2024-05-31, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Om det stämmer så har både Kalle och ansvariga utgivaren blåljugit i media. Och hur tänker hon, nepotism-drottningen i Eftersnack som ska vara en sån feminism om dessa rykten?

Hemskt för henne om ryktet är sant, hemskt för honom om det är falskt!

Jobbigt oavsett vad för alla inblandade.

Slutsats: Sämst krishantering av SVT.
Citera
2024-05-31, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Alltså. Det är hur enkelt som helst ta reda på själv om man är nyfiken. Ratsit är bäst. Dom följer folkbokföringen närmast. Folk här har ju med spoilers avslöjat hur det ser ut för dom andra paren med tidigare.

Jag använder alltid Birthday.se och det var ju enkelt att se hur det gått för paret.
Citera
2024-05-31, 16:44
Medlem
Man kanske skulle börja titta på det där GVFÖ, det verkar finns en säsong just nu. Och nu skrivs det lika många debattartiklar i aftonblaskan om GVFÖ som det gjorde om den där GVFÖ-kopian i netflix för nåt halvår sen. Och gvfö trendar på flashback. Dags för mig att komma in i matchen.
Citera
2024-05-31, 17:04
Medlem
Tro inget annat än att detta är islamistisk propaganda i en västerländsk förpackning.
Muslimerna vill normalisera dessa giftemål genom att sälja konceptet som ”spännande” till kvinnor och cuck-män
Citera
2024-05-31, 17:15
Medlem
Citat:
Det riktigt äckliga är att han inte blivit nedringd av media för sina uttalanden och att ingen i produktionen gått ut och sågat honom för det. Som Maria Farm karaktärsmördade Roland Paulsen och psykologen Jenny (glömt efternamnet, känd psykolog och författare) för att de kritiserat experternas etik. Länkade till artiklarna på instagram och lät kommentarsfältet översvämmas av hat mot både Roland och Jenny. Men INGEN av ”experterna” går ut och skriver typ ”Det här är över gränsen, så här får inte programledare uttala sig, det här är förtal”.
Eller skulle det ha varit experterna själva som sagt det till honom eller vad?!
Alla journalister låtsas om som att han inte sagt det, han verkar ha hållhakar på varenda journalist.

Ser två senarier- antingen vill de hålla skvallret igång för att alla skall se vad hände sen avsnittet. Alternativ 2. Att det är som någon skrivit här: ryktet stämmer och därför kan han inte rentvås men att de inte kan gå ut med det för att Linnéa inte vill anmäla. Alternativ 1 är syniskt alt 2 är sorgligt. Om inget Alternativ är sant är det jättesirgligt för Jim.
Citera
2024-05-31, 17:23
Medlem
Julie.Londons avatar
Spoiler om serien…
Senast redigerad av Julie.London 2024-05-31 kl. 17:30.
Citera
2024-05-31, 17:37
Medlem
Krönika i Arbetet: https://arbetet.se/2024/05/29/svt-utsatter-deltagarna-i-gift-vid-forsta-ogonkastet-for-en-folkdomstol/

"Varför agerade inte produktionen i tid? Hur kunde man klippa ihop den här säsongen utan att förutspå utvecklingen i kommentarsfält och runt köksbord? Eller förutsåg man den men sket i det? Jag vet faktiskt inte vad som är värst.

För ja, jag har landat i att man inte skulle ha sänt denna säsong. Eller för all del, klippt bort Linnea och Jim.
"

Håller med denna krönikör i det hon säger, de har låtit Jimmi och Linnea bestämma att programmet skulle sändas. Men det är inte deras ansvar, det är SVT:s ansvar, och de har inte tagit det ansvaret. Nu står Jimmi i en slags folkdomstol, Linnea tvingas till tystnad under "hot" att anklagas för förtal. Man får inte behandla unga personer så här.
Citera
2024-05-31, 17:47
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julie.London
Spoiler om serien…

Det där är inget nytt, det har diskuterats i tråden för länge sedan.
Citera
2024-05-31, 18:16
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Även om hon ser ut som en kvinnlig fotbollsspelare(hon har spelat handboll såg jag på hennes ig), så är hon inte lesbisk.
En lesbisk kvinna är inte besatt av barn, då en (äkta) lesbian är en man i kvinnokropp. Män vill inte ha barn. Riktigt så androgyn som en lebba ser hon heller inte ut.
Du är en svår nöt att knäcka! Hur kan det komma sig att Scroll-Mia från flashback forever har haft nog barnlängtan för att göra slag i saken och ringa danska spermabanken, Lotta Brome, Stina Gardell, vad finns det mer för kända lesbianer som tryggt ut en egen avkomma ur Hallonbergen, dom är antagligen ett representativt tvärsnitt (kejsarsnitt) av lebb befolkningen i övrigt

Citat:

SVT har inte garanterat en kvinnlig deltagares säkerhet och tar noll ansvar för att han tagit på henne om och om igen när hon inte vill. Håller med om det sjuka i hela programidén, att kvinnor ska gifta sig med och sova tillsammans med okända män ensamma (efter intag av alkohol och enorma förväntningar och press från alla håll att det ska uppstå ”fyrverkerier” och vara starten på ett livslångt förhållande, vill jag lägga till).
Jag tycker DU är extrem, tänk vad många säsonger av detta program som har kunnat passera där kvinnornas säkerhet inte kunnat garanteras och ändå är det närmsta exempel vi kan kalla metoo våldtäkts definition är det Axel utsatte
Mörten Märta för, som visade föredömligt hur man kan bygga sin kuddmur för att få fram sitt
budskap och då lyder definitivt manstypen som SVT alltid väljer ut, varför vill du hellre ha svartvitklädda kvinnliga feministiska linjedomare med hjälm & visselpipa som kinesar & tryggar rummet för mannens baktankar (och utan att det slutar med en trekant)

Ska 1 exempel i Jimmie verkligen få ändra på allt det här liberala & lössläppta?
Senast redigerad av Crapmagic 2024-05-31 kl. 18:23.
Citera
2024-05-31, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReidarRedare
Ingen kommer tro mig eftersom detta kommer från mitt konto som jag skapat precis nu. Jag kan inte trolla fram en profil med 500 inlägg bara för att ni ska tro mig.

Jag vet vad som hänt mellan L och j. Vid mer än ett tillfälle har j tagit på och i Ls kön, när han trott att hon har sovit. Han har börjat ta på henne och sedan har han frågat om hon sover. Hon har självklart vaknat direkt vid första beröring men inte vågat svara utan trott att han ska ha slutat om hon låtsas sova vidare. Men han har då fortsatt. Hon har vi dessa tillfällen känt sig förstelnad och inte kunnat få ut ett ord.

j har i synk medgett vad han gjort, men inte tyckt att det har varit något konstigt.

Att j fick vara med i eftersnacket är mycket märkligt då han inte får/fick för produktionen komma till inspelningen av vad hände sen.

L har inte gjort någon anmälan vid händelsen vilket är mycket vanligt för denna typ av offer. Produktionen har varit på henne mailledes om att hon inte får säga något för att då kommer hon anmälas för förtal.

Jag kan inte heller gå ut offentligt då även jag kan anmälas för förtal. (Det är förtal även om det är sant)

Tro vad ni vill om detta, men det är sanningen. (Hypotetiskt)
Konstigt att inte våga säga till sin egen partner att man inte vill. Låter överdrivet att man skulle hamna i frozenläge av att ens partner tar på en… Och ja jag har varit med om detta själv. Visst, det är något man kan bli sur på sin partner för men inget man blandar in andra människor i.
Citera
2024-05-31, 18:25
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Krönika i Arbetet: https://arbetet.se/2024/05/29/svt-utsatter-deltagarna-i-gift-vid-forsta-ogonkastet-for-en-folkdomstol/

"Varför agerade inte produktionen i tid? Hur kunde man klippa ihop den här säsongen utan att förutspå utvecklingen i kommentarsfält och runt köksbord? Eller förutsåg man den men sket i det? Jag vet faktiskt inte vad som är värst.

För ja, jag har landat i att man inte skulle ha sänt denna säsong. Eller för all del, klippt bort Linnea och Jim.
"

Håller med denna krönikör i det hon säger, de har låtit Jimmi och Linnea bestämma att programmet skulle sändas. Men det är inte deras ansvar, det är SVT:s ansvar, och de har inte tagit det ansvaret. Nu står Jimmi i en slags folkdomstol, Linnea tvingas till tystnad under "hot" att anklagas för förtal. Man får inte behandla unga personer så här.

Nu är ju inte SVT komersiellt men SVT agerar ofta som om de vore det. Det som nu låtits ske har gett enormt mycket publicitet åt programmet.
Det är väl därför de gjort på detta viset.
Citera
2024-05-31, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Ja, och kvinnor som är töntar själva finns det ju också gott om, så det går jämt ut den vägen.

Igen, det är något bra ;D Finns inget pinsammare än en vuxen människa som kallar andra töntiga. Men visst, det är så himla coolt med Leila K.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in