2024-05-31, 00:02
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Om Trump döms till fängelse så är det dags för inbördeskrig nummer 2 i USA. Inte en sekund för tidigt.

På TGWPs kommentarsfält så skriver tusentals redan att det är " lock and load" som gäller nu.

Äntligen

Ska du åka dit då och kämpa för nazisterna?
Citera
2024-05-31, 00:02
Medlem
Madagascars avatar
Fängelsestraff.verkar uteslutet. Från Guardian:

The crimes Trump has been found guilty of, falsifying business records in the first degree, are class E felonies in New York, the least serious category, and punishable by up to four years in prison. His sentencing is set for 11 July.

But Trump is unlikely to be sentenced to prison, experts say. He is a first-time offender, and the crime he has been found guilty of is a non-violent paper crime.

“I think the judge would probably not incarcerate him under those circumstances alone,” said Cheryl Bader, a law professor at Fordham University who called any sentence of incarceration “unlikely”.

But also given that he is a former president, has a Secret Service detail and is also the presumptive Republican nominee, I think a term of incarceration would be logistically very difficult, but also would have political implications that I think Judge Merchan would want to avoid.

Any punishment is likely to consist of fines, probation, community service or some combination of those.
Citera
2024-05-31, 00:03
Medlem
Lord.Hells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Ett svidande nederlag för Trump, även om hans mest hängivna anhängare snarare kommer stöda honom ännu kraftfullare nu. Men kommer mitten väljare rösta på honom, och framför allt, kommer detta att få de republikaner som länge varit tveksamma till Trump, men ändå föredragit honom framför Biden, att stanna hemma i november?

Inget är klart, men Trumps chanser att vinna valet minskade ikväll.

Knappast jag som inte gillar trump alls börjar tycka att demokratin är på väg ner när.man slänger opposition i fängelset. Trump ska fan ha min röst om jag kunde rösta bara för att stoppa jävulskapen demokraternas district attorney håller på med
Citera
2024-05-31, 00:04
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Vapenlobbyn för militära produkter lär ha ett finger med i spelet gällande denna dom (är själv ej någon Trumpanhängare).
Om det nu blir fängelse efter många och långa överklaganden och han blir petad som presidentkandidat och REP sätter in den Trump utser som sin ersättare och att han/hon vinner valet, då öppnas Pandoras ask. Biden och hans crackrökande son blir nästa män att ställas inför rätta liksom Clinton och hans alla skumrask affärer. Om nu REP skulle vinna valet kan då den nya presidenten ge amnesti åt Trump, och kommer i sådana fall vendettan se ut?
Citera
2024-05-31, 00:05
Medlem
Ja, jäklar. Det där gör mig nog till Trump supporter. Maken till rättshärva de kokade ihop för att nypa åt Orange Man är rent sanslös.

Jag tror det här är lite dödsryckningarna för USAs del. parallellen till Rom är så klar. All integritet har försvunnit.
Citera
2024-05-31, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Vapenlobbyn för militära produkter lär ha ett finger med i spelet gällande denna dom (är själv ej någon Trumpanhängare).
Om det nu blir fängelse efter många och långa överklaganden och han blir petad som presidentkandidat och REP sätter in den Trump utser som sin ersättare och att han/hon vinner valet, då öppnas Pandoras ask. Biden och hans crackrökande son blir nästa män att ställas inför rätta liksom Clinton och hans alla skumrask affärer. Om nu REP skulle vinna valet kan då den nya presidenten ge amnesti åt Trump, och kommer i sådana fall vendettan se ut?
Hur menar du att vapenlobbyn kommit åt jurymedlemmarna och fått precis alla att döma honom skyldig?
Citera
2024-05-31, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
Tyvärr tror jag du har fel. Hittills har stödet för honom ökat i takt med alla anklagelser mot honom.

Förvisso, men det finns en gräns. Många republikanska kärnväljare är väldigt konservativa, och bör inte gilla detta. Och räcker med att 10% av dem avstår från att rösta, så är Trump chanslös.

Men, förstås, valet ska hållas, och viktigt att även Bidens väljare går och röstar.
Citera
2024-05-31, 00:11
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Hur menar du att vapenlobbyn kommit åt jurymedlemmarna och fått precis alla att döma honom skyldig?

Pengar har styrt människorna sedan valutan uppfanns. Tänk hur mycket alla inom vapen industrin tjänar på både ryska och hamaskriget i varje fall de höga herrarna i ledande poster. Trump har ju varit motståndare till krigen och under hans 4 år så såg jag nyss att det var de lugnaste åren för USA och omvärlden.
Citera
2024-05-31, 00:11
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Om Trump döms till fängelse så är det dags för inbördeskrig nummer 2 i USA. Inte en sekund för tidigt.

På TGWPs kommentarsfält så skriver tusentals redan att det är " lock and load" som gäller nu.

Äntligen
Oj!, tusentals.. lol

Trump har begått grova bokföringsbrott det är ju ställt utom all tvivel .
Det enda Trumps försvarare egentligen försökt hävda är att vissa vittnen inte är trovärdiga.. dom har ju kapitulerat inför åtalspunkterna. Ge mig ett enda skäl till varför just Trump ska gå åtalsfri inför grejer som 100 tals andra åtalas för varje år.
Senast redigerad av RealTide 2024-05-31 kl. 00:17.
Citera
2024-05-31, 00:12
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Der är klart Donald brutit mot lagen i sitt liv. Kanske fler gånger än dom flesta. Brotten som hela taktiken av försvaret är för det första rättsvidrigt och omoraliskt, och framförallt anti- patriotiskt. Det är uppenbart att några äger sedel pressarna och köper alla med röster med pengar och makt. Boken 1984 illustrerar något som komma skall. Våran frihet tas ifrån oss, våra möjligheter släcks, våran närhet blir än koloni. Men vi är alla av samma stamm men svikna av vissa få.
Citera
2024-05-31, 00:13
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Ja, jäklar. Det där gör mig nog till Trump supporter. Maken till rättshärva de kokade ihop för att nypa åt Orange Man är rent sanslös.

Jag tror det här är lite dödsryckningarna för USAs del. parallellen till Rom är så klar. All integritet har försvunnit.

Det är din integritet som har försvunnit.
Citera
2024-05-31, 00:14
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Ja, jäklar. Det där gör mig nog till Trump supporter ...
Ja du har ju huvudsakligen varit aktiv i ufo-trådar och papperskorgen hittills, så det måste kännas rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in