Citat:
Ursprungligen postat av
Cameltotem
Min analys efter kolla ett par säsonger och några avsnitt in i denna säsong.
Jimmi och Linnea
Jimmi har någon bokstavskombination. Sättet han interagerar med folk är inte naturligt och stundtals skrämmande, speciellt de intensiva stirrningarna. Inte undra på Linnea blir obekväm. Dock måste jag säga han har en otrolig röst och extremt duktig på formulera sig. Ser karriärmöjligheter för honom inom media branschen!
Linnea verkar ju generellt rätt kräsen, hon är ju ingen snygg brud ska sägas. Tror hon borde inse var hon ligger på marknaden.
Oavsett så passar de inte ihop.
Rosanna och Christoffer
Dessa passar bra ihop! Båda är raka och skäms inte för vad de tycker. Kan så klart krascha ibland men Christoffer räddar de med sin charm, hade han inte haft det så hade Rosanna lackat ut i många situationer för han är väldigt på hela tiden med att påpeka saker. Kul och se hur Rosanna öppna upp sig efter första pausen de hade.
Anastasia och Torsten
Torsten är ju väldigt relaterbar som utvecklare. Fyrkantig som en jävla dator. Säger ju som det är men han precis som jag fick lära mig att människor inte är lika raka som en kompilator. Han behöver öva in lite finess i hur han pratar med andra människor, tror han är ny i relationer helt enkelt.
Anastasia tycker jag inte bidrar med så mycket, hon verkar ju rätt tråkig även om hon såklart inte direkt har gjort något fel i programmet.
Emmy och Mattias
Sist men inte minst. Mitt favoritpar. Fy fan va de är härliga och se. Påminner om min egen relation. De är så nyfikna, så kära och blyga. De känns otroligt genuina och det är verkligen kul och se hur de båda försöker sitt bästa hela tiden. Emmy är ju otroligt charmig och rolig och Mattias detsamma, han lyckas väldig bra med få henne och känna sig trygg och skratta. De här kan bli livspartners, utan tvekan!
Jimmi och Linnea bör och ha avbrutit deltagandet så fort det blev obekvämt. Dom tog onödigt mycket känslomässigt stryk genom att va med under campingen.
Torsten lär få svårt att hitta en tjej nu efter detta programmet. Om han inte hittar en lika fyrkantig aspig/semi-autistisk tjej som funkar likadant som han gör.
Håller helt med i din analys förutom gällande Rosanna och Christoffer. Är ganska säker på att hon inte kommer palla med hur han är, I det långa loppet. Han är medveten om hur han är som person (speciellt efter att experterna också sagt till honom) men verkar medvetet utöva sin personlighet extra mycket. Tror inte hon pallar med det tillslut.