2024-05-31, 20:29
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxit
Äh, du är ju bara en patetisk hatare som inte klarar av att berätta vad brottet var…

Folk vet att Trump inte har gjort något fel.
Det har jag ju gjort - bokföringsbrott. Bättre kan ni i trollfabriken!
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Jaha, och?

Då är ju pengarna bokförda.
Tack! Och då frågar jag, igen: Vem, i helvete, sitter och bokför sina egna betalningar, oavsett om det är till Michael Cohen eller Stormy???
Citera
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Äh, du är ju bara en patetisk hatare som inte klarar av att berätta vad brottet var…

Folk vet att Trump inte har gjort något fel.
Det har jag ju gjort - bokföringsbrott.

Bättre kan ni i trollfabriken!
Citera
2024-05-31, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Så varför bokfördes överhuvudtaget legal fees?
I vilken bokföring gjordes detta?

Kontraktet han skrev med Daniels betalades genom ett företag Trump ägde.
Citera
2024-05-31, 20:31
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Såklart att det var hans pengar.

De som gav pengarna gav dem till Trump.

Har du gett pengar till Trump?

Annars så ska du inte lägga dig i.

Du verkar ha en pervers fixering.
Nej man samlar in till Trumps kampanjkassa. Det finns regler för dessa i USA.
Citera
2024-05-31, 20:31
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Men du kan ju inte ens förklara vad det handlar om 😂😂😂

Nä, här ligger det en rävfarm begravd.
Det handlar om bokföringsbrott.
Citera
2024-05-31, 20:32
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det var inte det som han var åtalad för. Utan för det dumsnåla att han blandade in sin valkampanjs pengar och bokförde porrhorsknullmutan som legal fees.

Det stämmer väl inte att det var kampanjpengar som användes om jag inte har missförstått det hela? Så som jag har förstått det så var det Trump företagets pengar som användes för betalningen. Men åklagaren menade typ att det bröt mot kampanjreglerna eftersom att betalningen i sig hjälpte kampanjen 2016 och då enligt dem borde ha bokförts som en utgift för kampanjen typ.

Min personliga uppfattning var att han skulle fällas oavsett bevisen eftersom att de är högst politiska (som många har påstått, inte bara Trump förövrigt), sannolikt sker det samma i de andra målen förutom i Florida. Min gissning är att han kommer vinna överklagan i högre instans men det kommer att ta en längre tid och definitivt inte innan valet, vilket kanske är väl kalkylerat.
Citera
Medlem
Ilimitados avatar
Fattar ju vem som helst som är torr bakom öronen att det är politisk förföljelse det handlar om. Snart kommer det till Sverige också. Man ser redan tendenserna till det.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
Kontraktet han skrev med Daniels betalades genom ett företag Trump ägde.
Det är möjligt att det var ett av hans företag som betalade och inte kampanjkassan, det ska jag ge dig. Men det är fortfarande samma brott. Privat utgift felaktigt bokförd som affärshändelse.
Citera
2024-05-31, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
…med pengar som inte var hans privata - och ljög om vad utgiften var… Ergo: bokföringsbrott. Han åtalas inte för den sjaskiga och ogentlemannamässiga otrohetsaffären.

Fast om det inte var hans pengar så var det ju stöld, vem stal han av?
Citera
2024-05-31, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Det har jag ju gjort - bokföringsbrott. Bättre kan ni i trollfabriken!

Nä, det tror jag inte.

Donald Trump har ju revisorer, jurister och ekonomer som sköter sådana saker pt honom.
Citera
2024-05-31, 20:34
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Det stämmer väl inte att det var kampanjpengar som användes om jag inte har missförstått det hela? Så som jag har förstått det så var det Trump företagets pengar som användes för betalningen. Men åklagaren menade typ att det bröt mot kampanjreglerna eftersom att betalningen i sig hjälpte kampanjen 2016 och då enligt dem borde ha bokförts som en utgift för kampanjen typ.

Min personliga uppfattning var att han skulle fällas oavsett bevisen eftersom att de är högst politiska (som många har påstått, inte bara Trump förövrigt), sannolikt sker det samma i de andra målen förutom i Florida. Min gissning är att han kommer vinna överklagan i högre instans men det kommer att ta en längre tid och definitivt inte innan valet, vilket kanske är väl kalkylerat.
Det är möjligt att det var hans företags pengar, men det spelar ingen roll. Det var forfarande en högst privat betalning.
Själv trodde jag (går att se i samma tråd) för över ett år sen att han skulle frias och att åtalet såg tunnt ut. Men jag hade ju inte tillgång till bevisningen då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in