2024-05-30, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Circle K Mastercard och OKQ8 Visa. Helt gratis och bonus på inköpen. Får m.a.o. betalt för att äga och använda korten.

Kan man ha dom helt tomma eller måste man ha pengar på dom ?
Citera
2024-05-30, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Premium hos Revolut kan ändå vara en bra deal om man behöver de högre beloppsgränserna för växling mm. Men ja, behöver man inte det är det ju en dålig affär.

Betalar 0kr för mitt LF Kredit.
Premium kostar en hundring, det är i så fall plus han har, men jag misstänker att han har förvirrat engångskostnaden för att anpassa standardkortet med ett abonnemang.

Du behöver bekväma vardagen för kortlösningarna på LF alà 25kr/mån.
Citera
2024-05-30, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Menar du att Norwegian tar betalt av dig när du använder deras kort?
Tycker jag var rätt tydig, men inte, får skärpa mig.

0 Kr direkt men pga. kortköpsavgiften butiken betalar för transaktionen kostar allt något mer.

Fel eller rätt, jag brukar räkna med att *kortet* tar en krona för varje femtioöring jag får i *bonus*.
Det blir en hel del i längden så den räntefria krediten man kan erhålla är business så länge som repan är under 10% eller så.
Citera
2024-05-30, 21:47
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Kan man ha dom helt tomma eller måste man ha pengar på dom ?
Du kan betala faktura i efterskott. Jag föredrar dock att fylla på i förväg.
Citera
2024-05-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Klarna helt gratis.

Klarna har jag också utöver Icabanken, men det får väl ändå ses som ett kreditkort? Så vitt jag vet kan man inte ha det kopplat till ett bankkonto utan får faktura på de köp man gör.
Citera
2024-05-30, 21:54
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhanaKoSjukan
Tycker jag var rätt tydig, men inte, får skärpa mig.

0 Kr direkt men pga. kortköpsavgiften butiken betalar för transaktionen kostar allt något mer.

Fel eller rätt, jag brukar räkna med att *kortet* tar en krona för varje femtioöring jag får i *bonus*.
Det blir en hel del i längden så den räntefria krediten man kan erhålla är business så länge som repan är under 10% eller så.
Du skrev inte att du syftar på kortköpsavgiften som tas ut från butiken. Kortköpsavgift brukar förvisso avse den avgift butiken betalar, men eftersom tråden handlar om vilka kort som är mest förmånliga för kortinnehavaren/butikskunden, blir det oklart vad du syftar på.

Det pris som butiker adderar på sina varor är en konstant som ditt kortval inte påverkar och blir därför inte relevant att beakta när du väljer kort.
Citera
2024-05-30, 22:33
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Klarna har jag också utöver Icabanken, men det får väl ändå ses som ett kreditkort? Så vitt jag vet kan man inte ha det kopplat till ett bankkonto utan får faktura på de köp man gör.
Ja, det är ett kreditkort, men jag har valt betalningsalternativ "Betala nu" och då dras det automatiskt från mitt bankkonto. Jag ville ha ett alternativ till mitt ordinarie Visa-plastkort, och då jag, som många andra, redan var kund i Klarna så tog det en minut att få kortet och kunna börja betala med det. Det har nu blivit det enda jag använder, bara att blippa telefonen... så klarnar det... Jag vill ha det enkelt i vardagen, inte flytta pengar eller betala fakturor.
Citera
2024-05-31, 09:02
Medlem
Volvo carpay.

Ingen avgift.
Ett bra alternativ om man kör bil.
Bra app.
Bonus(0,5%) som används när man tankar/tvättar bilen. 1% bonus vid tankning/tvättning hos Tanka/Tvätta stationerna.
Diverse erbjudanden varje månad.
Sparkonto i appen med hygglig sparränta(för närvarande 3,75%)
Man kan flytta pengar mellan kontona och släcka kreditskulden när man känner för det.
Citera
2024-06-01, 00:39
Medlem
Pgrafens avatar
Citat:
Beställde nyss ett revolutkort och betalar 50kr per månad vilket jag tycker är helt okej.

Finns väl andra billiga kort också?

Norwegian är gratis.
Citera
2024-06-01, 20:40
Medlem
Tror jag nästan blev lurad.

Står att kortet på OKQ8 är gratis men man blir medlem samtidigt som man beställer kortet och det kostar väl att bli medlem?
Citera
2024-06-01, 23:14
Medlem
Citat:
Tror jag nästan blev lurad.

Står att kortet på OKQ8 är gratis men man blir medlem samtidigt som man beställer kortet och det kostar väl att bli medlem?

OK har ett system med.återbäring där de håller inne återbäringen tills man betalat insatsen. Så medlemsinsatsen betalar man inte på det sättet (man får ju dessutom tillbaka den om man går ur)
Citera
2024-06-01, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
OK har ett system med.återbäring där de håller inne återbäringen tills man betalat insatsen. Så medlemsinsatsen betalar man inte på det sättet (man får ju dessutom tillbaka den om man går ur)

Fattar noll av vad du skriver.
Är det gratis eller inte?

Vill inte beställa kortet och sen behöva betala nåt medlemsskap
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in