2024-05-28, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Gnaget stod väl för 50% av alla 0-0 och 1-0 matcher så nu när även de står för 5-2, 6-2 och 0-5 insatser så höjs snittet i hela serien.
Gnaget har gjort mest mål efter Malmö och Djurgården som toppar, och har släppt in flest.

Det var det inte så många som såg komma inför säsongen.
Citera
2024-05-28, 21:53
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
54 % enligt svenska spel på att DIF vinner. Sett till lag, form och historik kanske underprisat t.om.

Bias inkluderat.
Absolut. Men derby o Djurgårn är inte alltid succé.
Citera
2024-05-28, 21:54
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag säger som när jag spelade poker, det är alltid 50/50, antingen vinner eller så förlorar man (skit i oavgjort nu)
😄 Inte svårare än så faktiskt.
Citera
2024-05-28, 21:57
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Är det inte samma internationellt där konstgräset inte är en faktor?

Försökte kolla upp lite statistik lite snabbt men hittade väl inget speciellt såg ut som mer mål totalt sett i PL iaf och ganska få 0-0 matcher.

Tror iaf det handlar mer om att det görs fler mål totalt sett än någon konstgräs effekt som enbart rör konstgräs länder, skulle vara kul att se statistik på det om nån är bra på att hitta siffror.
Utvecklingen går ju framåt. O det har gått i offensiv riktning. Kolla vårt landslag. Försöker spela positiv o kreativ fotboll o läcker som såll.

I de stora o bra ligorna är det så enkelt att spelarna är bättre antar jag. Utbudet på offensiva spelare är ju mkt större idag.

Men i allsvenskan tkr jag det syns hur svårt många lag har att spela på underlag som inte är deras vanliga.
Citera
2024-05-28, 22:08
Medlem
ardagulers avatar
Spännande med derby, om det hade gått så hade man jobbat förlust för båda lagen. Såg Mackräkan ute på promenad vid Vasaparken idag. Han missar väl matchen?
Citera
2024-05-28, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Utvecklingen går ju framåt. O det har gått i offensiv riktning. Kolla vårt landslag. Försöker spela positiv o kreativ fotboll o läcker som såll. .

Jo tack för påminnelsen 😂

4 4 2 är dött och hellre förlora med 4-5 än vinna med 1-0 är ju tänkandet
Citera
2024-05-28, 23:17
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Är det inte samma internationellt där konstgräset inte är en faktor?

Försökte kolla upp lite statistik lite snabbt men hittade väl inget speciellt såg ut som mer mål totalt sett i PL iaf och ganska få 0-0 matcher.

Tror iaf det handlar mer om att det görs fler mål totalt sett än någon konstgräs effekt som enbart rör konstgräs länder, skulle vara kul att se statistik på det om nån är bra på att hitta siffror.
Kan bara titta upp senaste 5 års perioden och det är ingen större skillnad. Inte i toppligorna iallafall. Bundesliga hade högre snitt än senaste 5 i år men så liten skillnad på 0.10-0.20 senaste 5.

Premier League sticker ut med snitt strax över 3 i år efter 5 senaste där det varit på runt 2.6.

La Liga står stilla.

Ligue 1 och Serie A hade mindre mål eller stod stilla i år jämfört med senaste 5.

Allsvenskan har stått stilla på runt 2.6-2.7 senaste åren. I år är ovanligt med över 3. Ovanligt få kryss. Tillfällighet snart halvvägs eller om det håller i sig får vi se. Men mer konstgräs är inget nytt så isåfall skulle målgörandet ökat tidigare tänker jag.

Tror på tillfälligheter snarare än att detta är någon ny offensiv inriktning i Svensk fotboll. Tabellen ganska ihoptryckt mitt med två klara topplag och Västerås hopplöst sist.
Citera
2024-05-28, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Kan bara titta upp senaste 5 års perioden och det är ingen större skillnad. Inte i toppligorna iallafall. Bundesliga hade högre snitt än senaste 5 i år men så liten skillnad på 0.10-0.20 senaste 5.

Premier League sticker ut med snitt strax över 3 i år efter 5 senaste där det varit på runt 2.6.

La Liga står stilla.

Ligue 1 och Serie A hade mindre mål eller stod stilla i år jämfört med senaste 5.

Allsvenskan har stått stilla på runt 2.6-2.7 senaste åren. I år är ovanligt med över 3. Ovanligt få kryss. Tillfällighet snart halvvägs eller om det håller i sig får vi se. Men mer konstgräs är inget nytt så isåfall skulle målgörandet ökat tidigare tänker jag.

Tror på tillfälligheter snarare än att detta är någon ny offensiv inriktning i Svensk fotboll. Tabellen ganska ihoptryckt mitt med två klara topplag och Västerås hopplöst sist.

Jo håller nog med om det är samma sak i andra ligor.

Kanske lite yngre tränare som vill se mer offensiv fotboll och riskerar mer är svaret?
Citera
2024-05-29, 01:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Helt klart anmärkningsvärt att efter 11 omgångar har Västerås gjort 4 (!) mål. Nu har jag sett en del av deras matcher och visserligen är Ali vårsäsongens största målsunpare men efter såhär många matcher är det lite naivt å kalla det otur. Man är helt enkelt inte tillräckligt bra.

-

Annars är det en enorm tyngd som lyfts från axlarna efter gårdagens seger mot Blåvitt. Lider med vf & feldgrau och övriga vettiga Göteborgare härinne för det är inte lätt när favrotlaget går så tungt.

Lite andrum har vi iaf skaffat oss iaf. Alltid nåt efter söndagens väntade förlust mot Häcken.
Citera
2024-05-29, 05:57
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Helt klart anmärkningsvärt att efter 11 omgångar har Västerås gjort 4 (!) mål. Nu har jag sett en del av deras matcher och visserligen är Ali vårsäsongens största målsunpare men efter såhär många matcher är det lite naivt å kalla det otur. Man är helt enkelt inte tillräckligt bra.

-

Annars är det en enorm tyngd som lyfts från axlarna efter gårdagens seger mot Blåvitt. Lider med vf & feldgrau och övriga vettiga Göteborgare härinne för det är inte lätt när favrotlaget går så tungt.

Lite andrum har vi iaf skaffat oss iaf. Alltid nåt efter söndagens väntade förlust mot Häcken.

Grattis till en sjukt viktig seger!

Är inte större än att jag gärna sett er svettas ordentligt över sommaren Oavsett resultat på söndag är ni nu i ett helt annat rum än om resultatet hade gått annorlunda denna match.
Citera
2024-05-29, 08:44
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
54 % enligt svenska spel på att DIF vinner. Sett till lag, form och historik kanske underprisat t.om.

Bias inkluderat.

Japp, 23% för Bajen, 26% oavgjort. Motsvarande för BP-MFF är 17%, 20% och 64%. Slå Bajen slå (underifrån)
Citera
2024-05-29, 08:46
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Spännande med derby, om det hade gått så hade man jobbat förlust för båda lagen. Såg Mackräkan ute på promenad vid Vasaparken idag. Han missar väl matchen?

Ja hans knä är paj ännu, beräknas tillbaka till gais away. Hoppas han lägger sin tid på att jaga tjejer på instagram eller nåt så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in