2024-05-30, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Japp. Kollade en österrikisk krigsanalys och den var långt ifrån den bild som sprids i "oberoende" västmedia Det ser mörkt ut på kameruns avbytarbänk kan man lugnt säga om Ukrainas militära situation. Satan i gatan vilka vapensystem ryssarna har och hur enkelt de bombade sönder Himars systemet i videon. Stackars ukrainare som krigar mot en övermäktig fiende. Zelensky borde straffas med döden för vad han gjort mot Ukraina och hur han sålde ut landet och drog in de i krig mot sitt broderfolk.

Då borde du kanske veta att Österikes säkerhetstjänst läcker information till Ryssen också och det är orsaken till att inga länder ger Österike någon information som måste hållas hemlig. "Det läcker som ett såll".
Citera
2024-05-30, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Mig veterligt är det bara chip/halvledare som Ryssland behöver från utlandet för att tillverka hypersoniska missiler. Men hur många chip tror du förresten att Intel i USA skulle kunna tillverka utan sällsynta jordmetaller från Kina?

Det är väll därför ni stjäl tvättmaskiner och liknande va? För att ni behöver det till era Iskanders om ni sätter annan nos på och döper om dom.
Ni är ju totalt värdelösa i det mesta.
Citera
2024-05-30, 16:15
Moderator
farbror_barbros avatar
50+ inlägg om Khinzal, Iskander, noskoner och vrakdelar från 2023 (!) raderade.
Nu räcker det med det. Vill ni diskutera detaljer i vapensystem så finns Vapen och militär.

Varningar kommer att följa.

/Mod
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Då borde du kanske veta att Österikes säkerhetstjänst läcker information till Ryssen också och det är orsaken till att inga länder ger Österike någon information som måste hållas hemlig. "Det läcker som ett såll".

Dessvärre sant. Här är en mycket intressant artikel på temat.

https://www.politico.eu/article/vladimir-putin-austria-spy-service-bvt-government-intelligence-wirecard-jan-marsalek-freedom-party/
Citera
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Total desperation på rysk regim-tv.

Tydligen är ryska planen för att komma ur misslyckandet att hota med tredje världskriget i stället för att lämna tillbaka stulen mark i Ukraina.

Russian propagandist Simonyan is convinced the West would back down if Russia threatens with war.

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1795860351910613413
Citera
2024-05-30, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Total desperation på rysk regim-tv.

Tydligen är ryska planen för att komma ur misslyckandet att hota med tredje världskriget i stället för att lämna tillbaka stulen mark i Ukraina.

Russian propagandist Simonyan is convinced the West would back down if Russia threatens with war.

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1795860351910613413

Det här visar den ryska mentaliteten. Skryta vitt och brett om den starkes rätt, men när det visar sig att man inte ens rår på några hohols i Ukraina så åker istället snyftkudden fram. Simonyan är f.ö. en djupt obehaglig människa, aldrig har min psykopatradar gett så stort utslag som när jag hör hon(eller är det en transa?) tala.
Citera
2024-05-30, 16:19
Medlem
Citat:
Mig veterligt är det bara chip/halvledare som Ryssland behöver från utlandet för att tillverka hypersoniska missiler. Men hur många chip tror du förresten att Intel i USA skulle kunna tillverka utan sällsynta jordmetaller från Kina?

Har jag eller någon hävdat att USA är självförsörjande? Det är du som hävdar att Ryssland kan tillverka allt själva med egna råvaror.
Citera
2024-05-30, 16:19
Medlem
Citat:

uhm. du vet att det inte är själva "förekomsten" som är problemet, utan vem som är villig att böka som ett jordsvin i marken till lägst pris. så usa får väll göra som vi gör i eu, minska importen från kina och låta malysiska eller kanske ryska jordsvin gräva åt oss.
Citera
2024-05-30, 16:20
Medlem
Ytterligare exempel på rysk sexualterrorism mot befolkningen i de ockuperade områdena.

https://edition.cnn.com/2024/05/30/europe/russia-sexual-violence-occupied-ukraine-intl-cmd/index.html
Survivors say Russia is waging a war of sexual violence in occupied areas of Ukraine. Men are often the victims.

For days after, Shapovalenko said he was repeatedly electrocuted in his genital area, threatened with being raped with a glass bottle, and was even made to believe he could be sterilized.

They seemed to have a fetish for genitalia. Sometimes the door would open, and they would say: ‘We’re going to take out our batons and we’re going to rape everyone here,’” the 39-year-old farm manager told CNN.

Describing the graphic detail of his experience matter-of-factly, Shapovalenko sometimes paused to laugh nervously. He said his sense of humor is helping with what he knows will be a long recovery. The Russians, he said, hated it. “I made a little joke, and they didn’t like it. I got punched for that.”

Shapovalenko’s experience of sexual violence at the hands of Russian forces is common among Ukrainians – including civilians and soldiers – who have been detained since Russia launched its full-scale invasion of the country more than two years ago.

Human rights monitors have long reported on the rampant use of sexual violence by Russian police and security forces against prisoners and detainees in Russia. Now it seems Russia is exporting the practice to occupied Ukraine.
Senast redigerad av Chillgren 2024-05-30 kl. 16:22.
Citera
2024-05-30, 16:22
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Har jag eller någon hävdat att USA är självförsörjande? Det är du som hävdar att Ryssland kan tillverka allt själva med egna råvaror.

Halmgubbe. Det jag sagt är att Ryssland är självförsörjande på energi och livsmedel samt bevisligen har en väldigt skalbar militärindustri. Så ser inte väst ut tack vare decennier av globalisering och outsourcing.
Citera
2024-05-30, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bledsater
Verkar som några ryssar anfaller andra ryssar. Bara lokal grej eller del av nånting större?
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/s/BUsrBzt9Hc

Oavsett vem som vinner så kan de hävda en rysk seger.

Tydligen 2km bakom frontlinjen också. Vilket gör det mycket märkligare.
Citera
2024-05-30, 16:29
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Det här visar den ryska mentaliteten. Skryta vitt och brett om den starkes rätt, men när det visar sig att man inte ens rår på några hohols i Ukraina så åker istället snyftkudden fram. Simonyan är f.ö. en djupt obehaglig människa, aldrig har min psykopatradar gett så stort utslag som när jag hör hon(eller är det en transa?) tala.

Nu är ju hoten bara löjeväckande. Rysk rädsla och desperation för att bli avslöjande att kejsaren är naken. KGB-Putin har aldrig varit så svag som han är nu. Den "allsmäktiga" ryska armén måste ta till hot för att de inte kapaciteten att bekämpa gamla vapensystem. Patetiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in