2024-05-30, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Jag tror inte personen i fråga förstår vilken vidrig sjukdom munchausen by proxy är och vad det innebär; att man med olika former av misshandel gör sitt barn sjukt för att få uppmärksamhet by proxy.

H är en typisk nojig förstagångsmamma som är orolig och dessutom inte verkar ha det största kontaktnätet som hon kan bolla tankar och oro med så då blir BVC hennes trygga punkt. Inget konstigt alls faktiskt. Det är ytterst vanligt att oroliga föräldrar ringer till BVC och rådfrågar om vad andra anser vara vanliga sjukdomstillstånd.

H låter som sagt rätt osäker och orolig gällande sjukdomar, lite åt det hypokondriska hållet men aldrig att jag skulle tro att hon med vilje gör sitt barn sjukt för att få uppmärksamhet. Det är som du skriver, en vidrig spekulation men den grundar sig nog i okunskap.
Så tror jag också.
Hanna har inget kontaktnät och litar på bvc så därför blir det så. Hon vill inte göra fel. Så blir det i överkant, det kommer förhoppningsvis att lugna sig med tiden. Annars blir det klippkort på vc när L börjar på fsk.
Citera
2024-05-30, 16:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Jag tror ändå inte hon är både sönderbränd och har d-vitaminbrist. Det finns väl inget som tyder på att hon inte får sina d-droppar?
Sönderbränd ??? Jag tycker inte att det är hälsosamt att bara vistas inomhus. Barn behöver få frisk luft varje dag. Det är många här som reagerar på detta.
Vuxna behöver också få frisk luft.
Detta tjat om sönderbränd vet jag inte ens vad du fått det ifrån. Har aldrig sagt att L är sönderbränd.

Röd på armen däremot. Hon satt i kärran i Turkiet på en bild och armen såg väldigt röd ut.
Sen var det någon som upptäckte att det troligtvis var ett rött tak som speglade sig.
Jag har påpekat flera ggr att H behöver titta igenom sina bilder ordentligt innan hon lägger ut dom. Hade hon gjort det så hade hon själv sett att den bilden behöver tas om.
Citera
2024-05-30, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Så tror jag också.
Hanna har inget kontaktnät och litar på bvc så därför blir det så. Hon vill inte göra fel. Så blir det i överkant, det kommer förhoppningsvis att lugna sig med tiden. Annars blir det klippkort på vc när L börjar på fsk.

Vill inte göra fel är väl att ta i. Hon gör så många konstiga saker som är helt fel, som man vet om man har minsta lilla hjärna.
Citera
2024-05-30, 16:30
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Så tror jag också.

100%. Jag ringde några gånger till BVC med "löjliga" saker när min äldsta var under året; men det var för att jag var en oerfaren mamma som var så rädd att mitt barn skulle visa sig vara allvarligt sjuk och jag missat det helt men det växte bort ju äldre mitt barn blev och ju mer självsäker jag blev i min roll som mamma. Man föds ju inte in i mammarollen utan den utvecklas med tiden och jag upplevde att den första tiden (första året faktiskt) var omtumlande.

Jag tycker vissa i denna tråd saknar ödmjukhet (och många gånger riktigt otrevliga).
Citera
2024-05-30, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Jag tror inte personen i fråga förstår vilken vidrig sjukdom munchusen by proxy är och vad det innebär; att man med olika former av misshandel gör sitt barn sjukt för att få uppmärksamhet by proxy.

H är en typisk nojig förstagångsmamma som är orolig och dessutom inte verkar ha det största kontaktnätet som hon kan bolla tankar och oro med så då blir BVC hennes trygga punkt. Inget konstigt alls faktiskt. Det är ytterst vanligt att oroliga föräldrar ringer till BVC och rådfrågar om vad andra anser vara vanliga sjukdomstillstånd.

H låter som sagt rätt osäker och orolig gällande sjukdomar, lite åt det hypokondriska hållet men aldrig att jag skulle tro att hon med vilje gör sitt barn sjukt för att få uppmärksamhet. Det är som du skriver, en vidrig spekulation men den grundar sig nog i okunskap.
Precis Hon har absolut inte munchusen by proxy det tror inte ett dugg på. Hon kan mycket väl vara väldigt osäker och orolig när det gäller sjukdomar.
Det kan också vara så att L var lite lös i magen och hon inte var så intresserad av att jobba igår. Hon är tycker jag en lat person. Det är min uppfattning om henne.
Citera
2024-05-30, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Vill inte göra fel är väl att ta i. Hon gör så många konstiga saker som är helt fel, som man vet om man har minsta lilla hjärna.
Håller med dig. Det är alldeles för tycker jag med. Ofta rent slarv. Visst första barnet lär man sig mycket på. Men jag tycker att hon känns emellanåt helt bortkommen som förälder.
Citera
2024-05-30, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Ja hon gör otroligt konstiga och fel saker det håller jag med om. Jag menar att jag tror att när L får feber och H tror att hon är sjuk så kanske hon inte vågar annat än ringa bvc för hon är rädd att det blir något farligt av det annars. Just sjukdom kanske är svårt för henne att hantera. Där kanske hon är rädd att ta fel beslut och kanske förvärra. Samma när L fick eksem. Det är bara min gissning, jag vet ju inte.
Däremot alla andra konstiga beslut hon tar är ju så otroligt omogna och tanklösa så man blir helt rädd.
Citera
2024-05-30, 16:57
Medlem
Citat:
Ja hon gör otroligt konstiga och fel saker det håller jag med om. Jag menar att jag tror att när L får feber och H tror att hon är sjuk så kanske hon inte vågar annat än ringa bvc för hon är rädd att det blir något farligt av det annars. Just sjukdom kanske är svårt för henne att hantera. Där kanske hon är rädd att ta fel beslut och kanske förvärra. Samma när L fick eksem. Det är bara min gissning, jag vet ju inte.
Däremot alla andra konstiga beslut hon tar är ju så otroligt omogna och tanklösa så man blir helt rädd.

Förstår. Så kan det ju mycket väl vara. Tycker inte att det är något att kritisera heller egentligen.. det visar ju på att hon tar ansvar. Värre hade ju varit att strunta i vilket även om det bara är lite feber.
Citera
2024-05-30, 16:59
Medlem
Vad tror vi? Blir det nån vlogg?
Citera
2024-05-30, 17:13
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Vad tror vi? Blir det nån vlogg?

Den kanske blev helt svart den med. Blev ju ingen packvideo/haul etc. Hanna orkar inte och har tappat intresset för sitt "jobb"
Citera
2024-05-30, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Den kanske blev helt svart den med. Blev ju ingen packvideo/haul etc. Hanna orkar inte och har tappat intresset för sitt "jobb"
Tycker hon borde gå på föräldraledighet redan nu och återkomma till våren
Citera
2024-05-30, 17:21
Medlem
FruKrokodils avatar
Men NEJ Hanna! Inte spelkulor att leka med när man är sju månader och stoppar exakt allt i käften 😩
Tipsa inte andra om det 😠😠

Annars tyckte jag det var ett gulligt samarbete men bara för att Lars är så himla söt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in