2024-05-31, 17:31
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
USA:s högsta domstol kommer klivna in och riva upp det kriminella och grundlagsvidriga diktatet från avskummen i den politiska juryn.
Kliva in och kliva in... Det är inte så det fungerar. Först måste domen överklagas till Court of Appeal. Om Court of Appeal väljer att inte ta upp överklagandet kan man ansöka om överprövning hos SCOTUS. Jag tror det fungerar så i alla fall. Men nej, SCOTUS kommer inte kliva in och göra någonting, självmant.
Citera
2024-05-31, 17:33
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Enligt the Presidential Greatness Project så är den falska trumpeten den sämsta presidenten som USA har haft, sämts med stor marginal.

Den näst sämsta fick mer än 60% högre rating än den kriminelle lögnhalsen och den näst näst sämsta fick dubbel så hög rating som den kriminelle lögnhalsen.

trumpen är sämst med stor marginal.

https://presidentialgreatnessproject.com/

trumpen är den sämsta presidenten i världshistorien, och nu är han dessutom en dömd kriminell.
och honom tänker idioterna rösta på

Citat:
Ja just det, för den kriminella lögnaktiga falska trumpetens måtto är ju inte alls "alla makt till mig, över allas döda kroppar om så krävs". jösses vilka idioter ni trumpetanhängare är

Citat:
Tills domen vinner laga kraft ja, men det betyder inte att han inte blir fängslad under tiden för det fall han döms till fängelse.
Presidentkampanjen kan han köra på ändå, men från fängelset.
Off topic, men ändå.
Samma snubbe som infiltrera "Tove-fallet".

Du är verkligen överallt.
Citera
2024-05-31, 17:34
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, men detta spektakel kan ju fortfarande missgynna honom opinionsmässigt. Har inte riktigt koll på hur populär han är nu jämfört med Biden.
Han ligger enligt OU 1-5 % före Biden i de flesta Swing-stater.
Citera
2024-05-31, 17:35
Medlem
Citat:
Vi får väl låta detta lägga sig lite innan man kan lita på några polls igen, skulle jag tro.

Men vad jag förstår så är trumpeten fortfarande begränsad av den "gag order" som domaren gav honom, och om han bryter mot den kan han tydligen bli inspärrad ändå, och just nu står han på en presskonferens och sprider den ena lögnen och invektivet om alla möjliga efter de andra och har väldigt svårt att hålla sig inom ramen för denna gag-order. Så vi får se vad som händer.

Så du säger att demokraterna i USA har demonterat den amerikanska yttrandefriheten och demokratin…
Citera
2024-05-31, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Kliva in och kliva in... Det är inte så det fungerar. Först måste domen överklagas till Court of Appeal. Om Court of Appeal väljer att inte ta upp överklagandet kan man ansöka om överprövning hos SCOTUS. Jag tror det fungerar så i alla fall. Men nej, SCOTUS kommer inte kliva in och göra någonting, självmant.

Det går att överklaga direkt till HD. HD kliver förstås in först efter en sådan ansökan har gjorts.
Citera
2024-05-31, 17:37
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Hur ì hela friden kommer det att bli i USA när det sitter invandrare och dömer ut de vita!
Lyckligtvis avskaffades raslagarna i USA på 1960-talet. Du kanske var demokrat på den tiden? (om du kan din historia)
Citera
2024-05-31, 17:38
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
Det går att överklaga direkt till HD. HD kliver förstås in först efter en sådan ansökan har gjorts.
Källa på det?
Citera
2024-05-31, 17:38
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Vi får väl låta detta lägga sig lite innan man kan lita på några polls igen, skulle jag tro.

Men vad jag förstår så är trumpeten fortfarande begränsad av den "gag order" som domaren gav honom, och om han bryter mot den kan han tydligen bli inspärrad ändå, och just nu står han på en presskonferens och sprider den ena lögnen och invektivet om alla möjliga efter de andra och har väldigt svårt att hålla sig inom ramen för denna gag-order. Så vi får se vad som händer.
Vad innebär denna "gag order"? Vad får han inte säga?
Citera
2024-05-31, 17:39
Medlem
bbwolfs avatar
Enligt senaste statistiska mätningar finns det en stark korrelation mellan att tillhöra flat earth society samt att fortfarande hävda att Trump är helt oskyldig.
Citera
2024-05-31, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Detta är ett uppenbart demokratiskt försök att stoppa Trump från deltagande i valet, ingenting annat. Jag är inte ens särskilt förtjust i Trump, men det här är för dumt för att kunna tas på allvar som legitim rättsprocess.
Lol, folk blir dömda för bokföringsbrott hela tiden. Om inte så visar detta att USA är en stark rättsstat där alla står lika inför lagen.
Citera
2024-05-31, 17:41
Medlem
Inse att ni argumenterar om en man som kandiderar till att bli USA:s president och ”chef världen”. Att han dessvärre beter sig som en 5-åring och är allt annat än statsmannamässig är bara för bedrövligt. Har verkligen inte USA bättre kandidater att presentera än två gamla och gaggiga gubbar, där åtminstone Bidén har någon form av förnuft kvar.
Citera
2024-05-31, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Han ligger enligt OU 1-5 % före Biden i de flesta Swing-stater.

För inbitna Trump-ister så hindrar nog inget de att rösta på honom men Trump kan inte vinna med enbart dessa - de är för få.

Han behöver även moderata republikaner och tidigare så har siffran 5-10% av hans supportrar sagt att de inte kommer rösta på Trump OM han döms så detta kan nog påverka rätt mycket.

Ligger det 45-46% och ena sidan tappar 5% av sina röster - då blir det snabbt övervikt för andra sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in