2024-05-29, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Men det finns en gräns förstår du väl, att bara ösa in pengar i ukraina är ett projekt som kommer att ruinera EU.

Citat:
Ursprungligen postat av BombaMoskva
Om han håller vad han lovar åker MAGA-kepan på.

Så funkar det givetvis. Ukrainska militären beställer det de behöver på motsvarande byggmax hemsida och ett gäng bassar hämtar upp det dagen efter att det skickats från centrallagret. Vatnik please.
Helt rätt...dom ukrainska försvarslinjerna är byggda av plank och spik köpta i charkiv.
Citera
2024-05-29, 18:36
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
..Sorry mods..

Från ett EU-perspektiv så tror jag Erdogan lämnar en del att önska vad gäller demokrati, utveckling och rent allmänt så är det ett starkt Nej för att det landet ska vara en del av Europa inom dom närmsta 10 åren. Lite synd att den hobbydiktatorn ska bygga sina moskéer ute på landsbygden och samtidigt stjäla olja från Syrien från vänner inom familjen. Men vad fan, han blir rikare och i den delen av världen så är allting lite si och så...

Så sant!
Men vore jag Ulf, skulle jag ta ta chansen och avlägga rapport, att uppdraget misslyckas om….
Citera
2024-05-29, 18:37
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Helt rätt...dom ukrainska försvarslinjerna är byggda av plank och spik köpta i charkiv.

Har du källor på det?

Korkade människa!
Citera
2024-05-29, 18:38
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Det är trots allt lite underhållande att se hur naiva ni är.
Ni förstår inte att ukraina är ett genomkorrumperat land så en stor del av vapenleveranserna ”försvinner ”
Och ryssland kommer inte att kollapsa TYVÄRR sålänge Indien och Kina vill ha deras olja.
Så ta och läs på och lär er, sluta se på youtube.

Du vet väl att YT är inte en exklusiv källa? Den kan däremot användas som en start för att göra egna granskningar.
Kollapsen av ryssen kommer att ske. Men hur den kommer att se ut och vad det kommer att resultera i kan man bara spekulera i.
Vad som är säkert är att ryssen är på väg till en form av neo-bolsjevistisk samhälle med allt det innebär för både gemene ryss och omvärlden. Detta inkluderar att ryssen anser att Ukraina och de andra forna sovjetstaterna tillhör ryssen.
Skulle kunna göra en lista på all skit som visar på att putte/kreml/ryssen vill återuppliva sovjet, men det skulle bli både OffT och en list-tråd som inte hör hemma i denna tråd.
Citera
2024-05-29, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Nja. Så snart någon slutanvändare rapporterar in störningar i vapensystemen så åtgärdas bristerna per omgående av tillverkarna? Visste ni inte det?

Trodde Putin att det var så enkelt när han tafflade sig med 3-dagars SMOn som nu är inne på sitt tredje år

GPS är extremt svaga signaler under brusgolvet. Svårt att göra något något åt.
Den omedelbara åtgärden att slå ut störsändaren. Sedan att förlita sig på intern navigering istället för satellitnavigering.
Citera
2024-05-29, 18:46
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Så de behöver inte hjälpa sig själva, andra ska hjälpa dem!
Det är dags för dig att växa upp och kontakta verkligheten.
Så vi ska straffa den stora majoriteten av ukrainare som kämpar med allt de har mot en invasion för att några få råttor har smitit iväg?
Det säger allt man behöver veta om din moraliska kompass. Tack för att du visar det så tydligt.
Citera
2024-05-29, 18:50
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Det är trots allt lite underhållande att se hur naiva ni är.
Ni förstår inte att ukraina är ett genomkorrumperat land så en stor del av vapenleveranserna ”försvinner ”
Och ryssland kommer inte att kollapsa TYVÄRR sålänge Indien och Kina vill ha deras olja.
Så ta och läs på och lär er, sluta se på youtube.

Hur kommer det sig att man måste plocka fram förstoringsglaset för att se de ryska landvinningarna i sommaroffensiven om nu Ukranis vapen försvinner i korruption? Om så är fallet ska Putin vara väldigt orolig över den ryska arméns effektivitet.
Senast redigerad av Kaptagon 2024-05-29 kl. 18:53.
Citera
2024-05-29, 18:53
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Ha ha 😂😂😂 Sjukt kul om det stämmer! Alla jävla rysshoror och foliehattar som inbillat sig att Trump skulle hjälpa Putin att vinna i Ukraina kan nu glömma den nödutgången.
Fyfan om Trump hade överraskat Moskva med missiler
Citera
2024-05-29, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Jag trodde du hade synat frågan lite djupare. Härav min fråga.
Jag kan berätta, så som det är nu. Det finns en gasledning genom Ukraina som går till Ungern.
Ukraina har sagt att all gas genom denna gasledning är det stopp med, 2024-12-31.

Nej, jag vet bara att de förnyat kontraktet som enda europeiskt land. Men jag tror de får sin gas genom pipelines som går igenom Ukraina. Så RIP Ungern antar jag. ^^
Citera
2024-05-29, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag har sett det spekulerats i att Ukraina bäddar för kommande långdistansmissilattacker.

Bunkerdvärgen tillika, mästerstrategen och 5D schackspelaren har gjort det bra. Ingen arme kvar, inga fordon kvar. Numera blinda för missilattacker. Men jag antar att trollen i tråden har tagit sitt copium och snart påstår att det spelar ingen roll

Hur går det egentligen med Ukrainas Neptune missiler? Man tog fram ett addon-kit och förlängde räckvidden till 1000km.
Neptune har en stridsspets på 150kg så mittemellan GMLRS och ATACMS och betydligt mindre än Scalp/Storm Shadow men skulle man kunna massproducera Neptune så skulle de i många situationer utgöra ersättning för tyngre kryssnings- eller ballistiska missiler.
Citera
2024-05-29, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Inte första eller sista gången Putte hotar med Nukes. Dags att Putte visar mera verkstad och mindre snack!

Jaså? För ett år sedan var du ju livrädd för kärnvapen eftersom du var "neutral" men nu vill du att Putler ska använda kärnvapen? Spännande sväng. Anser du att du fortfarande är neutral?
Citera
2024-05-29, 18:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Den som skriver lol 2024 är mer dement än Biden, och varifrån ska EU ta pengar att finansiera inbördeskriget ukraina-ryssland tänkte du?

Inbördeskrig? En stat bedriver en brutal och illegal invasion av ett grannland. Båda länderna hade erkänt varandras gränser, så det är allt ett mellanstatligt krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in