Citat:
Ursprungligen postat av
Barents
Du har rätt på alla sätt och är insatt. Bara några kommentarer.
Det är riktigt många områden där gamla fungerande svenska sätt inte längre duger. T.ex sjukvård, skola, och polis domstol. Vi måste stöpa om hela samhället till att bli misstänksamt, man får inte ge individer möjlighet att fuska, de som fuskar måste sättas åt. Allt detta orsakat av invandring som gett oss en annan genpool eller annan uppfostran, tidigare kontrollerade vi oss själva via moral och etik. I ett klansamhälle är det familjen som är viktig, din granne spelar ingen roll och finns för att du ska kunna tjäna pengar på honom till din klan. Någon annan etik finns inte.
Dock skulle jag säga att feminiseringen av svensk polis, när kvinnor i större mängd började bli poliser, av okänd anledning, har gjort polisyrket o-attraktivt. Det ger så många fler sökande om man vet att polisens jobb är att stoppa buset. Om man vet att polisens jobb mer är att prata dem till rätta så försvinner alla bra polis-aspiranter och kvar blir sådana som funderar om de ska bli polis eller jobba på dagis. Det blir en negativ spiral, fler kvinnliga poliser, färre manliga, fler kvinnliga.
Polisyrket måste öka i status, genom att bli mer polisiärt och sätta dit fler skurkar. På samma sätt måste skolyrket få högre status. Det gör man genom att läraren får mer att säga till om och kan fokusera på att lära ut.
Du tänker som en arab och har ett kvinnohat som en arab.
Det fetstilta: Du verkar också ha läsförståelseproblem. Som jag skrev tidigare, kvinnor lockades till att bli poliser för att svenska kriminella blev mindre aggressiva när kvinnliga poliser var med. Inget konstigt alls, om man betänker hur det kriminella klientelet såg ut när polisväsendet tog beslutet att locka till sig kvinnliga poliser.
Det var inte kvinnorna som gjorde polisarbetet oattraktivt för svenska män, utan den allt högre graden av nysvenskar.
I svensk kultur prioriteras rättvisa, jämlikhet och undvikande av konflikter. Det manligaste som finns är en man som kan lösa en konflikt genom att använda sin hjärna och genom att strategiskt ta sig ur situationer utan att använda våld.
Du vill ändra Sverige till något du trivs bättre med. Jag råder dig till att flytta tillbaka till ditt och dina föräldrars hemland. Det vore bättre för alla inblandade.