2024-05-28, 23:02
Medlem
Addhocs avatar
Aa jisses, var börjar man när det är så mycket som är skevt med så många…

Christoffer och Rosanna: Här har vi ett par som gillar att munhuggas i parti och minut. Båda kör med ”oneliners” där de pikar varandra och det var charmigt några ggr men blir tröttsamt i längden, både för oss tittare och troligtvis för dom själva också framgent.
Jag uppfattar det som att de stör sig på varandras egenheter men inte erkänner det utan drar till med humoristiska ”punchlines” istället. Det kan finnas två orsaker till det. Antingen vet de inte själva hur mycket de stör sig på varandras egenheter och vad det har för påverkan på attraktionen, eller så vet de egentligen det (lite undermedvetet/halvt dolt under ytan) men kör den mjukare vägen tills det inte går längre.
By the way; VARFÖR har Christoffer sina byxor exakt i midjan istället för lite nonchalant på höften? Det är garanterat avtändande för vilken kvinna som helst och lägg till att Rosanna inte är en person som skiter i det estetiska, ja då är Christoffer definitivt i riskzonen här. Han får ju nästan armsvett i byxlinningen och skinkorna framhävs där bak i kombination med byxben som blir för korta. KATASTROF i ett sånt här känsligt läge där allt väger på en knivsegg!

Torsten och Anastasia: Torsten behöver inte förebrå sig själv för att vara ytlig. Alla människor attraheras av olika utseenden, utan att kunna sätta fingret på varför vi attraheras av just dem.
De flesta vi möter tilltalar oss inte utseendemässigt så till den grad att vi fastnar för dem som potentiell partner (och tur är väl det för helvete vad jobbig tillvaron skulle vara om det var tvärtom).
Däremot så säger vi inte till dem att de är fula för det. Det tror jag iofs inte att Torsten gjort heller, trots sin vilja att vara tydlig i tid och otid. Men han har helt klart uttryckt sig alldeles för okänsligt angående detta. Han framstår som hyfsat känslokall men har inga problem att logiskt förstå när han gjort fel. Lite aspig kort och gott.

Jimmi och Linnea: Aldrig att Jimmi begått övergrepp i juridisk mening. Inte mitt i en tv-produktion som ska sändas i nationell tv.
Däremot tror jag att Linnea från sin sida varit jättetydlig med att hon behöver ”space” (det har vi och Jimmi kunnat höra i några avsnitt) men kanske mindre tydlig i vad det innebär mer konkret.
Jimmi som varit uppe i det blå har tolkat det som att inte prata så mycket om gemensam framtid och att med ord visa att han greppat deras olika ”språk” och behov, men trott att han ändå ska fortsätta vara ömsint, hålla om, stryka och klappa på henne som ett bevis för att han fortfarande finns här trots att hon är osäker på vad hon känner.
DET slog bakut fullständigt eftersom det kvävde Linnea ännu mer och hennes känsla blev att han inte alls lyssnade och respekterade henne när han fortsatte ta på henne trots att hon ville ha fysisk distans.
En total krasch i massuppfittning om vad ”space” faktiskt betyder.

Mattias och Emmy: De är så helylle och gudfruktiga att änglarna får dåligt samvete. Behövs inte dissikeras mer.
Senast redigerad av Addhoc 2024-05-28 kl. 23:17.
Citera
2024-05-28, 23:06
Medlem
Tjatsex såklart.

Vanligt förekommande hos osäkra män. Jim har jättestarka behov av närhet, beröring och bekräftelse. Utan detta blir han osäker och mår dåligt.

Snälla, bara lite? Jag skulle må så bra av det. Snyftar. Får något mörkt i blicken. Börjar kladda.

Nej usch. Stackars fina Linnea.
Citera
2024-05-28, 23:09
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Finns det någon porrip-off på detta än? Analt vid första ögonkastet?
Freudian Slip körde med "Befruktning vid första ögonkastet" i en sketch: https://youtu.be/D5MIaVp1nP4?si=7EAQ5cN829KduhC6&t=81

Rätt kul!
Citera
2024-05-28, 23:12
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBat
Torsten måste ju ha asperger, noll insikt varken om sina egna eller andra känslor, och säger plumpa saker utan att ens fatta det. Speciella nörd-intressen. Känns fejk när han gråter. 100% asp

Hur kan HAN tycka att hon är oattraktiv?? Har han sett sig själv i spegeln? Hon är gudinna även utan att jämföra med honom, men jämte honom är hon WOW. Haha. Så märkligt.

Men vaddå!? En person kan väl vara oattraktiv för mig och samtidigt attraktiv för någon annan?
Om jag inte tycker att en person attraherar mig utseendemässigt så innebär ju inte det att den personen är ful för det, oaktat vilken ”nivå” jag själv håller så att säga.
Måste jag tycka att alla är attraktiva för att de i andras ögon har en utseendemässigt högre rang än mig? Och måste jag då per automatik tycka att alla är fula som möjligen har en lägre utseendemässig rang än mig själv?

Självklart inte. Attraktion är något oförklarligt, något man känner utan att veta exakt varför.
Däremot är Torstens sociala kompetens kapad, ja aspig.
Citera
2024-05-28, 23:13
Medlem
bakispillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Spanade på Jimmis gamla instagrainlägg och snubben stinker oskuld (fick väl till det för första gången under programmet). Hade inte varit förvånad om han sökte in endast för att få chansen att doppa, är nog svårt för honom att hitta någon annars. Bara en sådan sak att han hänger på ett ålderdomshem (!) på sin fritid får varningsklockorna att ringa.

Precis så. Det var känslan jag fick från första början. Det var som att grabben bara var glad över att få vara i närheten av en tjej.

Oskuld-vibbar deluxe.
Citera
2024-05-28, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bakispiller
Precis så. Det var känslan jag fick från första början. Det var som att grabben bara var glad över att få vara i närheten av en tjej.

Oskuld-vibbar deluxe.

Han har ju barn. Så inte troligt att exet har inseminerat sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men vaddå!? En person kan väl vara oattraktiv för mig och samtidigt attraktiv för någon annan?
Om jag inte tycker att en person attraherar mig utseendemässigt så innebär ju inte det att den personen är ful för det, oaktat vilken ”nivå” jag själv håller så att säga.
Måste jag tycka att alla är attraktiva för att de i andras ögon har en utseendemässigt högre rang än mig? Och måste jag då per automatik tycka att alla är fula som möjligen har en lägre utseendemässig rang än mig själv?

Självklart inte. Attraktion är något oförklarligt, något man känner utan att veta exakt varför.
Däremot är Torstens sociala kompetens kapad, ja aspig.

Fittan ska inte lida för att kvinnan är ful
Citera
2024-05-28, 23:24
Medlem
bakispillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Han har ju barn. Så inte troligt att exet har inseminerat sig.

Fittan ska inte lida för att kvinnan är ful

Det må vara. Men det kändes fortfarande som att han sökte in till programmet för att få en flickvän serverad av produktionen. Eller i detta fall, en fru.
Citera
2024-05-28, 23:26
Avslutad
Citat:
Det må vara. Men det kändes fortfarande som att han sökte in till programmet för att få en flickvän serverad av produktionen. Eller i detta fall, en fru.

Det är sant. Han kände redan efter en timme att hon var den rätta.

Undrar vad som hände på campingen.. Gled in med ett finger när hon sov på mage?
Citera
2024-05-28, 23:35
Medlem
Rätt talande för hur sexistisk produktionen är egentligen åt bägge håll och hur förlegade könsroller kommer till ytan i de mest subtila sätt.

Återigen Anastasia och Torsten.

Varför får inte Anastasia råd om hur hon kan tolka Torsten på ett annat sätt, än att han menar att hon är värdelös?

Varför tar de inte ens upp att Anastasia snackar skit om Torsten framför hennes vänner?

Varför lyckas Kalle omformulera att Torsten egentligen projicerar när hon kallar Anastasia elak?
Citera
2024-05-28, 23:36
Medlem
bakispillers avatar
Citat:

Haha, man kan ju spekulera. Men han lär ha varit rätt otäck med tanke på att dom t.o.m. åkte hem i separata bilar.
Citera
2024-05-28, 23:38
Avslutad
Citat:
Haha, man kan ju spekulera. Men han lär ha varit rätt otäck med tanke på att dom t.o.m. åkte hem i separata bilar.

Ja och dom sov inte ihop sista natten.. Han ser verkligen creepy ut..
Citera
2024-05-28, 23:39
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:

Var det på campingen "något" hände?

Var det inte innan dess?

Eller är det jag som rör ihop det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in