Citat:
Ursprungligen postat av
Pancev
beror på vad som framkommer i rättegången mot supportrarna.
han han hjälpt de smuggla in bengaler o bangers så måste väl svff stänga av honom, svårt att ha den ståndpunkten i bengaldebatten o se mellan fingrarna på om ngn lagkapten möjliggör det.
om det nu är så. var bara ett ex nu.
Citat:
"Enligt tidningens uppgifter handlar det om en förundersökning kring händelsen då 14 huliganer från Malmö och Djurgården drabbade samman i Stockholm förra året.*
I huliganernas telefoner kunde polisen hitta chattmeddelanden mellan*Pontus Jansson*och personer ur MFF-grupperingarna.
Chatthistoriken ska enligt polisuppgifter även visa på hur Pontus Jansson har hjälpt MFF:s grupperingar med information i samband med sammandrabbningen.
Jansson har även delat information om vilket hotell Elfsborg bodde på inför förra årets guldmatch, så att grupperingarna kunde ta sig dig och störa motståndarna.*
– Mina avsikter var enbart av godo. Jag ville se om det fanns något sätt som jag kunde bidra till att stärka stödet för laget och hjälpa till att vända lagets prestationer, säger Pontus Jansson*
Även om det inte är olagligt att stötta huliganerna med info inför sammandrabbningar och meddela dem var motståndarna bor inför guldmatch så kan man sägs att det inte är så sportsligt i alla fall.
Om han bara hjälpt till att smuggla in bengaler som du nämner, så tycker jag det brottet är enklare att förlåta.