2024-05-30, 21:00
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vem har egentligen hävdat att Arsenal skulle vinna PL och CL denna säsong?

Så du tycker alltså att det är humoristiskt att laget som hamnade typ 8:a på tabellen vinner FA-Cupen, medans laget som slutade tvåa och tappar ligan på målsnöret är sämre än Man United? Är Egghead en odödlig frälsare nu igen?
Ja, du! Fast du kallar det Europacupen.

Hahhaha! Tappade det på målsnöret? City höll i pokalen från början till slut och enbart dom som kunde tappa den.
Citera
2024-05-30, 21:05
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Nej, det är det roliga med rivalitet och gäller att både kunna ge och ta Tror du inte alla lag känner lite samma sak då?

Haha, Spurs kanske gör det för enkelt för andra lag. Tror spelarna gör/gjorde sitt allt och skiter i Arsenal men allt med Tottenham skriker förlorare

Alltså jag fattar grejen och var väl även snack som gick då att man vill spela "sitt spel" oavsett vad, men det blev ju några rejäla käftsmällar där som var ganska pinsamma att se och då kan man tycka att det hade varit bättre att ta en "hedervärd" förlust.

Den som inte kan ge och ta med glimten i ögat tar sig själv på för stort allvar Jo, så är det säkert. Jag är ju som sagt subjektiv i ämnet så jag ser ju bara det hela ur en synvinkel så alla andra upplever säkert samma sak.

Där är jag med dig. Jag tyckte det ändå märktes att spelarna försökte mot City, men dom hade inte klassen att rubba i slutändan. Så är det bara. Å förlorarmentaliteten sitter rätt djupt rotad ja Men jag kommer aldrig klandra deras lag för den förlusten. Kan bara skratta åt deras patetiska fans som önskade förlust.

Ja, där är jag helt med dig och det är lite där jag tycker Arteta gör det bra ändå. Han har klubbens grundfilosofi med offensiv fotboll som bas, men han drar sig inte för att anpassa sig i enskilda matcher när så krävs. Det kan jag absolut stå bakom.
Citera
2024-05-30, 21:16
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Den som inte kan ge och ta med glimten i ögat tar sig själv på för stort allvar Jo, så är det säkert. Jag är ju som sagt subjektiv i ämnet så jag ser ju bara det hela ur en synvinkel så alla andra upplever säkert samma sak.

Där är jag med dig. Jag tyckte det ändå märktes att spelarna försökte mot City, men dom hade inte klassen att rubba i slutändan. Så är det bara. Å förlorarmentaliteten sitter rätt djupt rotad ja Men jag kommer aldrig klandra deras lag för den förlusten. Kan bara skratta åt deras patetiska fans som önskade förlust.

Ja, där är jag helt med dig och det är lite där jag tycker Arteta gör det bra ändå. Han har klubbens grundfilosofi med offensiv fotboll som bas, men han drar sig inte för att anpassa sig i enskilda matcher när så krävs. Det kan jag absolut stå bakom.
Sen måste "vissa" lära sig att det är inte med glimten man sitter år efter år och säger "Arsenal vinner ligan, alla andra suger, vi är bäst i världen och säger du emot så är du en idiot" Kan vara så att Arsenal får lite mera hån för att det har funnits mycket att peka på, men tror att du bara råkar se mera utav det

Hade inte spelarna försökt så ska dom inte vara på den nivån och sedan är det inte konstigt att man inte kan stå emot City. Fansen är en annan sak och är så vana vid att aldrig vinna att det blir en vinst så länge ingen rival gör det
Varenda tränare som lämnat har väl snackat om att det är en klubb som saknar vinnarmentalitet ?

Kanske lite väl fegt borta mot City men antar att han var nöjd med en poäng inför matchen och fick med sig det.
Citera
2024-05-30, 21:24
Medlem
Drickbacks avatar
Behöver svalka mig så hoppar i havet vågligt nog redan nu och säger Liverpool FC slutar minst topp 8 och går vidare till slutspel i Champions League eller heter det Europacupen ännu 🤔

Sticker ut hakan kraftigt men häng inte mig för det är ju bara så övertygad att det kommer hända.
Killgissningar är för mesar..
Citera
2024-05-30, 21:31
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Sen måste "vissa" lära sig att det är inte med glimten man sitter år efter år och säger "Arsenal vinner ligan, alla andra suger, vi är bäst i världen och säger du emot så är du en idiot" Kan vara så att Arsenal får lite mera hån för att det har funnits mycket att peka på, men tror att du bara råkar se mera utav det

Hade inte spelarna försökt så ska dom inte vara på den nivån och sedan är det inte konstigt att man inte kan stå emot City. Fansen är en annan sak och är så vana vid att aldrig vinna att det blir en vinst så länge ingen rival gör det
Varenda tränare som lämnat har väl snackat om att det är en klubb som saknar vinnarmentalitet ?

Kanske lite väl fegt borta mot City men antar att han var nöjd med en poäng inför matchen och fick med sig det.

Nej, men det är ju en enskild dåre som kör sitt race oavsett vad han än får kastat på sig. Såg en dokumentär på SVT om ett fall som handlade om en mamma som anklagade pappan till sin son för att förgripa sig på sonen så hon kidnappade sonen. Hon allierade sig sedan med en organisation som heter ”Bry”. Denna organisation påminde mig exakt om den vi pratar om. All fakta som visade att det inte stämde att pappan förgripit sig på sonen bortförklarades oavsett hur övertydligt det än var. Helt galet. Ja, du har säkert rätt.

Nej, håller med dig. Men dom stod emot bra ändå tyckte jag och med marginalerna lite mer åt deras håll så kunde det nog blivit kryss åtminstone. Jag vet polare som anser att Son missade med flit, men jag håller inte med om det. Ja och dom har ju upplevt kulturen inifrån så det måste ju ligga något i det

Med facit i hand blev det ju tyvärr inget bra resultat. Där och då satte det ju dock laget i ett riktigt bra läge. Poängen är ju ändå att Arteta inte slår mig som naiv även om han inte alltid lyckas klockrent med taktiken och laguttagningen. Men jag gillar som sagt att han inte har den där prestigen att man måste spela lika oavsett.
Citera
2024-05-30, 22:04
Medlem
BarnsligaBengts avatar
Har ni sett det nya klippet där Roy Keane kör en armbåge upp i ansiktet på en chipsfet Arsenal-supporter?

https://www.reddit.com/r/soccer/comments/1d444nw/incident_between_roy_keane_and_an_arsenal_fan_at/

Detta säger väl det mesta om vilken av dessa klubbar som det är mest tåga i. Roy Keane håller stilen ännu medan Arsenal representeras av en chipsfet soffexpert som snubblar till av sina egna dubbelhakor och bilringar.
Senast redigerad av BarnsligaBengt 2024-05-30 kl. 22:08.
Citera
2024-05-30, 22:16
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarnsligaBengt
Har ni sett det nya klippet där Roy Keane kör en armbåge upp i ansiktet på en chipsfet Arsenal-supporter?

https://www.reddit.com/r/soccer/comments/1d444nw/incident_between_roy_keane_and_an_arsenal_fan_at/

Detta säger väl det mesta om vilken av dessa klubbar som det är mest tåga i. Roy Keane håller stilen ännu medan Arsenal representeras av en chipsfet soffexpert som snubblar till av sina egna dubbelhakor och bilringar.
Japp för några timmar sedan, man rör aldrig Keane’s ostbåge som ligger på hans arm.
Citera
2024-05-30, 23:08
Medlem
Drickbacks avatar
Tagna poäng i PL sedan Guardiola klev in 2016/2017
Dags se till att övriga lag får ett försprång 😬

716 - Man City 🏆🏆🏆🏆🏆🏆
657 - Liverpool 🏆
567 - Arsenal
552 - Tottenham
549 - Chelsea 🏆, Man Utd
395 - Everton
391 - West Ham
363 - Crystal Palace
358 - Newcastle
357 - Leicester City
319 - Brighton
299 - Wolves
286 - Burnley
281 - Southampton
264 - Aston Villa
256 - Bournemouth
188 - Watford
153 - Fulham
144 - Brentford
128 - Leeds United
102 - West Brom
93 - Sheffield United
77 - Stoke City
74 - Swansea City, Nottingham Forest
53 - Huddersfield Town
43 - Norwich City
34 - Cardiff City, Hull City
28 - Middlesbrough
26 - Luton Town
24 - Sunderland
Citera
2024-05-30, 23:35
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Varför jämföra Keane med ett random fan egentligen? Makes no sense.

Men England gillar verkligen att anställa pundits som antingen armbågar fetton eller spottar mot 14-åriga tjejer, snart anställs väl Adam Johnson också. Snacka om pinsamma pundits det finns, met är tur att det också finns några vettiga. Lineker och Micah gillar jag, men min favorit kommer alltid vara Ian Wright.

En riktig man som bevisar hur män borde bete sig, att våga visa känslor är manligt och att låtsas vara en robot like Keane är rakt ut larvigt.
https://youtu.be/eKToIrezxPw?si=vclvIwX_nWOHfpTy

Och visst han firar väldigt mycket när kamerorna är av, men han kan också ta en förlust utan att bete sig som ett barn.
Citera
2024-05-30, 23:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ja, du! Fast du kallar det Europacupen.

Hahhaha! Tappade det på målsnöret? City höll i pokalen från början till slut och enbart dom som kunde tappa den.
Jasså, när skall jag liksom ha hävdat det?? Och om du inte visste det, så är Eurocupen dagens CL.

Vi tappade bucklan på mälsnöret, det borde alla och envar som har nåt mer än bara luft mellan öronen klara av att förstå.
Citera
2024-05-30, 23:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Kul

Jag bara älskar när det är lite rivalitet mellan fansen, spelare och managerna till de olika klubbarna. I like it A LOT
Citera
2024-05-30, 23:45
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jasså, när skall jag liksom ha hävdat det?? Och om du inte visste det, så är Eurocupen dagens CL.

Vi tappade bucklan på mälsnöret, det borde alla och envar som har nåt mer än bara luft mellan öronen klara av att förstå.
Tryck på ditt namn och sedan "alla inlägg i detta ämne" så kan du hitta det själv. Om du inte visste det så använder alla normala dagens namn och inte det gamla. Varför kallar du det PL för ? Hette inte så förut, googla så får du se

Hur? Man måste ha det i egna händer för att kunna tappa det. Borde även du kunna förstå. Hade Arsenal lett inför sista omgången och förlorat så hade man kunnat kalla det för tappa på målsnöret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in