Citat:
Ursprungligen postat av
slurppen
Vem som är dum och hur du tolkar information kan diskuteras. Men annars kan du läsa andras länkar där SAAB/Kockums erbjuder alternativ med eller utan sluss. så vi får väl se om de överhuvudtaget kommer att lyckas sälja några ubåtar utanför Sverige.
Ja, det är du som är dum i huvudet. Dina svar är uppenbara bevis på det.
Helt meningslöst pladder är det du kommer med. Vad är
"Men annars kan du läsa andras länkar där SAAB/Kockums erbjuder alternativ med eller utan sluss." tänkt att vara ett svar på? Vad har jag skrivit som gör det till ett rimligt svar?
Eftersom du använder en urusel meningsuppbyggnad, blir det lite otydligt vad du menar med
"så vi får väl se om de överhuvudtaget kommer att lyckas sälja några ubåtar utanför Sverige." Vad jag läser eller inte läser påverkar inte Saab-Kockums affärer. Om det är en helt fristående mening, är det meningslösa självklarheter som inte reflekterar innehållet i tidigare text på något sätt. "Vi får se vad som händer" är inte någon förklaring eller argument av/för dina påståenden.
Citat:
Ursprungligen postat av
slurppen
"Norge motiverar bland annat sitt beslut med att de vill ha ubåtar som bygger på en existerande design. Då minskar risken för att det blir förseningar och högre kostnader. Den ubåt som Saab bygger till Sverige, A26, är en helt ny design och har bland annat en ny typ av lucka i fören där det går att transportera specialsoldater eller ha utrusning som ska flyttas ut under vatten."
Så ibland är nya lösningar inte det bästa när man vill köpa nytt. Som nu ligger på sju års försening och merkostnader. På en produkt som ingen utomstående hittills har varit intresserad av. Om och när de lyckas med luckan så kan intresset ändra sig. Om du inte håller en bättre ton. Och bevisligen inte inte klarar av att argumentera. Så kommer jag inte att svara dig.
Jaha? Ett lösryckt citat ur en okänd artikel? Du tycker det visar något negativt om luckan, antar jag. Påståendet i texten var att Norge inte ville ha en ny design, utan något gammalt som bara uppgraderats. Då är det självklart att nyutveckling inte är aktuellt. Det säger inget negativt specifikt om slussen. Förutom att det är något nytt, förstås.
Att Norge tackade nej till A26 kan inte ur det du skriver härledas till slussen. Att A26 är ett sämre alternativt för att den är nyutvecklad, istället för något gammalt uppgraderat... Ja, det får man väl tycka. Med den mentaliteten stannar man dock i utvecklingen. Din älskade F-35 skulle aldrig ha blivit av om man tänkte så.
Du svarar ju inte som det är nu. Dina osammanhängande inlägg som inte bemöter det man skriver, är inte något man kan kalla svar, så det är väl skit samma om du skriver något meningslöst som vanligt, eller inget alls. Det är lika informerande.