2024-05-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Bra analyser? Självklara frågor? Hon tar upp j Jocke från ingenstans, när ingen här varit eller är emot att man är ledig från förskolan ens. Det är inte ens det någon här pratar om.. så hennes analyser är bara för att hon inte har något att komma med. Hon pratar som att det hon varit med om och tycker är fakta, än att gå på riktig forskning eller vad pedagoger och de som jobbar med barn tycker.

Man skolar inte in en 3 1/2 åring för att typ direkt efter dra iväg i en vecka. Det är egoistiskt. Chrippa får väl palla sig till Sverige och träffa Chloe denna gång istället. Men egot är viktigare än sitt barn.
HUR?
Jocke ville varken ha sina barn på förskola och svensk skola alls, det vet du. Du vet också att Chrippa och Julia skulle flytta utomlands tillsammans med Chloe och att hon inte skulle få gå i förskola. Var var invändningarna då?

När sten kastas i glashus så ifrågasätter sunda individer personen som ”sa’t” sas. Jocke har dragit in hela släktträdet attacken på Chrippa. Jonna, Lillen, mamma, plastfarsa, Jacke. Låt honom äta upp det misstaget.

Han ifrågasätter Chrippas lämplighet som föräldrer och får acceptera en väldigt MILD analys av sitt föräldraskap. Socialen skulle ingripa direkt om dom visste hälften av det jag vet.

Chrippa flyttar tillbaka till Sverige i år för att det ska fungera med att Lillen går i förskola. Det vet du. Varför nämner du inte det?

Jag tycker att människor med expertis ska vara beslutsfattande i Sverige. Inte en bitter broder som under åratal har terroriserat familjen Berg och nu vill hämnas för att brorsan till slut har valt bort honom.

Chrippas lämplighet som förälder har utretts och socialnämnden har godkänt umgängesavtalet.
Citera
2024-05-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det stämmer. Han är en av flera målsäganden i fallen som bland annat utreds som grovt förtal.

Påstår du här att det enda Chrippa är inblandad i detta är som målsägande?
Ingenting annat?
Citera
2024-05-28, 23:10
Medlem
MP-44s avatar
vem som får vårdnad eller hur det ska lösas är tämligen ointressant. både han och julia kommer ju åka på ekobrott båda två. så det kommer ju bli en fosterhemsplacering. det finns inte ens 1% chans att någon av dom kommer klara sig från det. och det vet dom ju såklart redan om. SÅ dumma i huvudet är dom inte att dom inte förstår att det är kört. det blir inga månader hit eller dit. det blir många och långa år. 7-9 år sådär. och sen ut hemlös med ett skuldberg resten av livet.
Citera
2024-05-28, 23:12
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MP-44
vem som får vårdnad eller hur det ska lösas är tämligen ointressant. både han och julia kommer ju åka på ekobrott båda två. så det kommer ju bli en fosterhemsplacering. det finns inte ens 1% chans att någon av dom kommer klara sig från det. och det vet dom ju såklart redan om. SÅ dumma i huvudet är dom inte att dom inte förstår att det är kört. det blir inga månader hit eller dit. det blir många och långa år. 7-9 år sådär. och sen ut hemlös med ett skuldberg resten av livet.
7 år? Knappast

Vad är det för brottsrubricering han är misstänkt för?

Är han ens anmäld?
Citera
2024-05-28, 23:22
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MP-44
7-9 år är bara i dina drömmar.
Som tur är lever resten av oss i verkligheten.
Citera
2024-05-29, 00:19
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
7 år? Knappast

Vad är det för brottsrubricering han är misstänkt för?

Är han ens anmäld?
Runar fick ju 2,5 år på kåken för att undanhållit 2 miljoner i skatt,och om nu chrippa har tjänat 6 till 7 miljoner utan att skatta,Säg att han åtminstånde måste skatta 50 procent så blir det nog ett längre fängelsestraff
Citera
2024-05-29, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
https://mrkoll.se/person/Julia-Emmy-Puhakka-Badstugatan-2-Karlskoga/uerAcYfrkyqRaQDYuqsqqkuerAuerAcYfrkyqRaQkyqRaQsqqk cYfr

Inte sen 2021. Hon och Chrippa var ihop till juni 2023. Men egen lägenhet sedan jan 2024 ja.

Fattar inte poängen med att ständigt ljuga om saker ja.
Att Julia är bostadslös har varit en trådsanning i flera månader.

Hur länge bodde Olivia i Chrippas lägga? Vet du?
Citera
2024-05-29, 00:56
Medlem
geek12s avatar
Citat:
HUR?
Jocke ville varken ha sina barn på förskola och svensk skola alls, det vet du. Du vet också att Chrippa och Julia skulle flytta utomlands tillsammans med Chloe och att hon inte skulle få gå i förskola. Var var invändningarna då?

När sten kastas i glashus så ifrågasätter sunda individer personen som ”sa’t” sas. Jocke har dragit in hela släktträdet attacken på Chrippa. Jonna, Lillen, mamma, plastfarsa, Jacke. Låt honom äta upp det misstaget.

Han ifrågasätter Chrippas lämplighet som föräldrer och får acceptera en väldigt MILD analys av sitt föräldraskap. Socialen skulle ingripa direkt om dom visste hälften av det jag vet.

Chrippa flyttar tillbaka till Sverige i år för att det ska fungera med att Lillen går i förskola. Det vet du. Varför nämner du inte det?

Jag tycker att människor med expertis ska vara beslutsfattande i Sverige. Inte en bitter broder som under åratal har terroriserat familjen Berg och nu vill hämnas för att brorsan till slut har valt bort honom.

Chrippas lämplighet som förälder har utretts och socialnämnden har godkänt umgängesavtalet.

wtf? Jag har inte pratat ett skit om förskolan mer än inskolningen? Inskolningen och veckorna efter inskolningen är väl klar för båda barnen? Då är det inga problem att vara ledig med barnen.
Flyttar de utomlands vem bryr sig? Jag snackar enbart om inskolningen och en kort tid därefter. Att man inte skolar in ett barn för att direkt sen dra i väg med barnet i över en vecka.

Sen om Chrippa och Julia väljer att bo i Marbella och låta Chloe gå i förskolan där så är det väl bra om de är överens om nånting? För det är fortfarande inte det jag ältat i denna tråd. Eller om hon inte går på förskolan där nere så är det fortfarande deras beslut, även om jag inte skulle tycka det var en bra ide, men det är ju ändå deras val. Sen om de inte vill barnets bästa är en annan sak.
Senast redigerad av geek12 2024-05-29 kl. 01:00.
Citera
2024-05-29, 01:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Runar fick ju 2,5 år på kåken för att undanhållit 2 miljoner i skatt,och om nu chrippa har tjänat 6 till 7 miljoner utan att skatta,Säg att han åtminstånde måste skatta 50 procent så blir det nog ett längre fängelsestraff
Max 6 år får han för skattebrotten. Det är han värd. Kanske hjärnan börjar fungera efter det.

Har nog bara gåtts igenom trettielva gånger som allt annat i denna tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av geek12
wtf? Jag har inte pratat ett skit om förskolan mer än inskolningen?
Sluta mata. Bara ett tips.
Senast redigerad av frason 2024-05-29 kl. 01:24.
Citera
2024-05-29, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Påstår du här att det enda Chrippa är inblandad i detta är som målsägande?
Ingenting annat?
Jag påstår ingenting om ekonomisk brottslighet eftersom jag inte vet något om det och har ingen insider information. Men Jocke har vetat om allt i år, har uppsåtligen deklarerat en lägre inkomst åt Chrippa. Anjo visste detaljerna i Chrippas ekonomiska plan sen december.

Varken Linnea eller Chrippa har blivit kallade till förhör som tilltalade, inte heller är dom delgivna misstanke om brott.

Chrippa förhördes bara när han satt anhållen för påstått hot och misshandel, Ej säker om det är nedlagt men det är en tidsfråga, allt är lögn.

Sen har han inte blivit kallad till fler förhör för något som Jocke och Anjo har förtalat om. Inte ens det mordhoten mot Anjos barn som ska finnas på video. Brott mot barn ska utredas skyndsamt.

Lite ologiskt sen att Jocke hade ett långt samtal eller telefon förhör med Eko i december, mens Chrippa inte har fått en enda fråga.

Den som sa’t, han var’t kanske
Citera
2024-05-29, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Jocke har ju deklarerat åt Chrippa, hur går det gör honom? Cellen bredvid?
Citera
2024-05-29, 03:40
Medlem
Citat:
Jocke har ju deklarerat åt Chrippa, hur går det gör honom? Cellen bredvid?

Fast vet du att just den/dedeklarationen/erna Jocke hjälp honom med är felaktig/a?

Och det är ju Chrippa som är ansvarig för sin deklaration och han är den som signerar/skriver under att den är korrekt.

Om någon privatperson hjälper mig med min deklaration så är ju jag ändå den som är ansvarig.

Jocke har väl hjälpt honom i egenskap som privatperson eller har jag fel?

Eller är det andra regler som gäller för Chrippa? Det tenderar som att du i andra inlägg anser det.

Cellen bredvid skriver du. Då antar jag att du trots allt tror på någon form av straff för Chrippa.
Senast redigerad av 111-111 2024-05-29 kl. 03:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in