2024-05-29, 17:48
Medlem
Silfverryggs avatar
Med tanke hur putte och kreml vurmar för det gamla sovjet, inklusive angrepp på andra fd sovjetstater, har de nu återigen bytt ut namnet på trafikpolisen till det gamla sovjet-namnet.
Citat:
Namnet på den ryska trafikpolisen kommer att ändras tillbaka till den sovjetiska statliga bilinspektionen (GAI), enligt nyhetsbyrån Tass.
...
Enligt ryska källor planerar landet nu andra liknande namnbyten, som att döpa om den ryska polisen tillbaka till bolsjevikmilisen. Befälhavaren för den ryska trafikpolisen, generalmajor Mikhail Chernikov, bekräftar att namnbytet till GAI redan har trätt i kraft.
https://www.is.fi/autot/art-2000010461859.html

Hur var det nu igen med att ryssen inte vill återuppliva den gamla dinosauren sovjetunionen?
Citera
2024-05-29, 17:48
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Men det finns en gräns förstår du väl, att bara ösa in pengar i ukraina är ett projekt som kommer att ruinera EU.

Ny dag nya rysstroll...

Nej det kommer inte att ruinera EU, det är en billig försäkring för att stoppa tokdåren Putin och hans gäng. Men vis av erfarenhet så antar jag att du kommer argumentera för varför man ska låta han invadera vänliga länder?
Citera
2024-05-29, 17:50
Bannlyst
USA och EU borde kräva att all män i krigsför ålder som smitit från Ukraina ska åka hem och kämpa före de skickar mera vapen och pengar. 800000 män har stuckit från Ukraina istället för att försvara sitt land.
Inte ett öre förrän dessa desertörer är vid fronten!
Citera
2024-05-29, 17:52
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Hur var det nu igen med att ryssen inte vill återuppliva den gamla dinosauren sovjetunionen?

Den här dök upp i mitt Youtubeflöde, lite vibbar från det gamla Sovjetunionen.. Rättssäkerhet? Ta dig i häcken.

https://www.youtube.com/watch?v=ZVgHfUaI3LY
Citat:
How Russian Prisons Actually Work
Citera
2024-05-29, 17:54
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
USA och EU borde kräva att all män i krigsför ålder som smitit från Ukraina ska åka hem och kämpa före de skickar mera vapen och pengar.

Varför borde vi kräva detta? Vi bor inte i en diktatur som du gör. Ukrainarna bor inte i en diktatur. Ryssarna vill införliva Ukraina i Putins diktatur, är det du kräver?
Citera
2024-05-29, 17:57
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
USA och EU borde kräva att all män i krigsför ålder som smitit från Ukraina ska åka hem och kämpa före de skickar mera vapen och pengar. 800000 män har stuckit från Ukraina istället för att försvara sitt land.
Inte ett öre förrän dessa desertörer är vid fronten!

Behövs inte... Mest kvinnor och barn som flytt och även om det är miljoner ukrainska män som flytt så är det en bråkdel av de miljoner av män som är beredda att försvara sitt land.

Med empatiska känslor för varje ukrainare som är rädda och inte innerst vill. Men inte mindre än 20% är beredda och villiga.

Mattematiken... 1+1 kan aldrig bli tre.
Citera
2024-05-29, 18:01
Medlem
donald12s avatar
Artikel om generation P i ryzzland. Uppväxta under Putins diktatur o redo att dö för honom

"Shortly after turning 18 in February, Daniil Yermolenko fulfilled a long-held wish and signed a contract with Russia’s armed forces. A month later, he voted for the first time, casting a ballot in the presidential election for Vladimir Putin, who had already been in power for six years when Yermolenko was born in 2006.
By late March Yermolenko had completed a basic two-week military training, and he was sent to Berdychi in eastern Ukraine where Russian forces were engaged in a devastating assault as part of its spring offensive.
There, on 4 April, during a storming of a Ukrainian position, Yermolenko found himself separated from his unit, surrounded by intense enemy fire. Before losing contact, Yermolenko reportedly radioed his base: “This is it guys. I am doomed.”"

https://www.theguardian.com/world/article/2024/may/29/thousands-of-russian-youth-die-in-ukraine-war
Citera
2024-05-29, 18:03
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ungern har stärkt sitt militära samarbete med Kina och de är Pro-ryssar och det enda landet som förnyat sina gaskontrakt med Ryssland. EU klarar sig utan Ungern. Allt ungern gör just nu är att blockera stöd till Ukraina.

Hur ska Ungern få sin gas efter nyår?
Citera
2024-05-29, 18:04
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ja youtube är en trovärdig källa 😀 Idiot

Du ser.. Jag bygger mitt liv på att vara ärlig, tala sant.

I den här tråden så backar jag om jag har fel. Jag ber även om ursäkt. Jag kommer även med varningar om när jag är ute på en tunn lina. (Och med tunn lina så menar jag allting under 10mm och jag har sedan ett år sedan lagt mig med vanan att repellera för att koppla av)

Du däremot kom in i mitt liv det senaste dygnet och du går fram som ett yrväder. Allting pekar på att du är ett rysstroll i mängden och med mängden så menar jag att ni är många och ni har alla fel.

Men för all del, ni rysstroll får gärna enligt mig gärna leva kvar i det armod och misär ni skapar för er själva. Men snälla ni, när ni försöker övertyga mig och andra om att Putins haveri till land är ett bra statsskick, ja då kommer det komma folk som käftar emot. Mig inberäknat.
Citera
2024-05-29, 18:05
Medlem
Taggads avatar
Igen om Trump och bomben.
Citat:
Trump: Skulle ha bombat Moskva om jag var president
Donald Trump hävdar att han skulle ha bombat Moskva om han hade varit president vid tiden för Rysslands invasion av Ukraina, uppger källor för Washington Post.

Tidningen har samlat vittnesmål från Trumps möten med potentiella donatorer till hans presidentvalskampanj.
https://omni.se/t/omvarldens-svar/4a00b0fe-f020-44e7-96ba-9c69577cc60e
Trump och Putin har mycket gemensamt i det att båda är mytomaner med grava samarbetsproblem. Tvillingsjälar. Ändå är uppgiften en tagg i sidan på dom som sålt-sin-själ-för-rubel och satt sitt sista hopp till samverkan dom emellan.
Senast redigerad av Taggad 2024-05-29 kl. 18:13.
Citera
2024-05-29, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Hur lång tid kan det vara innan putler/ryzzland helt klappar ihop? Halvår? Ett år? Jag ställer champagnen på kylning boys!

Jag tror inte det klappar ihop innan 2026. De har fortfarande kvar en del fondpengar osv. Men måpnga år till fixar dom inte. Och efter kriget kommer de vara helt körda oavsett om de vinner eller förlorar.
Citera
2024-05-29, 18:07
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Hur ska Ungern få sin gas efter nyår?

Den kommer via pipelines från Turkiet och Turkiet tar den gasen från Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in