2024-05-31, 07:28
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Han är inte aktiv på sociala media men blev pappa för drygt en månad sedan , de har flyttat ett antal ggr

Har han slutat hjälpa LVU-mammor?
2024-05-31, 08:15
Medlem
Citat:
All info om människor är vad de själva säger och lagt ut offentligt och då måste de rimligtvis själva velat att folk ska höra och läsa detta och dessutom fatta att folk kommer att ha en åsikt om det.
Vill man hålla info skyddad så inte sprider man det i olika sociala media som vem som helst kan ta del av utan gör det i olika privata grupper där man har koll

Hehe, du är humoristisk! Det du kallar info är ett mischmasch av ord som du rör ihop till en salig röra, givetvis ingen info. Jag har som sagt skumläst lite av dina inlägg och du plockar hej vilt från domar som du inte har en aning om de stämmer, eftersom vi vet att socialsekreterarna är totalt snurriga i bollen och totar ihop vad som helst i sina ihopslafsade utredningar. Sedan plockar du ord lite hur som helst från videor och tiktoklives, blandar med text från värdelösa domar och sprider sedan all dynga i denna tråd och du kallar det info, du har noll sjukdomsinsikt!
2024-05-31, 09:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Du menar att det är extremt att säga sanningen? De pappor du hänvisar till menar precis som mammor och alla som berättar om sina upplevelser att det de blivit anklagade för faktiskt inte stämmer. Men du menar att det stämmer för socialtjänsten säger att det stämmer. En myndighet som du själv menar brister.

Jag lyssnar på berörda parter, individerna, klienterna. När mor och barn lämnar samstämmiga trovärdiga uppgifter, ibland även rädsla och andra konsekvensbeteenden, och barnen varken vill tala, se eller träffa pappa, eller mamma, då ser jag ingen anledning att tvinga dem.

Att inte tvinga dem, att hjälpa dem att slippa, är inte att kidnappa, det är att rädda, eller åtminstone erbjuda ett alternativ, en möjlighet till bättre liv och framtid.
2024-05-31, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Hehe, du är humoristisk! Det du kallar info är ett mischmasch av ord som du rör ihop till en salig röra, givetvis ingen info. Jag har som sagt skumläst lite av dina inlägg och du plockar hej vilt från domar som du inte har en aning om de stämmer, eftersom vi vet att socialsekreterarna är totalt snurriga i bollen och totar ihop vad som helst i sina ihopslafsade utredningar. Sedan plockar du ord lite hur som helst från videor och tiktoklives, blandar med text från värdelösa domar och sprider sedan all dynga i denna tråd och du kallar det info, du har noll sjukdomsinsikt!
Så det människor berättar i sina lives ska man inte tro på för att de egentligen menar något annat precis som man inte ska tro på vad de sagt i utredningar de själva lagt ut eller den info det finns i domar som finns utlagda på nätet .
När LejonM suttit och läst från utredningar , pratat om de diagnoser sjukvård gett , de mediciner hon fått samt berättat saker som att hon hamnade under tvångsvård när barnet var under året så ska man inte tro på vad hon säger utan tro att sanningen är att soc och polis bara dök upp plötsligt och hämtade pojken och att hon höll barnet hemma för att alla både barn och vuxna på förskolan var farliga .
Ett krav från soc när det var lvu i hemmet var att barnet skulle gå på förskola 15 timmar i veckan och när hon höll honom hemma så blev det placering .
2024-05-31, 13:09
Medlem
Citat:
Så det människor berättar i sina lives ska man inte tro på för att de egentligen menar något annat precis som man inte ska tro på vad de sagt i utredningar de själva lagt ut eller den info det finns i domar som finns utlagda på nätet .
När LejonM suttit och läst från utredningar , pratat om de diagnoser sjukvård gett , de mediciner hon fått samt berättat saker som att hon hamnade under tvångsvård när barnet var under året så ska man inte tro på vad hon säger utan tro att sanningen är att soc och polis bara dök upp plötsligt och hämtade pojken och att hon höll barnet hemma för att alla både barn och vuxna på förskolan var farliga .
Ett krav från soc när det var lvu i hemmet var att barnet skulle gå på förskola 15 timmar i veckan och när hon höll honom hemma så blev det placering .
Du verkar ha kognitiva svårigheter. Det är givetvis ingen info om du plockar från domar och inte heller är det info om du kollar på videor och försöker återge det du har sett och hört. Allt du skriver är ett hopkok eftersom du har enorma svårigheter att förstå vad som är fakta och dina egna slutsatser.
2024-05-31, 13:19
Medlem
Citat:
Du verkar ha kognitiva svårigheter. Det är givetvis ingen info om du plockar från domar och inte heller är det info om du kollar på videor och försöker återge det du har sett och hört. Allt du skriver är ett hopkok eftersom du har enorma svårigheter att förstå vad som är fakta och dina egna slutsatser.
Nu är detta vad Lejon själv berättat , hon har ju läst ur utredning och livat samtal med soc. utredningshem osv.

Barnet bodde hemma flera månader med lvu i hemmet och vissa krav som att han skulle gå på förskola ,
Mamman fick för sig att personal och barn där var elaka och våldsamma precis som hon fick för sig att människor utan för lägenheten var ett hot .
Det var för att hon isolerade sig hemma i lägenheten med barnet och betedde sig irrationellt det blev ett omdelbart omhändertagande
2024-05-31, 14:44
Medlem
Citat:
Nu är detta vad Lejon själv berättat , hon har ju läst ur utredning och livat samtal med soc. utredningshem osv.
Du är ingen tillförlitlig källa, det har jag läst mig till här i tråden när jag har skumläst. Du är nu uppe i 2.132 inlägg i denna tråd. Sjukt. Du saknar kognitiva förmågor och har svårt att se orsak och verkan.

Nyligen kom en ny avhandling från GU, där kan man läsa sig till detta:
"I de fall där det inte är självklart om barnet borde placeras utanför hemmet ökar risken för död innan 20 års ålder med flera hundra procent, i huvudsak genom suicid. Dessutom ökar risken för sjukhusvistelse på grund av psykisk sjukdom och risken för att begå icke-narkotiska brott, såsom vålds- och sexualbrott, inom det första året efter domstolsbeslutet"

https://www.gu.se/nyheter/okad-risk-for-sjalvmord-och-brottslighet-efter-tvangsplacering

Du är bidragande till detta hemska med dina 2.132 inlägg här i tråden där du bl.a. sprider texter ur felaktiga domar och hittar på saker. Du förföljer utsatta barn och människor.
Du är i total avsaknad av sjukdomsinsikt och har ingen förståelse för att du djupt sårar och kränker barn och ungdomar när de går in här och läser alla lögner som står om deras familjer. Total avsaknad av empati. Du har högst sannolikt även svårt att förstå vad djupt sårade och kränkta barn gör när allt är nattsvart.
2024-05-31, 15:49
Medlem
Citat:
Du är ingen tillförlitlig källa, det har jag läst mig till här i tråden när jag har skumläst. Du är nu uppe i 2.132 inlägg i denna tråd. Sjukt. Du saknar kognitiva förmågor och har svårt att se orsak och verkan.

"I de fall där det inte är självklart om barnet borde placeras utanför hemmet ökar risken för död innan 20 års ålder med flera hundra procent, i huvudsak genom suicid. Dessutom ökar risken för sjukhusvistelse på grund av psykisk sjukdom och risken för att begå icke-narkotiska brott, såsom vålds- och sexualbrott, inom det första året efter domstolsbeslutet"

https://www.gu.se/nyheter/okad-risk-for-sjalvmord-och-brottslighet-efter-tvangsplacering

Du är bidragande till detta hemska med dina 2.132 inlägg här i tråden där du bl.a. sprider texter ur felaktiga domar och hittar på saker. Du förföljer utsatta barn och människor.
Du är i total avsaknad av sjukdomsinsikt och har ingen förståelse för att du djupt sårar och kränker barn och ungdomar när de går in här och läser alla lögner som står om deras familjer. Total avsaknad av empati. Du har högst sannolikt även svårt att förstå vad djupt sårade och kränkta barn gör när allt är nattsvart.
I Lejons exempel är det solklart att barnet placerats på alldeles riktiga grunder precis som de 2 äldre också omhändertogs när de var 3 resp 7 år , hon är diagnostiserad med schizoid sjukdom , vanföreställningssyndrom och ångest samt ptsd pga en mycket traumatisk barndom med våld och att ett flertal gånger från låg ålder lämnats bort på barnhem .
Det är tänkt att sonen ska flytta hem till sin pappa precis som de två äldre också har bott med sin pappa sedan de omhändertogs och då kanske hon precis som med äldre kommer att ha regelbundet umgänge över helger och kanske växelvis boende om hon blir stabil i sitt mående genom medicin och den terapi hon skulle gå .
Barn kan inte bo med förälder som tror att folk i samhället är ute efter dem och att det är farligt för barnet att lämna lägenheten för att onda människor vill skada för att han har mörk hy
2024-05-31, 15:58
Medlem
Citat:

Tråden ligger under youtubers, vloggare och andra videokreatörer vilket innebär att diskussion ska innehålla något relaterat till dessa och deras liv mm
2024-05-31, 16:37
Medlem
Citat:

I avhandlingen pekar personen som gjord studien att det som är en risk är när man placerar unga med samma problematik som självskadebeteende , missbruk mm för att de triggar och förstärker beteendet inte placering i sig , se bara vad som sker på sociala media i grupper där folk självskadar eller svälter sig där de får ideer av varandra .

Det har varit en vetskap sedan länge att de med vissa typer av beteende som är skadligt lär sig nya sätt att skada sig av likasinnande , precis som kriminella lär sig nya sätt att begå brott av andra kriminella
2024-05-31, 17:50
Medlem
Citat:

Du ska inte glömma att LVU är den sista instansen soc använder. Då har man gått igenom alla andra alternativ. Lejonmamman hade LVU i hemmet men hennes vanföreställningar fick henne att tro att förskolepersonalen var ond och att pappan var pedofil. Hon hade sonen hemma från förskolan trots överenskommelse med soc om att han skulle gå. Hon barrikaderade även ytterdörren som öppnas inåt. Tycker du på riktigt det är sunt för ett litet barn att leva med en mamma som är så psykiskt sjuk att hon inte kan skilja på fantasi och verklighet? Jag förstår att hon lider och att barnens LVU skapat ett trauma i henne men hon är inte mottaglig för hjälp och medicinering.
2024-05-31, 18:58
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Det är ändå imponerande hur ni alla är kopior av varandra. Nästan läskigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in