappa och sambo .
Du kanske också missat att hon inte fått tillbaka vårdnaden om de stora barnen som omhändertogs för mer än 10 år sedan utan bara haft umgänge några ggr per månad trots att de bor i samma stad .
Du kanske också missat att hon själv sagt att de stora barnen kanske blir retade för att mamma demonstrerar och ändå kan hon inte låta bli att skrika om pedofiler öppet i Mora ..
2024-05-31, 19:51
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Du är ingen tillförlitlig källa, det har jag läst mig till här i tråden när jag har skumläst. Du är nu uppe i 2.132 inlägg i denna tråd. Sjukt. Du saknar kognitiva förmågor och har svårt att se orsak och verkan.

Nyligen kom en ny avhandling från GU, där kan man läsa sig till detta:
"I de fall där det inte är självklart om barnet borde placeras utanför hemmet ökar risken för död innan 20 års ålder med flera hundra procent, i huvudsak genom suicid. Dessutom ökar risken för sjukhusvistelse på grund av psykisk sjukdom och risken för att begå icke-narkotiska brott, såsom vålds- och sexualbrott, inom det första året efter domstolsbeslutet"

https://www.gu.se/nyheter/okad-risk-for-sjalvmord-och-brottslighet-efter-tvangsplacering

Du är bidragande till detta hemska med dina 2.132 inlägg här i tråden där du bl.a. sprider texter ur felaktiga domar och hittar på saker. Du förföljer utsatta barn och människor.
Du är i total avsaknad av sjukdomsinsikt och har ingen förståelse för att du djupt sårar och kränker barn och ungdomar när de går in här och läser alla lögner som står om deras familjer. Total avsaknad av empati. Du har högst sannolikt även svårt att förstå vad djupt sårade och kränkta barn gör när allt är nattsvart.
Det känns som du har en personlig koppling till att få ett barn LVU vilket gör dina inlägg väldigt känslosamma och ilskna.

Om du läser hela texten du länkar till står det även
"– Det är dock viktigt att vara försiktig när man tolkar konsekvenserna av mina resultat. Vi ska inte tolka dem som att vi ska sluta omhänderta barn, det finns skäl till att dessa barn placeras utanför hemmet. Men vi måste göra mer för att se till så att barnen får den uppväxt de förtjänar. Det är också viktigt att betona att jag studerar tvångsvård. Resultaten kan vara mycket annorlunda för frivilliga placeringar, säger Ronja Helénsdotter"

Det finns ingen studie som säger att dessa barn skulle haft det bättre om soc lämnade dem hos sina föräldrar där det uppenbarligen fanns problem.
Denna studie säger bara att det finns problem i hur och vart barnen placeras efter dem omhändertagits.
Och det är ingen nyhet, uppgifter om att det finns problem i bl.a SIS hem finns med i
"Vad har IVO sett?
Iakttagelser och slutsatser om vårdens och
omsorgens brister för verksamhetsåret"
2024-05-31, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Det är ändå imponerande hur ni alla är kopior av varandra. Nästan läskigt.

Karaktärsdragen är slående lika.

Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det känns som du har en personlig koppling till att få ett barn LVU vilket gör dina inlägg väldigt känslosamma och ilskna.

"– Det är dock viktigt att vara försiktig när man tolkar konsekvenserna av mina resultat. Vi ska inte tolka dem som att vi ska sluta omhänderta barn, det finns skäl till att dessa barn placeras utanför hemmet. Men vi måste göra mer för att se till så att barnen får den uppväxt de förtjänar. Det är också viktigt att betona att jag studerar tvångsvård. Resultaten kan vara mycket annorlunda för frivilliga placeringar, säger Ronja Helénsdotter"

Det finns ingen studie som säger att dessa barn skulle haft det bättre om soc lämnade dem hos sina föräldrar där det uppenbarligen fanns problem. Denna studie säger bara att det finns problem i hur och vart barnen placeras efter dem omhändertagits. Och det är ingen nyhet, uppgifter om att det finns problem i bl.a SIS hem finns med i "Vad har IVO sett? Iakttagelser och slutsatser om vårdens och

Inte första desinformatören som postar en källa de själva inte förstår att tolka.

För den som är intresserad av placeringar och dess konsekvenser, ur både svenskt och internationellt perspektiv, så är detta relevant läsning:
www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/artikelkatalog/kunskapsstod/2023-5-8548.pdf
2024-05-31, 20:50
Medlem
Citat:

Det finns ingen studie som säger att dessa barn skulle haft det bättre om soc lämnade dem hos sina föräldrar där det uppenbarligen fanns problem.
Denna studie säger bara att det finns problem i hur och vart barnen placeras efter dem omhändertagits.
Och det är ingen nyhet, uppgifter om att det finns problem i bl.a SIS hem finns med i
"Vad har IVO sett?
Avhandlingen gjorde gällande att det samplacering av barn och unga med samma problematik som var den springande punkten som tex självskadebeteende , missbruk eller liknande för att personerna triggade varandra , stod ju tom att placerade i vissa fall hamnade på sjukhus samtidigt med samma skador .
Hela avhandlingen finns att läsa men det är oerhört mycket tabeller och statistik så man får nog hoppa över abstrakt för det känns lite svårt att greppa
2024-05-31, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I avhandlingen pekar personen som gjord studien att det

a

Nu manglar du på med ännu mer irrelevant text. Jag citerade klart och tydligt så att du skulle förstå:
"I de fall där det inte är självklart om barnet borde placeras utanför hemmet ökar risken för död innan 20 års ålder med flera hundra procent, i huvudsak genom suicid. Dessutom ökar risken för sjukhusvistelse på grund av psykisk sjukdom och risken för att begå icke-narkotiska brott, såsom vålds- och sexualbrott, inom det första året efter domstolsbeslutet"

Likt en socialsekreterare glider du bort från det jag skrev. Det skulle inte ens gå att banka in i huvudet på dig. Självklart är du betald för att kliva på lik och glida bort från ämnet och hylla socialtjänsten som den enda sanna Guden.
2024-05-31, 22:06
Medlem
Citat:

"Vad har IVO sett?

Du är som en bitter socialsekreterare upp i dagen. Glider undan från det väsentliga.
Tydligen hade även du svårigheter att förstå denna text, det var detta det handlade om:

Nämen, du skiter tydligen fullständigt i om barn mår dåligt.
2024-05-31, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Karaktärsdragen är slående lika.

Inte första desinformatören som postar en källa de själva inte förstår att tolka.

]
Det är ni som är de stora desinformatörerna. Dyrka socialtjänsten och strunta i barnen är ert motto.
2024-05-31, 23:40
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Du är som en bitter socialsekreterare upp i dagen. Glider undan från det väsentliga.
Tydligen hade även du svårigheter att förstå denna text, det var detta det handlade om:

Nämen, du skiter tydligen fullständigt i om barn mår dåligt.
Nej, det är du som skita i att barn mår dåligt.
Det är du som skiter i att barn blir misshandlade och vanvårdade hemma, det viktigaste enligt dig är att barnet är med föräldrarna till varje pris, oavsett hur mycket skada och lidande det orsakar barnet.

Jag däremot är väldigt öppen för att prata om dem problem som finns i placeringarna efter ett barn blivit omhändertagen, prata om dem brister man upptäcker vid utredningar och studier.
För man måste prata om dessa brister för att man ska kunna prata om hur man ska göra för att kunna undvika dessa brister, hur man ska förbättra så att dem omhändertagna barnen tas om hand på ett bra sätt och får den hjälp och omvårdnad dem faktiskt behöver.
2024-05-31, 23:49
Medlem
Citat:
Nu manglar du på med ännu mer irrelevant text. Jag citerade klart och tydligt så att du skulle förstå:

Likt en socialsekreterare glider du bort från det jag skrev. Det skulle inte ens gå att banka in i huvudet på dig. Självklart är du betald för att kliva på lik och glida bort från ämnet och hylla socialtjänsten som den enda sanna Guden.
Det första året visar ju helt och hållet att det inte gäller unga barn som omhändertagits pga miljö utan tonåringar som omhändertagits pga eget beteende , bland de i lvu kampanjen finns det ytterst få som har något barn som omhändertagits pga eget beteende , eget beteende behöver inte bero på problem hos förälder utan ha helt andra orsaker .
De föräldrar som har sina barn placerade på grund av att barnet missbrukar, självskadar är kriminella eller annat är inte ute och demonstrerar eftersom de är fullt medvetna om att de inte kan hantera barnen hemma , de varken orkar eller har möjlighet att 24/7 vakta och hindra sin tonåring från skadligt beteende .

Men du kanske tror att 5-6 åringar året efter dom begår våldsbrott mm

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in