2024-05-30, 06:08
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Varför skulle de du kallar ryzztroll stödja Trump?
Det finns givetvis en orsak till att invasionen inte skedde under Trumps presidentperiod.

Ja?
Utveckla tack.
Citera
2024-05-30, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Är du rädd för att Ukraina får F 16 och en hel hög med annan toppmodern utrustning som kommer skicka ryzzen rakt ner i helvetet där han hör hemma.
Så lät det också när usa tyska och engelska stridsvagnar skulle komma.
Dom skulle skära av hela donbas ner till azowsjön på nån månad lät det.
Dom tog den lilla hålan robotyne bara..thats it.
Nu drar usa tillbaks sina vagnar..ukrainska soldater säger att dom sprängs av drönare så fort dom visar sig.
Dom är mål nr 1 för ryska drönare.
Text tv sidan 134.
Leoparderna står gömda i nerlagda kolgruvor.
Dom engelska challenger har försvunnit helt från arenan.
Sånna här långsamma elefanter som syns som fyrbåkar från himlen passar noll i ett drönarkrig och blir till krematorielådor.

Nu är det samma visa och snack med F 16.
Citera
2024-05-30, 06:21
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Om du syftar på den militära satsningen, så står den för ca 6% av BNP.

Frågan har debatterats ett stort antal gånger.
Läs bakåt i tråden.
Tröttsamt att detta ska behöva upprepas.
Citera
2024-05-30, 06:27
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Ja, det är så det låter nuförtiden ”ni krigar mot ett av Europas fattigaste länder” 😂

Japp. Dessutom ett riktigt skitland, som är så korrupt.
Det är vad dina kollegor påminner oss om i sina inlägg.
Citera
2024-05-30, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BothSidesNow
Ja, vi borde oroa oss mer än vad vi gör. Dels för ryska försök till destabilsering i västländer, men än mer oroa oss för Putin och den övriga ryska statsledningen.

Skicka ett av våra Patriot system, skicka våra 155mm granater, stötta Ukrainas civilsamhället, etc.
Det är tomt i förråden nu.
Det enda vi kan göra nu är att skicka papperspengar.
Citera
2024-05-30, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det är tomt i förråden nu.
Det enda vi kan göra nu är att skicka papperspengar.

Varför fortsätter du med konstanta lögner och personangrepp?

Vi kan skicka mer om vi vill. Patriot, CV90, IRIS, JAS, 155mm etcetera
Citera
2024-05-30, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Varför fortsätter du med konstanta lögner och personangrepp?

Vi kan skicka mer om vi vill. Patriot, CV90, IRIS, JAS, 155mm etcetera
Jag citerade vad som sas på rapport och aktuellt igår kväll.
Citera
2024-05-30, 07:09
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4D4
Det handlar ju inte om att heja på ryssen. Hatar hur krig liksom framtvingar en sportmentalitet: "knäcka ryssen och tjecken på fall..."

Både ryssar och ukrainare lider av kriget. Den europeiska ekonomin tar stryk. Tyska ekonomin är väldigt drabbad och Tyskland är Europas ekonomiska motor. Ett slut på kriget skulle gynna alla. Soldater på båda sidor. Ekonomin i alla inblandade länder. Har sett denna skit komma så länge med sanktioner sedan 2014. Istället borde vägen framåt vara fredssamtal, avvecklade sanktioner och normaliserade handelsförbindelser. Att EU handlar mer med Ryssland och att ett ömsesidigt gynnsamt beroendeförhållande byggs upp. Det är vad som vad som grundar fred och normal utveckling.

Att lyssna på militärer och militarister är alltid fel väg att gå.

Ja, varför lyssnar inte Putin på alla kloka människor?
Citera
2024-05-30, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4D4
Det handlar ju inte om att heja på ryssen. Hatar hur krig liksom framtvingar en sportmentalitet: "knäcka ryssen och tjecken på fall..."

Både ryssar och ukrainare lider av kriget. Den europeiska ekonomin tar stryk. Tyska ekonomin är väldigt drabbad och Tyskland är Europas ekonomiska motor. Ett slut på kriget skulle gynna alla. Soldater på båda sidor. Ekonomin i alla inblandade länder. Har sett denna skit komma så länge med sanktioner sedan 2014. Istället borde vägen framåt vara fredssamtal, avvecklade sanktioner och normaliserade handelsförbindelser. Att EU handlar mer med Ryssland och att ett ömsesidigt gynnsamt beroendeförhållande byggs upp. Det är vad som vad som grundar fred och normal utveckling.

Att lyssna på militärer och militarister är alltid fel väg att gå.

Ja, utom ukrainarna förstås. Den fredslösning du skisserar gynnar ju bara Ryssland. Men du kanske inte tycker det spelar någon roll? Vad gör det om ett folk får om och alla andra har det bra?

Jag föreslår att Ryssland drar sig tillbaka inom sina erkända gränser och lovar att aldrig mer invadera Ukraina. I utbyte mot det slipper Ryssland betala krigsskadestånd och Ukraina för i sin författning att kärnvapen inte får placeras på deras mark. Därefter återupptar omvärlden handeln med ryssarna lite försiktigt. Och Ryssland får en försöksperiod ("provanställning" ) för att få komma in i värmen igen.
Senast redigerad av Auric 2024-05-30 kl. 07:18.
Citera
2024-05-30, 07:22
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Källa på det? Jag tror den är betydligt större, ryssland har en enorm krigsmaskin och det är inte gratis.
Märkligt att det finns så många korkade personer som inbillar sig att det är lönsamt för Ryssland att invadera ett suveränt grannland och bedriva ett krig i den här omfattningen i flera år?
Alla med normalt IQ fattar att det är förödande för ekonomin.
Citera
2024-05-30, 07:32
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
RT är censurerat i Sverige. Så jag har inte en aning om vad som påstås där? Jag är även född i Sverige, jag är nationalist. Jag är bara intresserad av att verka för det jag tror är bäst för Sverige. Skulle det verka som att Ryssland är på väg att invadera Sverige ställer jag mig gärna i frontlinjen med en AK5 som jag är utbildad att använda för att döda invaderande äckel.

Så, varför säger du att jag är ryss? Vill du bli rapporterad för trollanklagrelser eller vad fan är ditt problem din dumma jävla fitta?
Märkligt att inte du kan se RT? Det måste bero på dig själv då jag själv och andra inte har några problem.vad har du för internetleverantör?
Citera
2024-05-30, 07:37
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Nu är det allt Samhall-dagverksamhetsavdelningen som är satta på враньё/vranyo-passet i trollfabriken?
https://www.forbesmiddleeast.com/innovation/cybersecurity/russian-information-warfare-used-to-be-sophisticated-meta-says-it-now-looks-like-basic-spam
Russian Information Warfare Used To Be Sophisticated. Meta Says It Now Looks Like Basic Spam.
“These campaigns resemble smash and grab operations that use thousands of fake accounts across social media, not just our platforms, in an attempt to overwhelm the conversation with their content”
Har de blivit så fördummade av åsiktskontrollen där i Ryssland att budskapen som står på 24/7 hemma i statstelevisionen fungerar även där det inte är fängelsestraff på att säga emot Dear Leader...? Det här är jargongen i Moskva-tv'n just nu:
https://www.thedailybeast.com/panicked-russia-is-now-telling-reluctant-soldiers-they-will-be-resurrected
Panicked Russia Is Now Telling Reluctant Soldiers They Will Be Resurrected
"Death does not exist!": Russia’s state controlled propaganda outlets are resorting to ever more outlandish lines to try to convince people to sign up and join the war in Ukraine. https://www.youtube.com/watch?v=n6pARC9rkHw

Ett slags primitivt taliban-mantra som vi sett förut och tom. Uralmongolerna själva skäms lite över och har blivit tvungna att prata om:
https://meduza.io/en/feature/2023/01/19/a-military-defeat-is-the-only-cure
‘A military defeat is the only cure’ Sociologist Dina Khapaeva on how Russia’s ‘death cult’ led to the war in Ukraine
In late November, at a meeting with “Soldiers’ Mothers,” Vladimir Putin told a woman whose son had purportedly died in Ukraine that “we all leave this world sooner or later,” and that her son “didn’t leave this life in vain” because he “accomplished his mission” rather than “dying from vodka or something.”

Russian propagandists have increasingly voiced ideas like this one in recent months. In early January, for example, TV host Vladimir Sovolyov said on the air that Russians shouldn’t fear death because “we’re going to end up in heaven,” while actor Dmitry Pevtsov said in December that Russians know how to “love, befriend, and die” like nobody else. The trend has prompted some Russian sociologists to start using the term “death propaganda.”
Ryssland, en hel nation full av grundlurade idioter som inte ens får betalt för att de dör i främmande land.
Detta har varit uppenbart i tråden sista veckorna. Inga trovärdiga argument kommer längre från rysshororna, mest bara trams och gamla debunkade lögner. De kanske likt Vlad Solo börja skönja förlust och döden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in