2009-02-12, 20:44
Medlem
Jenos avatar
Tycker hon är helt ok i "rätt" roller, t.ex. både i Striptease och i A Few Good Men som ändå är rätt skilda karaktärer. Sen finns det naturligtvis andra arbeten som har varit mindre lyckade men det är nog inte helt korrekt att dissa henne totalt imho.
Citera
2009-02-12, 21:13
Medlem
IKAROZs avatar
Hittade ett klipp med den förklädde komikern Dennis Pennis som blev känd för att förolämpa celebriteter på röda mattan.

Här är han inte så snäll mot Demi när han ställer frågan:

- om det gjordes ytterst smakfullt, skulle du kunna tänka dig att behålla kläderna i en film?

http://www.youtube.com/watch?v=rdW9fEF9kPo
Dennis Pennis interview with Demi Moore

..hennes reaktion får ni checka själva, lite orättvist behandlad blir hon fan
Citera
2009-02-13, 22:24
Medlem
noremlacs avatar
Striptease! Hennes bästa film någonsin (pun intended...)
Citera
2009-02-16, 22:00
Medlem
IKAROZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noremlac
Striptease! Hennes bästa film någonsin (pun intended...)

men visst fick hon grymt med pengar för den? minns att det var det högsta gaget de betalat en kvinnlig skådespelerska då typ?

http://www.youtube.com/watch?v=40-dY2pjAsc
demi striptease
Senast redigerad av IKAROZ 2009-02-16 kl. 22:06.
Citera
2021-10-23, 17:08
Medlem
Förutom att hon är snygg och Striptease filmen
med flera, så är nog G.I Jane en av de bästa.
https://youtu.be/qCmz-sbKYRo

Hon borde nog göra någon mer film, lite väl tyst nu.
Citera
2024-05-30, 18:08
Avslutad
Demi Moore är en skön skådis som levererar.

Nu slänger Demi kläderna vid 61 års ålder.
I skräckfilmen ”The substance” gör hon en
vågad comeback, med en lång nakenscen.

https://www.expressen.se/noje/demi-moore-darfor-slanger-jag-kladerna-vid-61/
https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/28134473/demi-moore-strip-the-substance/
Citat:
STRIP PLEASED Why I wasn’t afraid to strip naked on screen again at 61, says grandmother Demi Moore amid daring Hollywood comeback
Plus, she reveals one of the most terrifying roles of her entire career. //// I’ve always looked for roles that pushed me out of my comfort zone, and also are thoughtful and provocative. “If I look at something and it scares me a little bit, I usually know that maybe there’s something in it. “Because if I don’t do things where I step out of my own comfort zone, then I can’t grow. “It’s not always easy watching yourself. But it’s exciting. It’s wonderful to feel the excitement.
Senast redigerad av explorers 2024-05-30 kl. 18:15.
Citera
2024-05-30, 21:17
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Demi Moore är en skön skådis som levererar.

Nu slänger Demi kläderna vid 61 års ålder.
I skräckfilmen ”The substance” gör hon en
vågad comeback, med en lång nakenscen.

https://www.expressen.se/noje/demi-moore-darfor-slanger-jag-kladerna-vid-61/
https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/28134473/demi-moore-strip-the-substance/

Hon är en dålig skådis och just den filmen är hemsk.
Citera
2024-05-31, 10:40
Medlem
Jag minns inga bra roller hon har gjort men kan så klart ha missat dem. I Ridley Scotts urkassa film G.I Jane var hon så dålig att hon välförtjänt vann Raspberry Award för sämsta skådespelare det året.

Jag tror att det inte biodistribuerades så många filmer med henne i Sverige efter det, men idag kan man säkert se de flesta via typ Netflix.

Ibland förväxlar jag henne med en ännu sämre skådis, den värdelösa Sean Young som var med i Dune original och som Ridley Scott absolut var tvungen att ha i Blade Runner bara för hennes utseendes skull. Scott och Lunch fick mig jobba med henne, se Love Crimes så får ni ett kvitto på hur usel hon är.

Men Moore är en konstig kropp. Jag förstår mig inte på henne. Hon sade att hon hade så dåligt självförtroende och komplex för sitt utseende när hon var ung, att hon blev fotomodell för att komma över det. Hur dumt låter inte det? Vilka flickor med dåligt självförtroende om sitt utseende får för sig att söka sig till modellyrket?

Fast är hon naken i en lång scen i Substans kan jag tänka mig att se den för den sakens skull eftersom hon är 61 år. Det är för många bara unga och snygga som är nakna på film, som utställningsobjekt. Lite mer normal och vardaglig nakenhet kan vara bra som omväxling. Inte helt ovanligt i europeisk film men i Hollywoodfilm. Fast då ska jag se nya Moore på grannens Netflix. Biopengar blir det inte tal om, om det är en biofilm.
Senast redigerad av ZweiLife 2024-05-31 kl. 10:58.
Citera
2024-05-31, 16:50
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife
Jag minns inga bra roller hon har gjort men kan så klart ha missat dem. I Ridley Scotts urkassa film G.I Jane var hon så dålig att hon välförtjänt vann Raspberry Award för sämsta skådespelare det året.

Jag tror att det inte biodistribuerades så många filmer med henne i Sverige efter det, men idag kan man säkert se de flesta via typ Netflix.

Ibland förväxlar jag henne med en ännu sämre skådis, den värdelösa Sean Young som var med i Dune original och som Ridley Scott absolut var tvungen att ha i Blade Runner bara för hennes utseendes skull. Scott och Lunch fick mig jobba med henne, se Love Crimes så får ni ett kvitto på hur usel hon är.

Men Moore är en konstig kropp. Jag förstår mig inte på henne. Hon sade att hon hade så dåligt självförtroende och komplex för sitt utseende när hon var ung, att hon blev fotomodell för att komma över det. Hur dumt låter inte det? Vilka flickor med dåligt självförtroende om sitt utseende får för sig att söka sig till modellyrket?

Fast är hon naken i en lång scen i Substans kan jag tänka mig att se den för den sakens skull eftersom hon är 61 år. Det är för många bara unga och snygga som är nakna på film, som utställningsobjekt. Lite mer normal och vardaglig nakenhet kan vara bra som omväxling. Inte helt ovanligt i europeisk film men i Hollywoodfilm. Fast då ska jag se nya Moore på grannens Netflix. Biopengar blir det inte tal om, om det är en biofilm.

Aktriser får alltid roller p.g.a deras utseende och/eller vilka de har sex med. Och det där med "normal och vardaglig" gäller ju inte numera när det är extremt lätt att förändra en kropp digitalt. Det var inte Lena Headey's kropp du såg naken i GOT även om det såg så ut.
Citera
2024-05-31, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Aktriser får alltid roller p.g.a deras utseende och/eller vilka de har sex med. Och det där med "normal och vardaglig" gäller ju inte numera när det är extremt lätt att förändra en kropp digitalt. Det var inte Lena Headey's kropp du såg naken i GOT även om det såg så ut.
Lite knäppt i spelbranschen där man verkar göra tvärt om och satsar på allt fulare karaktärer för att... Woke?
Citera
2024-06-01, 02:47
Medlem
Niskalaukauss avatar
Dennis Pennis - Demi Moore interview
Citera
2024-06-01, 12:54
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife
Lite knäppt i spelbranschen där man verkar göra tvärt om och satsar på allt fulare karaktärer för att... Woke?

Iofs har det varit så i filmbranschen på sistone med fula/alldagliga kvinnor som Kristen Stewart och Dakota Johnson och hendjur som Timothy Chalemet men det är förhoppningsvis ett övergående fenomen. Fast många vänsterpuckon verkar triggade av en sexig tjej som Sydney Sweenie. Hon har till och med bröst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in