2024-05-31, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Absolut. Det är därför man har väntat i 40 år på att åtala honom och döma honom i domstol. Det var inte viktigt tidigare, men nu var det oerhört viktigt att göra det för skattebetalarnas pengar i NYC, som av en ren slump månader innan presidentvalet han sett ut att kamma hem.

En ren slump.

Nu skedde ju brotten han dömdes för inte för 40 år sedan utan tvärtom ganska så nyligen med juridiska mått. Det här har hanterats precis som vilket annat bokföringsbrott som helst. Ett brott som man ser ganska allvarligt på i de flesta välutvecklade länder. Lägg foliehatten på hyllan och kom in i matchen.
Citera
2024-05-31, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Jag kan absolut förklara men jag har att tro att du vill förstå..

”Men jag har att tro att du vill förstå”

Kloka ord!

Så du vet inte själv.

Du är bara en Trumphatare.
Citera
2024-05-31, 20:42
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Om Trump blir vald till president kan han ju bara benåda sig själv.
nej, state charges
Citera
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Var det inte Trump och hans sektmedlemmar som skanderade "Lock her up!" på Trumps rallyn?
Jo. Och till skillnad mot Trump ÄR Clinton en yrkeskriminell, korrupt uta helvete och var instrumental till att destabilisera hela länder.

Vissa politiker SKA sitta bakom lås och bom, när det finns RIKTIGA skäl.
Citera
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det är möjligt att det var hans företags pengar, men det spelar ingen roll. Det var forfarande en högst privat betalning.
Själv trodde jag (går att se i samma tråd) för över ett år sen att han skulle frias och att åtalet såg tunnt ut. Men jag hade ju inte tillgång till bevisningen då.

Inte nödvändigtvis behöver det anses som en privat betalning, företaget och varumärket Trump är ju ändå bakom företaget och skulle tagit skada om storyn kom ut. Tycker därför inte att det vore en självklarhet att det är en privat betalning.

Men såklart att det även hjälpte kampanjen, men det var nog inte enbart kampanjen, och inte enbart privata, och inte enbart företaget man tänkte på när man ville tysta den här händelsen. Var nog en kombination utav alla tre och definitivt inte ställt bakom allt rimligt tvivel.

Hursomhelst tycker jag att åtalet var väldigt tunt och skulle aldrig ha åtalats om det inte vore för att det var Trump som ställer upp för presidentposten. Men vi får se vad det får för politiska påföljder, tror det varken ger en fördel eller nackdel i opinionssiffrorna.
Citera
2024-05-31, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Nu skedde ju brotten han dömdes för inte för 40 år sedan utan tvärtom ganska så nyligen med juridiska mått. Det här har hanterats precis som vilket annat bokföringsbrott som helst. Ett brott som man ser ganska allvarligt på i de flesta välutvecklade länder. Lägg foliehatten på hyllan och kom in i matchen.

Du menar 8-9 år sen?

Det känns som att preskriptionstiden borde rinna ut.

Det är inte bokföringsbrott att knulla en porrhora och betala henne för att hålla käft.

Vem bryr sig?
Citera
2024-05-31, 20:44
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxit
”Men jag har att tro att du vill förstå”

Kloka ord!

Så du vet inte själv.

Du är bara en Trumphatare.

Vet till 100%, domaren påtalade det till och med i början av rättegången.
Citera
2024-05-31, 20:47
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Inte nödvändigtvis behöver det anses som en privat betalning, företaget och varumärket Trump är ju ändå bakom företaget och skulle tagit skada om storyn kom ut. Tycker därför inte att det vore en självklarhet att det är en privat betalning.

Men såklart att det även hjälpte kampanjen, men det var nog inte enbart kampanjen, och inte enbart privata, och inte enbart företaget man tänkte på när man ville tysta den här händelsen. Var nog en kombination utav alla tre och definitivt inte ställt bakom allt rimligt tvivel.

Hursomhelst tycker jag att åtalet var väldigt tunt och skulle aldrig ha åtalats om det inte vore för att det var Trump som ställer upp för presidentposten. Men vi får se vad det får för politiska påföljder, tror det varken ger en fördel eller nackdel i opinionssiffrorna.
Just den privata orsaken togs upp i målet, bl.a. i förhöret med Cohen. Cohens svar (minns inte exakt frågan) var i varje fall att Trump inte gjorde betalningen för Melanias skull, utan för inte skada kampanjen. Det var enligt Trump ändå flera kvinnor som stod på tur att bli hans nästa fru, var andemeningen.

Återigen, om Trump inte hade varit dumsnål och betalat sin egen porrfilmsmuta själv, så hade ingenting bokförts och ingenting åtalats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Inte för att dölja ägarens vänsterknull, nej - det sker inte precis hela tiden.

Jättevanligt i USA.
Citera
Medlem
SmurfSmurfs avatar
För den som är intresserad av vad Trump faktiskt blev åtalad och dömd för har jag fixat en lista. Det är så långt att det blir två inlägg.

Below are the 34 counts, as listed by the DA’s office, and the jury's verdict on each one.

https://www.yahoo.com/news/trump-found-guilty-on-all-34-counts-of-falsifying-business-records-heres-a-breakdown-211334652.html
Citera
2024-05-31, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxit
Jag tror inte att någon känner att Trump har begått något brott.

Att knulla en porrhora kan ju inte vara ett brott.

Att betala en porrhora för att hon ska hålla käften känns jävligt generöst.

Vad gråter du om?

Åtalet är politiskt och lagvidrigt.

Folk känner allt möjligt. Frågan är om han har begått ett brott, något man nu kommit fram till att han har gjort. Gör man det så får man stå sitt kast.
Citera
2024-05-31, 20:49
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Trumps åtal och juryutlåtande del 2:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in