2024-05-31, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Är inte målsumparen Blackstenius med?

Skadad, given i truppen annars!
Citera
2024-05-31, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Teabag
Stina Blackstenius är inte med i truppen mot Irland, och Peter Gerhardsson vill inte tala om varför. Undrar om det har hänt något?

Ingen större förlust, antigen missa hon mål eller är offside ELLER så snubbla hon på bollen etc framför målet
Citera
2024-05-31, 21:15
Medlem
Mr.Teabags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Hon är skadad

Aha, där ser man.

Undrar varför inte Gerhardsson berättade det direkt då?

https://www.vm-fotboll.se/sveriges-trupp-mot-irland-i-em-kvalet-blackstenius-saknas/
Citera
2024-05-31, 21:16
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Ingen större förlust, antigen missa hon mål eller är offside ELLER så snubbla hon på bollen etc framför målet

Ja, att du starkt ogillar Blackstenius och att du alltid är skadeglad när hon missar har vi förstått.
Citera
2024-05-31, 21:17
Medlem
Citat:
Aha, där ser man.

Undrar varför inte Gerhardsson berättade det direkt då?
Tror det är någon fånig klubbgrej att man inte ska avslöja det
Citera
2024-05-31, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87

Äh. Hon saknas enormt i en sån här match. Väldigt nyttig i spelet och att hon är borta är en av orsakerna till att vi varit tämligen kass i första halvlek.
Citera
2024-05-31, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Äh. Hon saknas enormt i en sån här match. Väldigt nyttig i spelet och att hon är borta är en av orsakerna till att vi varit tämligen kass i första halvlek.
Ja, Janogy har inte uträtat mycket. Tycker Wangerheim ska in nu i paus
Citera
2024-05-31, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Ja, Janogy har inte uträtat mycket. Tycker Wangerheim ska in nu i paus

Janogy virrar mest runt. Wangerheim är väl ”nya Blackstenius” och borde vara given in väldigt snart. Visst att hon kanske inte är mogen att leverera förrän 2025 eller 2026 men nånstans måste man börja. Idag är ett bra tillfälle.
Citera
2024-05-31, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ja, att du starkt ogillar Blackstenius och att du alltid är skadeglad när hon missar har vi förstått.

ogillar är att ta i, men hur många offside va hon inte under VM t.ex. Sedan ser det jävligt komiskt ut när hon snubbla över bollen som proffsfotbollsspelare

Edit: Sedan är vissa mål i Arsenal såna 'clumsy'' mål där hon snubbla etc men ändå lyckas få in den.
Senast redigerad av pyssen87 2024-05-31 kl. 21:24.
Citera
2024-05-31, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
De Svenska damerna siktar på en på plats till EM-2025(Schweiz), ikväll möter de Irland borta.
-Studion börjar med försnacket 20.00 på TV4 och på TV4 Play.
Jag fick för mig matchen skulle dubbelsändas på nån av TV4's sportkanaler utan reklamen men nu hittar jag den inte annat än på TV4.

Vill man ha irländsk kommentering med 30sek eftersläpning sänds den även på RTÉ2 om man har VPN.

Halvt OnTopic sänds det även två andra kvalmatcher på Viaplay just nu, England mot Frankrike på VSportPremium/Viaplay/ITV4/France3, och Tyskland mot Polen på VSportFootball/Viaplay/ZDF/TVPSport, plus Nederländerna mot Finland på Yle2/NPO3.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
TV4 Play sänder också

https://www.tv4play.se/video/b4a7103a29d76b8392c0/irland-sverige
Jo jag har igång en stream där ifrån också för att slippa reklamen, ihop dom tre andra matcherna, damernas US Open i golf och padel på Viaplay, racing från Nürburgring, Roland Garros och basket på Olympic Channel.
Senast redigerad av pumahunter 2024-05-31 kl. 21:30.
Citera
2024-05-31, 21:26
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Stina Blackstenius är inte med i truppen mot Irland och Peter Gerhardsson vill inte tala om varför. Undrar om det har hänt något?

Hon platsar väl inte
Citera
2024-05-31, 21:28
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Jag fick för mig matchen skulle dubbelsändas på nån av TV4's sportkanaler utan reklamen men nu hittar jag den inte annat än på TV4.

Vill man ha irländsk kommentering med 30sek eftersläpning sänds den även på RTÉ2 om man har VPN.

Halvt OnTopic sänds det även två andra kvalmatcher på Viaplay just nu, England mot Frankrike på VSportPremium/Viaplay/ITV4/France3, och Tyskland mot Polen på VSportFootball/Viaplay/ZDF/TVPSport, plus Nederländerna mot Finland på Yle2/NPO3.

TV4 Play sänder också

https://www.tv4play.se/video/b4a7103a29d76b8392c0/irland-sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in