2024-05-30, 22:43
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cukoo
” Ukraina har fått klartecken att använda amerikanska vapen för att slå till mot mål inne i Ryssland i sitt försvar av länet Charkiv, meddelar anonyma amerikanska källor till AP och Politico.”

Låt det regna.
Ojdå, då bjuder morgondagen säkert på lite upprepade hot från hunden peskov
Citera
2024-05-30, 22:45
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4D4
Det är fruktansvärt roligt ändå att alla som är så kritiskt tänkande och fria här i tråden, förutsätter att alla som inte delar deras och de politiska makthavarna och tidningarnas åsikt är anställda troll. Det är så enfaldigt. Här i väst har vi EN åsikt!

Kan du snudda en tanke kring följande.
Ukraina är en suverän stat.
Med internationellt erkända gränser.
Invaderat av Ryssland.
Stöttas av en mycket stor majoritet av svenskarna.
Vi har FN. FN stadgarna. Folkrätten.

Man behöver inte vara raketforskare för att kunna komma fram till att normalt funtade människor kan dela syn på detta krig och vad som är rätt och fel.
Utan att tro på neocons, judemaffia, nazister eller annan konspirationsteori.

Du borde begripa att motsatsen är inte helt och hållet gångbart.
Relitavisera Putin.
Be Ukraina att ge upp sin rätt.
Främja den starkes rätt.

Men jag skulle inte förvånas av att du tycker det senare är ok.
Citera
2024-05-30, 22:46
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
” Ukraina har fått klartecken att använda amerikanska vapen för att slå till mot mål inne i Ryssland i sitt försvar av länet Charkiv, meddelar anonyma amerikanska källor till AP och Politico.”

Låt det regna.

J-vlars!! Nu åker vi

Men, det kommer förluster i människoliv, förvisso ryssar, som vi hittills inte ens kunnat ana... måtte de få dö fort iaf.
Citera
2024-05-30, 22:46
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Det blir som att bajsa i en ny väska. Fortfarande samma innehåll . . . bajs.

Haha jo sant...
Citera
2024-05-30, 22:47
Medlem
Citat:

Låt det regna.

Mycket bra, kommer vara ännu tristare än vanligt att vara ryss i Ukraina framöver.
Citera
2024-05-30, 22:49
Medlem
Alltså det verkar vara jävligt nära nu.

Mycket surr nu om att USA kommer tillåta Ukraina attackera på rysk mark.

Om det inte redan är så!
Citera
2024-05-30, 22:53
Medlem
Razamatazs avatar
Citat:
Jag såg ett tal med rysstrollet Rand Paul, där han framförde uppgiften. Det var där jag fick uppgiften. Är amerikanska senatorn Rand Paul en del av Kremls trollfabrik?

https://www.youtube.com/watch?v=dHluINVQrvI&ab_channel=ForbesBreakingNews
Om Rand Paul skulle påstå att Zelenskyj inte är en legitim president skulle jag såklart fundera över varför han återupprepar Putins desinformation.

Men Rand Paul har inte sagt detta.

Vid vilken tidpunkt i klippet du länkar till påstår du att Rand Paul säger att Zelenskyj inte är en legitim president?
Citera
2024-05-30, 22:53
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Jag såg ett tal med rysstrollet Rand Paul, där han framförde uppgiften. Det var där jag fick uppgiften. Är amerikanska senatorn Rand Paul en del av Kremls trollfabrik?

https://www.youtube.com/watch?v=dHluINVQrvI&ab_channel=ForbesBreakingNews

Fick du "uppgiften" av en högertok från Kentucky?? lol
Du funderade inte på att kolla den ukrainska grundlagen först?
Idiot.
Citera
2024-05-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Alltså det verkar vara jävligt nära nu.

Mycket surr nu om att USA kommer tillåta Ukraina attackera på rysk mark.

Om det inte redan är så!
“The president recently directed his team to ensure that Ukraine is able to use U.S. weapons for counter-fire purposes in Kharkiv so Ukraine can hit back at Russian forces hitting them or preparing to hit them,”

Avslutet med ”preparing to hit them” låter lovande.
Citera
2024-05-30, 22:57
Medlem
raskenss avatar
Skön träff på färjan. Krymbron nästa

https://x.com/bayraktar_1love/status/1796265477209210936
Citera
2024-05-30, 22:57
Medlem
attogs avatar
Citat:
Du kan ju liksom inte ens formulera vad du är så emot. Hur kunde du veta att Putin skulle invadera Ukraina 2022 om du var där på 90-talet? Förtjänar alla ryssar att leva i ett helvete och fattigdom i evig tid, för att deras politiska ledare, fattat detta beslut nu? Det är ju också en komplex situation, där som jag skrivit, många anser att detta krig är framprovocerat. Det är också löjligt att göra Ukraina till den här oskulden som nu våldtas av den ryska besten. Innan kriget, då visste vi ju alla att Ukraina var ett av Europas mest korrupta länder, vars samhällsstruktur i mycket påminner om den ryska. Därför är det ju lite patetiskt att det nu målas upp som ett krig mellan dikatur och demokrati, slaveri och frihet. Ukraina är liksom ingen mönsterdemokrati. Hur är det nu, sitter inte presidenten där just nu på inget folkligt mandat?

Varför sprider du dessa lögner?
Vad mer är det som du sitter och hittar på?

Mods har redan snöpt av detta falska påstående , med länk och infogning av Ukrainas grundlag i frågan.
Fattar du?

Putin har haft åsikter, som du spridet.
Låt mig fråga en sak.
Vad f-n har Putin med att göra, om ett annat lands valda företrädare och detta lands grundlagar och efterlevnad.
Kan du svara på det?
Citera
2024-05-30, 22:58
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Fast nu utgör inte den ryska statsbudgeten mer än typ 16% av BNP vet du. Behöver jag förklara aritmetiken ytterligare för dig och varför mina 6% av BNP stämmer? Ryssland är inget kommunistland som Sverige. 40% ligger förövrigt inte de ryska försvarsutgifterna på utan snarare 30-35%.

´´Ryssland är inte ett kommunistland´´, tillåt mig skratta åt det
Varför har Putin förbjudit att kritisera Stalin då, din ´´smarte antikommunist´´?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in