2024-05-24, 17:21
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morfar
Polisen utesluter brott.

https://www.nvp.se/2024-05-24/polise...sksatra-holme/
Undrar om de hittat ett avskedsbrev, en förklaring till att båda nu två är avlidna.
Citera
2024-05-24, 17:31
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Polisen utesluter brott.

En olycka alltså. De har förmodligen avlidit längre ut i sjön och drivit in mot holmen. Har man hittat någon båt eller annat fartyg de kan ha färdats med?
Citera
2024-05-25, 10:16
Medlem
Ursprungligen postat av draganoni
En moster och hennes systerbarn, finlandssvenska

Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Källa på det.. annars är det rent påhitt!

Kan bekräfta det. Fast de är snarare sverigefinnar, födda och uppväxta i Sverige.

Inga gäng eller kriminella kopplingar. Helt vanliga människor. Som gått i svensk skola och förmodligen har simkunskaper.

Varma tankar till familjen som måste ha det olidligt tungt just nu ❤️ jag hoppas iaf att de får svar på vad som hänt så de slipper ovissheten.
Citera
2024-05-25, 11:00
Medlem
morfars avatar
Citat:
Polisen utesluter brott.

Citat:
Ursprungligen postat av Gulaekorren
Ursprungligen postat av draganoni
En moster och hennes systerbarn, finlandssvenska

Kan bekräfta det. Fast de är snarare sverigefinnar, födda och uppväxta i Sverige.

Inga gäng eller kriminella kopplingar. Helt vanliga människor. Som gått i svensk skola och förmodligen har simkunskaper.

Varma tankar till familjen som måste ha det olidligt tungt just nu ❤️ jag hoppas iaf att de får svar på vad som hänt så de slipper ovissheten.

Vet du om familjen hade någon koppling till fisksätra?
Citera
2024-05-25, 12:46
Medlem
Venators avatar
Citat:
Polisen utesluter brott.

Det har ju spekulerats om de blivit påkörda av vattenskoter eller snabb båt men om polisen utesluter brott är det uppenbarligen att så inte är fallet. Inte heller ett utökat självmord. Så vi är tillbaka vid ett sannolikt scenario att en person ramlat i vattnet eller blivit sjuk under bad och den andra personen inte lyckats rädda vederbörande utan själv dukat under.

Alternativt om de passerat i kanot eller liten båt som kapsejsat?
Citera
2024-05-26, 10:35
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det har ju spekulerats om de blivit påkörda av vattenskoter eller snabb båt men om polisen utesluter brott är det uppenbarligen att så inte är fallet. Inte heller ett utökat självmord. Så vi är tillbaka vid ett sannolikt scenario att en person ramlat i vattnet eller blivit sjuk under bad och den andra personen inte lyckats rädda vederbörande utan själv dukat under.

Alternativt om de passerat i kanot eller liten båt som kapsejsat?
Framgår det i den låsta artikeln att utökat självmord är avskrivet?
Citera
2024-05-26, 11:09
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Framgår det i den låsta artikeln att utökat självmord är avskrivet?

Jag kan inte läsa artikeln bakom betalvägg, men utökat självmord innebär innebär per definition också ett mord. Så om polisen säger att ett brott inte begåtts utesluter det ett utökat självmord...

En "självmordspakt" där två personer gemensamt begår självmord är ju något annat, men det förefaller som en extremt långsökt spekulation i detta fall, så den släpper jag. Om vi tittar på det mer sannolika återstår jag vad jag förstår en livräddning som fick ett katastrofalt slut eller en olycka där båda hamnat i vattnet, exempelvis med en kapsejsad kanot.
Citera
2024-05-26, 12:19
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Svårbegriplig händelse.

Båda har alltså hamnat i vattnet på något sätt och och drunknat? Detta alldeles vid land.
Citera
2024-05-29, 19:57
Medlem
Onaniprodukts avatar
Hm, jag förstår inte riktigt hur polisen så här tidigt så bestämt kan gå ut med att de inte längre misstänker något brott (dessutom innan obduktionen är klar).

I mina ögon måste ett av två alternativ ha skett:

1) Polisen har hittat ett självmordsbrev skrivet av de båda (YTTERST(!) osannolikt)

2) De har fått in vittnesuppgifter och/eller kameraövervakning som visar att de faktiskt båda två drunknade (av misstag eller vad man ska säga)

Jag menar, det hör ju till ovanligheterna att TVÅ unga och friska personer skulle drunkna i relativt lugnt vatten nära land. Var de båda råpackade?
Citera
2024-05-30, 10:30
Medlem
Citat:
Jag kan inte läsa artikeln bakom betalvägg, men utökat självmord innebär innebär per definition också ett mord. Så om polisen säger att ett brott inte begåtts utesluter det ett utökat självmord...

En "självmordspakt" där två personer gemensamt begår självmord är ju något annat, men det förefaller som en extremt långsökt spekulation i detta fall, så den släpper jag. Om vi tittar på det mer sannolika återstår jag vad jag förstår en livräddning som fick ett katastrofalt slut eller en olycka där båda hamnat i vattnet, exempelvis med en kapsejsad kanot.

Må vara långsökt i mångas ögon, om det skulle handla om en drunkning så skulle polisen lagt ner utredningen men den är fortfarande öppen
Citera
2024-05-30, 10:40
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiilii
Må vara långsökt i mångas ögon, om det skulle handla om en drunkning så skulle polisen lagt ner utredningen men den är fortfarande öppen

Men är utredningen öppen? Polisen skriver att de utesluter att brott har begåtts och då tolkar jag det som att utredningen är nedlagd. Sedan är det nog anmärkningsvärt att de lämnar ett sådant besked innan dödsorsaken är slutligen avgjord.
Citera
2024-05-31, 09:23
Medlem
Citat:
Men är utredningen öppen? Polisen skriver att de utesluter att brott har begåtts och då tolkar jag det som att utredningen är nedlagd. Sedan är det nog anmärkningsvärt att de lämnar ett sådant besked innan dödsorsaken är slutligen avgjord.

Man får reda på mer än vad man tror grnom att ringa polisen och fråga kringfrågor, testa…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in