2024-05-29, 18:07
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Men det finns en gräns förstår du väl, att bara ösa in pengar i ukraina är ett projekt som kommer att ruinera EU.

Nej det finns ingen gräns . Alternativet vore nämligen värre och skulle skapa ett ännu farligare och dyrare politiskt prejudikat .

Så nu kan du byta ämne och ägna dig åt något du förstår / Geopolitiska spörsmål och ekonomi bör du undvika.
Citera
2024-05-29, 18:09
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Så de behöver inte hjälpa sig själva, andra ska hjälpa dem!
Det är dags för dig att växa upp och kontakta verkligheten.

Hur kontaktar man verkligheten?
Citera
2024-05-29, 18:10
Medlem
attogs avatar
Citat:
Den som skriver lol 2024 är mer dement än Biden, och varifrån ska EU ta pengar att finansiera inbördeskriget ukraina-ryssland tänkte du?

Den som inte kan skilja på två suveräna länder, med internationellt erkända gränser, är minst sagt dement.

Visst hade du glömt att när Sovjetunionen upplöstes, så förklarade sig ett antal länder för självständiga.
Två av de var Ryssland och Ukraina.
Du hade bara glömt bort, eller hur?

Eller var det akut demens med inblandning av avsaknaden av samarbete mellan de två grå?
Citera
2024-05-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Ja, allt är i repris. Bomba sönder byar till obefintligt och påstå man segrat och har kontroll. Trots 20.000 till 30.000 förlorade män per månad.

Samtidigt som Scott ritter påstår 20-40 ggr fler ukrainare går förlorade.

Du påstår en återförsäljare av spik och plankor är en militär måltavla. I ett köpcentrum.

Vem är dummast av er?

Jag kan inte ärligt talat säga vem.
Ukrainas försvarslinjer ju är byggda av plank och spik så klart att det är ett militärt mål.
Vet du vem som är dummsst?.

Det är DU.
Citera
2024-05-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Hur ska Ungern få sin gas efter nyår?

Det får du fråga dom. Jag har inte en susning om hur gas exporten fungerar.
Citera
2024-05-29, 18:14
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Ja. Om Ryssland skickar falska GPS blir det så. Brittiska försvarsministern höll ju på att få sig ett kallbad i Östersjön när hans flygplan visade fel GPS-höjd, efter det stoppades all flygtrafik över Östersjön.

Uppenbarligen begriper du inte ett dugg av vad du pratar om.
Men för all del. Berätta hur det går till när Ryssland ”skickar falska GPS signaler”.
Citera
2024-05-29, 18:17
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ukrainas försvarslinjer ju är byggda av plank och spik så klart att det är ett militärt mål.
Vet du vem som är dummsst?.

Det är DU.

Ok lögnare....vart har du källan på att det var ett militärt mål.
Citera
2024-05-29, 18:17
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Det får du fråga dom. Jag har inte en susning om hur gas exporten fungerar.

Jag trodde du hade synat frågan lite djupare. Härav min fråga.
Jag kan berätta, så som det är nu. Det finns en gasledning genom Ukraina som går till Ungern.
Ukraina har sagt att all gas genom denna gasledning är det stopp med, 2024-12-31.
Citera
2024-05-29, 18:20
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Den kommer via pipelines från Turkiet och Turkiet tar den gasen från Ryssland.

Misstänkte det.
Frågan är hur väl detta kommer att tas emot.
Ulf som skulle hjälpa kalkonen in i 🇪🇺, ska kanske berätta att den typen av NYA affärer är no no för 🇪🇺.
Så, glöm 🇪🇺. Sorry.
Citera
2024-05-29, 18:29
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Misstänkte det.
Frågan är hur väl detta kommer att tas emot.
Ulf som skulle hjälpa kalkonen in i 🇪🇺, ska kanske berätta att den typen av NYA affärer är no no för 🇪🇺.
Så, glöm 🇪🇺. Sorry.

..Sorry mods..

Från ett EU-perspektiv så tror jag Erdogan lämnar en del att önska vad gäller demokrati, utveckling och rent allmänt så är det ett starkt Nej för att det landet ska vara en del av Europa inom dom närmsta 10 åren. Lite synd att den hobbydiktatorn ska bygga sina moskéer ute på landsbygden och samtidigt stjäla olja från Syrien från vänner inom familjen. Men vad fan, han blir rikare och i den delen av världen så är allting lite si och så...

Edit:
Jag har arbetat tillsammans med underbart drivna Ukrainare. En av dom hade sågat av sina fingrar i fyllan och villan på högerhanden men arbetade på och byggde underbara innerdörrar när han var nykter. Min snickarkollega är från Turkiet och det var en upplevelse av få att få följa med han ner till Alanya och sedan bila på Turkiska vägar till hans bror och sedan sova över där i byn.

Vad jag vill säga är att Ryska spånhuvuden som nu arbetar för att göra allas våra liv lite sämre, det imponerar inte på mig.
Senast redigerad av Jack.Elam 2024-05-29 kl. 18:35.
Citera
2024-05-29, 18:29
Medlem
Alla vet att Ukraina är genomkorrupt. Men nu har det genomkorrupta landet attackerats av sin granne som är ännu mera genomkorrupt. Graden av korruption spelar liksom ingen roll. Ett dåligt land har blivit sönderbombat av ett ännu sämre land som inte har några problem med att bomba civila bara för att Putins ego inte ska bli sårat. Så fort kriget är över är Putin en död man. Hans egna kommer göra det då han förnedrat moderlandet. Är han smart avslutar han detta kriget och startar ett nytt mot landet därifrån terroristerna kom. När krigsekonomin faller, så går Ryssland mot katastrof. Dessvärre tycks oljesanktionerna inte funka så bra som förväntat, men med lite tur kanske det kan ändras.
Citera
2024-05-29, 18:32
Medlem
attogs avatar
Citat:
Det är trots allt lite underhållande att se hur naiva ni är.
Ni förstår inte att ukraina är ett genomkorrumperat land så en stor del av vapenleveranserna ”försvinner ”
Och ryssland kommer inte att kollapsa TYVÄRR sålänge Indien och Kina vill ha deras olja.
Så ta och läs på och lär er, sluta se på youtube.

Mest underhållande är att läsa din posthistorik.
Många tvärsäkra påståenden. 19 i v f. Men väldigt tvärsäkra.
Jänkarna tröttnar…
Kvinnor och barn som flytt, ska hem och hjälpa till vid fronten. Misstänker att du gärna ser barnen vid fronten.

Du har noll/zero fakta, kunskap eller något att komma med.
Du sprider mest dynga.

10 000 kronor frågan. Tveksamt om du klarar den.
Vad hände 1991?

Är det något som ett kork som du kan svara på?
Tips. Det handlar om två länder, aktuella i tråden och internationell status.
Är frågan svår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in