2024-05-29, 18:06
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Att hylla Putin är väl inte så farligt?
SDs bajsnödiga reaktion tyder på att de faktiskt har blivit ett av Europas mest ryssfientliga partier.

Ni som kallar SD för "ryssvänliga" måste ju vara psykiskt sjuka på något sätt

Allting de har gjort de senaste två åren pekar mot ett nästintill perverst rysshat.

En fasad. De har personer i sitt parti som öppet stöttade Ryssland och lyft fram Putin som en förebild fram till 2022. Men eftersom de är populister så blev de tvungna att utåt sett göra en 180 graders sväng eller begå politiskt självmord.

Men under ytan bubblar deras vurm ännu för Ryssland.

JÅ kunde för helvete inte välja mellan USA:s president och Putin.
Citera
2024-05-29, 18:06
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Och vad är problemet med att en person öppet diskuterar frågor och har åsikter?

Har jag skrivit något om det?
Läste du vad jag skrev?
Är du själv inne på VK och därför du blir förolämpad?

Att vara anställd på kommunikationsavdelningen hos Sveriges näst största parti och ha sådana kopplingar. Du får tycka som du vill men han blev tagen ur tjänst och sen sa han upp sig.
SD har haft extremt hög svansföring kring sitt trollande men nu gick det inte längre.
Citera
2024-05-29, 18:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Varför svamlar du då min fråga var som ett svar på "Jaha, han har en kompis som inte heller är sosse eller miljöpartist.
Vad vill du ha sagt med det?".

Har du såna personer vänner som jag frågade om i motfrågan?
Tycker du det är det normala och vanliga för en vanlig svenne att att ha vänner likt dom jag beskrev i motfrågan. Vi postar den igen för trådens skull.

Hänger du också på VK och har personer, likt Alexander, som vänner som är Säkerhetsrisker, konspirationsteoretiker, förintelseförnekare, kremlvänliga, högerextrema?
Och då frågar jag varför du undrar.
Jag kunde jag bara sagt att - jag är inte ämnet för tråden, försök hålla dig till ämnet.

Numer vet man inte vilka en normal svenne vågar umgås med eller vilka åsikter en normal svenne vågar ha - - men förr när folk inte var rädda för repressalier från arbetsgivare, medlöpare och andra så hade människor alla möjliga åsikter och kunde ge uttryck för dem.
Det var då - när PK-linjen inte var det enda alternativet som godkändes och alla ska tycka lika.
Då - när vi fortfarande trodde på demokratiska principer i det här landet.
Citera
2024-05-29, 18:09
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Har jag skrivit något om det?
Läste du vad jag skrev?
Är du själv inne på VK och därför du blir förolämpad?

Att vara anställd på kommunikationsavdelningen hos Sveriges näst största parti och ha sådana kopplingar. Du får tycka som du vill men han blev tagen ur tjänst och sen sa han upp sig.
SD har haft extremt hög svansföring kring sitt trollande men nu gick det inte längre.

Vafan är vk.
Citera
2024-05-29, 18:10
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sverige är en skendemokrati. Vi har inte längre åsiktsfrihet och vi har inte längre yttrandefrihet.
Det blir rejäla repressalier för de som inte följer strömmen. Detta styrs av våra politiker och media i samförstånd - därmed slår man undan de rättigheterna för människor som inte fogar sig i "godkända åsikter".

Han får lämna sitt arbete efter uthängning i media och fördömande av rikspolitiker.
Han är inte politiker, han inte en roll där han företräder någonting - han hade ett arbete som han förlorar på grund av att han var öppen med sina åsikter.

Spelar ingen roll, han går emot företagets policy. Han passar inte in, men det finns mycket jobb i Ryssland åt honom
Citera
2024-05-29, 18:11
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
En fasad. De har personer i sitt parti som öppet stöttade Ryssland och lyft fram Putin som en förebild fram till 2022. Men eftersom de är populister så blev de tvungna att utåt sett göra en 180 graders sväng eller begå politiskt självmord.

Men under ytan bubblar deras vurm ännu för Ryssland.

JÅ kunde för helvete inte välja mellan USA:s president och Putin.

Du är psykiskt sjuk. SD har varit ryssfientliga i över 10 år.

De pratade om den "farliga" ryssen redan för 12-13 år sedan. Deras ständiga rysshat är en av anledningarna till att jag är tveksam till SD.
Senast redigerad av Zloth 2024-05-29 kl. 18:15.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nu är det iofs DN som jag refererar till och inte Expressen.
För det jag skrev om står inte i Expressens artikel.
Att du inte vet skillnaden på DN och Expressen är högst tragiskt.
Du kanske anser att det normala för en vanlig svenne är att ha vänner som hänger VK och som är säkerhetsrisker, konspirationsteoretiker, förintelseförnekare, kremlvänliga, högerextrema.... eller?
Som privatperson är det en sak men denna personen jobbade på SDs kommunikationsavdelning, det hoppas jag att du förstår. SD är Sveriges näst största parti.
Han var mao en privatperson.
Inte politiker.
Inte myndighetsutövare
Utan privatperson
Citera
Avstängd
Adidass avatar
“Åkesson säger att han inte läst i detalj vad mannen sagt, men att det naturligtvis är ”jättedåligt” om mannen hyllat Putin.

– Det förtjänar kritik att en sån här person med den typen av åsikter, även om man inte har de åsikterna i dag, säger han, så är det klart att det är ju ett misstag hos oss. Han borde inte ha blivit anställd med den bakgrunden”

Där har vi det svart på vitt - SD har blivit ett PK parti i mängden och förespråkare av åsiktskorridor precis som de andra. Skamligt att se.
Citera
2024-05-29, 18:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Spelar ingen roll, han går emot företagets policy. Han passar inte in, men det finns mycket jobb i Ryssland åt honom
Företaget?
Är det övriga partiers och media du menar då?
För sitt arbete på SD har han ju uppenbarligen skött utan att de haft något att klaga på.

Vi har alltså riksdagspolitiker och media som avgör vad en privatperson i Sverige får ha och uttrycka för åsikter.
Det rullar ju fint med de demokratiska principerna.
Citera
2024-05-29, 18:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
“Åkesson säger att han inte läst i detalj vad mannen sagt, men att det naturligtvis är ”jättedåligt” om mannen hyllat Putin.

– Det förtjänar kritik att en sån här person med den typen av åsikter, även om man inte har de åsikterna i dag, säger han, så är det klart att det är ju ett misstag hos oss. Han borde inte ha blivit anställd med den bakgrunden”

Där har vi det svart på vitt - SD har blivit ett PK parti i mängden och förespråkare av åsiktskorridor precis som de andra. Skamligt att se.
Jag kan bara instämma.
Citera
2024-05-29, 18:17
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Vid besöket TV4 gjorde hos SD satt två personer och spred propaganda genom anonyma konton.

Nu har Expressen gjort en liten neddykning i det ena av dom två nättrollen. Och det visar sig vara en rysk nazist med mycket Putin-vänliga och anti-Ukrainska åsikter. Expressen läser lite på Edboms Twitter (aka. X), som han nu har stängt.

Alexander Edbom går så långt som att önska att Ryssland invaderar och ockuperar Sverige.
Kan inte vi låta Ryssland ockupera Sverige?
När Storbritannien skickade NLAW till Ukraina gnällde Edbom över att det var "dålig PR för Sverige" att UK skickade "Svenskdesignade vapen till nazister".

Vad vet vi om den här ryssjäveln hos SD?

Avslöjades i SD:s trollfabrik – hyllar Putin

Alexander Edbom, 35, har pekats ut som en av de centrala personerna i SD:s trollfabrik.

Expressen kan nu avslöja att han under flera år har hyllat Putin, spridit Kremls propaganda och lagt skulden för kriget på Ukraina.
https://www.expressen.se/nyheter/sve...-hyllar-putin/

Inte bra.
Nu har han tagit konsekvenserna.
Det är bättre.

SD är ett parti som faktiskt är raska på att rycka upp ogräset med de bruna rötterna.

Ukraina kriget är väldigt infekterat.
Men petar man med käppen på björnen så slutar det illa.
Jag tvekar inte en sekund på att Putin är kapabel att trycka på knappen o förvandla stora delar av Europa o Nordamerika till radioaktivt glas. Fram till dess avfolkas Ukraina o västvärldens ekonomi utarmas av kostnaderna.
Citera
2024-05-29, 18:19
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Varför rensar inte SD ut alla jävla rysstroll?
Det här sänker förtroendet mycket mer för SD än TV4s avslöjande om trollfabriker.
Självklart så vet SD att är ett rysstroll och ändå får han hålla på!
Hur många gånger har inte SD’s ”förtroende sänkts” vid det här laget? Ändå är de kvar och har dessutom blivit en maktfaktor.

Du har inte noterat att det är dags för Go. Fuck. Yourself? Det går liksom inte att vara tydligare.

Trump, Elon Musk, Javier Milei m.fl. visar vägen, folk är jävligt trötta på det fega fjantandet som du förespråkar. Morgondagen tillhör inte längre dig, ynkrygg. Go fuck yourself.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in